Skocz do zawartości

kjlej do kafelek na podłodze


Recommended Posts

Napisano
Remontuję łazienkę, nowa podłoga z płyt gipsowo-włuknowych, na to kafelki z ogrzewaniem podłogowym elektrycznym. Przy kładzeniu kafelek używałem kleju ATLAS PLUS, który jest do grybości warstwy kleju 2-5 mm. Po położeniu kliku kafelek po kilku dniach zauważyłem ze wniekturych miejscach kafelka nie trzyma a jedna to mi pękła. Nie wię czy jest to wina tego ze na na następny dzień po położeniu po nich chodziłem czy to że za gruba warstwe kleju położyłem (po oderwaniu kafelki warstwa kleju miała 8 mm). Jeżeli to wina kleju to jaki najlepiej użyć, oraz po jakim czasie od położenia kafelek można po nich chodzić

Napisano
Witaj,
jak dla mnie za wcześnie wszedłeś na płytki. Z tego co pamiętm to w/w klej jest klejem elastycznym czyli odpowiednim.
Ja osobiście na wszystkie posadzki nawet te bez ogrzewania podłogowego użyłem kleju Sopro 1.
W niektórych miejscach miałem "dołki" na wylewkach i grubość kleju dochodzi do 15mm i się trzyma.
Co mogłeś zrobić jeszcze źle? może nie zgryntowałeś podłoża a już n pewno za wcześnie wszedłeś na płytki.
Co do pękniętej płytki to może nie było kleju równomiernie ?

Napisano
Witam
Na płyty gipsowo-włuknowe jest położona folia w płynie, możliwe ze w tym miejscu gdzie pękła było mniej kleju.
Po ilu dniach można bezpiecznie wchodzic na położone kafelki?
Napisano
Cytat

Witam
Na płyty gipsowo-włuknowe jest położona folia w płynie, możliwe ze w tym miejscu gdzie pękła było mniej kleju.
Po ilu dniach można bezpiecznie wchodzic na położone kafelki?


jeżeli łazienka jest normalnie ogrzewana to przy takiej ilości kleju po 24 godzinach;w praktyce na następny dzień czyli skończyłeś pracę o18 g0dzinie wchodzisz rano o 8 icon_smile.gif
Napisano
Czyli dalej mogę stosowac klej ATLAS PLUS?
Zastanawiałem się czy nie kupic kleju z zastosowaniem do większej grbości powłoki klejącej, zawsze jak mi zostawała resztka kleju to kłądłem ją między przewody grzejne tak aby miec równą powierzchnie z przewodami, nie wię czy był to dobry pomysł. Tak że klej będzie kładziony na warstwę kleju.
Napisano
Cytat

Remontuję łazienkę, nowa podłoga z płyt gipsowo-włuknowych, na to kafelki z ogrzewaniem podłogowym elektrycznym. Przy kładzeniu kafelek używałem kleju ATLAS PLUS, który jest do grybości warstwy kleju 2-5 mm. Po położeniu kliku kafelek po kilku dniach zauważyłem ze wniekturych miejscach kafelka nie trzyma a jedna to mi pękła. Nie wię czy jest to wina tego ze na na następny dzień po położeniu po nich chodziłem czy to że za gruba warstwe kleju położyłem (po oderwaniu kafelki warstwa kleju miała 8 mm). Jeżeli to wina kleju to jaki najlepiej użyć, oraz po jakim czasie od położenia kafelek można po nich chodzić



W takich wypadkach radzimy Klientowi, żeby złożył reklamację. Wtedy przyjedzie do niego nasz pracownik i przyjrzy się usterce. Tu jest zbyt mało informacji, żeby jednoznacznie odpowiedzieć. Istotne jest np. czy po oderwaniu kafelków klej pozostał przy płytach czy przy kafelkach.

Powodów mogło być kilka

- niestabilne umocowanie płyt

- brak odpowiedniego gruntowania płyty

- użycie nieodpowiedniego rodzaju płyty

- przekroczenie czasu otwartego

- brak dociśnięcia kafelka do nałożonego kleju

pozdrawiam
Dominika Sumisławska - Subko
Napisano
Cytat

Czyli dalej mogę stosowac klej ATLAS PLUS?
Zastanawiałem się czy nie kupic kleju z zastosowaniem do większej grbości powłoki klejącej, zawsze jak mi zostawała resztka kleju to kłądłem ją między przewody grzejne tak aby miec równą powierzchnie z przewodami, nie wię czy był to dobry pomysł. Tak że klej będzie kładziony na warstwę kleju.


czy sam kładłeś kafle, zwróć uwagę na wypełnienie klejem spodu płytki, może są położone na placki?
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Na odpowiednio przygotowanym podłożu (odpylić, zagruntować) nakładamy klej pacą grzebień 10mm.
Na spodnią warstwę płytki nakładamy cienko klej gładką częścią packi. Mocno dociskamy.
Stosujemy klej elastyczny.
Jeżeli odpada wina jest po stronie niestabilności podłoża.
(ogrzewanie podłogowe wyłączamy oczywiście na kilka dni)

Glazurnik Łódź
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Zgadzam się z przedmówcą bolekcl. Jeżeli zrobisz tak jak napisano powyźej nie ma mowy o odpadaniu płytek. Pamiętaj o nie włączaniu ogrzewania podłogowego przez kilka dni po przyklejeniu. Zwróć uwagę aby pod płytkami był klej w 100% a nie pusto, a podłoże odpowiednio odpylone i zagruntowane.
remonty mieszkań Łódź
Napisano
Cytat

Remontuję łazienkę, nowa podłoga z płyt gipsowo-włuknowych, na to kafelki z ogrzewaniem podłogowym elektrycznym. Przy kładzeniu kafelek używałem kleju ATLAS PLUS, który jest do grybości warstwy kleju 2-5 mm. Po położeniu kliku kafelek po kilku dniach zauważyłem ze wniekturych miejscach kafelka nie trzyma a jedna to mi pękła. Nie wię czy jest to wina tego ze na na następny dzień po położeniu po nich chodziłem czy to że za gruba warstwe kleju położyłem (po oderwaniu kafelki warstwa kleju miała 8 mm). Jeżeli to wina kleju to jaki najlepiej użyć, oraz po jakim czasie od położenia kafelek można po nich chodzić



Po polozeniu plytek , przy normalnych warunkach , mozna chodzic nastepnego dnia . Nie mozna obciazac plytek trwale .
Na ogrzewaniu podlogowym stosujemy kleje elastyczne . Polecam Mapei Adesilex P-9 , Ceresit CM-16 , Sopro FF-450 . Sa to kleje w podobnej klasie jakosciowej i cenowej .

Jezeli plytka odspaja sie , to swiadczy o niewlasciwym sposobie klejenia . Zakladam ze klej nie byl przeterminowany lub skladowany niewlasciwie .

Przy elektrycznym ogrzewaniu podlogowym warto pokryc kable grzejne warstwa kleju i dopiero nastepnego dnia przystapic do instalowania plytek .Oczywiscie nie nalezy zapomniec o sprawdzeniu omomierzem kabli przed i po klejeniu .
Napisano
Ja na pierwszy raz zapodałem atlas plusa na zagruntowane podłoże, 10mm pacą jedną warstwę, na to gres postukałem gumowym młotkiem do poziomu wsadziłem krzyżyki i wszystko gra. Chodziłem następnego dnia wszystko idealnie. 3 dni później mi woda zamarzła w wiaderku w tym pomieszczeniu. Dalej wszystko ok.
8mm warstwy kleju to jakim zębem zrobiłeś?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...