Skocz do zawartości

Przyłącza, a rozpoczęcie budowy


Recommended Posts

witam,
w tym roku w okolicach września chcę rozpocząć budowę i zrobić same fundamenty.
Przyszło mi do głowy, że nie mam żadnych przyłączy.Co teraz?
Składać wniosek do zakładu energetycznego (dla mnie to tauron) czy nie?
Jeśli tak to interesuje mnie: "zasilanie docelowe (stałe)" albo "zasilanie docelowe wykorzystywane w pierwszym etapie dla potrzeb placu budowy"
Chciałbym po prostu, aby na działce stanęła skrzynka prądowa, z której będę mógł w razie potrzeby skorzystać - co podkreślam.
Teraz fundamenty, a za 2-3 lata dalej do przykrycia dachu.
W takim razie pytanie czy jest sens teraz składać wniosek o prąd?Jak lepiej wyjdę na tym?
Z tego co już czytałem to zrozumiałem, że nie zapłacę tylko jednorazowo za samo postawienie skrzynki prądowej ale będę też płacił abonament, ale za co?-jak tam nie będzie miało co, przez kolejne 2-3 lata pobierać prądu.I czy z tego tytułu nie będę płacił jeszcze jakiejś kary?kary za nic, za niepobierany prąd?

Jak to rozwiązać?Czy ja dobrze to wszystko rozumiem?Jak to właściwie jest? Możecie mi to wyjaśnić?

A jak z resztą przyłączy - chodzi mi o przyłączenie wodociągu i kanalizacji. Na jakim etapie budowy to zrobić?Teraz czy później?
Czy to podobna sytuacja jak z prądem?
pozdrawiam i proszę o wszelkie rady i pomoc.
michał

p.s. od czego w ogóle zacząć budowę,geodetę do wytyczenia już mam, wykopy w swoim czasie, ekipę też mam.W fundamentach np. wiercić dziury na rury czy np.zostawić miejsce?macie jakieś ciekawe i dobre linki?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...