Skocz do zawartości

Wycena domku, co o tym myślicie?


Recommended Posts

Witam serdecznie,

W czerwcu, zaraz po załatwieniu wszystkich papierków, zamierzam rozpoczać budowę domku KENDRA MAŁA

http://www.domplan.com.pl/Kendra%20Mala/Kendra%20Mala.html

Obecnie jestem na etapie szukania wykonawcy, czyli jak sami wiecie, jest to jeden z ważniejszych momentów w całej tej przygodzie. Chciałbym Was prosić o poradę, czy cena podana przez jedną z firm mieści się w sensownych granicach. Wielu z Was już przez to przechodziło i bedzie w stanie się wypowiedzieć w tym temacie

Dając projekt do wyceny, prosiłem o podanie kosztów do SSO wraz z dachem. Podam też istotne zmiany w projekcie: podniesienie ściany kolankowej o pustak, poszerzenie domku od strony salonu o 60cm, poszerzenie garażu o 120 cm, likwidacja obydwu balkonów, likwidacja komina w salonie. Na ściany Ytong, fundamenty ocieplone spolistyrenem ekstrudowanym 10 cm, folia kubełkowa, strop Teriva, 5 okien połaciowych, schody betonowe (projekt przewiduje drewniane). Powierzchnia netto po poszerzeniu ok 210 m2.

Firma ma dobrą opinię na rynku, jest z polecenia. Wyceniła mi robociznę, materiały i ciężki sprzet potrzebny na ten etap na 185 tys.zł. Robocizna i sprzęt to ok 58tys., reszta to materiał. W cenę jest wliczone wykonanie ścianek działowych, tarasu (beton), schodów wejściowych, schodów od garażu, ogrodzenie działki siatką budowlaną, nadbudowa komina z pełnej cegły. Nie są wliczone okna połaciowe. Udało mi się dowiedzieć, że w mojej okolicy taka cena za roboty z własnym sprzetem to raczej standard, ale co z materiałem? Nie uważacie że to trochę dużo?

Wiem, że zlecając budowę z materiałem zapłacę wiecej niż miałbym wszystko organizować sam, jednak nie mam możliwości pilnowania budowy w tygodniu i byłoby to dla mnie wygodniejsze. Pytanie tylko, czy nie przepłacam w ten sposób kwoty większej niż 20,30 tys ? Za wszytstkie odpowiedzi wielkie dzięki, pozdrawiam!
Link do komentarza
Mam dwie niższe wyceny, jednak tańsze firmy nie mają takiej renomy w okolicy, na czym mi zależy. To może być dobry argument do negocjacji. Oczywiscie nie zgodze sie od razu na cene zaproponowana przez tego wykonawce, bede sie targowal. Macie jeszcze jakies wskazowki?
Link do komentarza
Cytat

Witam serdecznie,

W czerwcu, zaraz po załatwieniu wszystkich papierków, zamierzam rozpoczać budowę domku KENDRA MAŁA

http://www.domplan.com.pl/Kendra%20Mala/Kendra%20Mala.html

.....

Wiem, że zlecając budowę z materiałem zapłacę wiecej niż miałbym wszystko organizować sam, jednak nie mam możliwości pilnowania budowy w tygodniu i byłoby to dla mnie wygodniejsze. Pytanie tylko, czy nie przepłacam w ten sposób kwoty większej niż 20,30 tys ? Za wszytstkie odpowiedzi wielkie dzięki, pozdrawiam!



Więc po kolei:
1) Nie masz kosztorysu - poproś o niego wykonawcę - albo wylicz samemu - jak potrafisz ( żużycie na m2 )
Np takie "prostackie" fundamenty: m3 betonu B25 + stal zbrojeniowa 12mm i 6mm+ wiązania+ szalowanie/deski/system + wykop+ izolacja pionowa+izolacja pozioma ( np dysperbit i folia budowlana ) + robocizna - a i tak tego idealnie nie wyliczysz mimo, że wzór jest też porstacki długość x szerokość x głębokość..
2) Ufasz wykonawcy - to proś o faktury - masz pogląd na sytuację i zapłacisz 8% podatku VAT
3) Nie ufasz wykonawcy - zapłać 23% podatku VAT i trać czas i nerwy na szukanie materiału.
pkt 2 i 3 czasami się wykluczają
4) Poczytaj o średnim koszcie budowy m2 bo SSO, SSZ
Tak subiektywnie: Moim zdaniem 120 tys kosztów materiału za ten metraż jest absolutnie do przyjęcia. Samemu nie uzyskasz takich rabatów jakie da sprzedawca wykonawcy - jedynie zadbaj o to by to były dobrej jakości materiały a nie najtańszy sort.

Budujesz dla siebie to wymagaj tego. Szczerze polecam murowanie na zaprawę cienkospoinową/klej - mało która firma to potrafi ( przynajmniej w moim rejonie )

I jeszcze jedno, żeby się wykłucać to trzeba mieć ku temu podstawy.
Jak nie masz pojęcia o budowlance i samemu nie widzisz gdzie są oszczędności - to odpuść, bo tylko się ośmieszysz a i wykonawca będzie ignorował twoje "pomysły" na późniejszym etapie.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...