Skocz do zawartości

Przestrzeń pomiędzy pustakiem kominowym a ceramiką


Recommended Posts

Jak widać na fotce moi cudowni murarze zacementowali przestrzeń miedzy ceramiką a pustakiem. Kiedyś zwrócił mi na to uwagę mthyl . Zbliża się po nowym roku czas tynkowanie więc pytanie do was co z tym zrobić.

Na około odkuć , robi się przestrzeń którą nie wiem czym wypełnić ?
Czy podczas tynkowania trzeba to miejsce też na około oddzielić aby tynk nie dochodził do ceramiki czy tynk już nie przeszkadza ?
Link do komentarza
Nie pamiętam co wtedy Ci pisałem, ale odkuj wokół rury ten tynk i daj wełnę mineralną. Bo może się zdarzyć, że kamionka pęknie gdy zaczniesz w piecu palić.
A czy przypadkiem w komplecie z kominem nie było kawałka kwadratowego z otworem z wełny mineralnej? (taki aby pasował na kamionkę)
Link do komentarza
Cytat

Nic takiego nie mam , chyba , że nóg dostało.
Zwykłą wełnę mineralną czy jakąś specjalna do kominów ? Czy potem zatynkować to ?


Albo fachmany wywalili bo nie mieli pojęcia do czego to przyłatać icon_biggrin.gif
Zwróć uwagę na poniższej fotce na "płytę czołową"



Najlepiej aby była to sprasowana wełna, ale jak zwykłą-miękką nawciskasz tez będzie dobrze, chodzi aby była była szczelina dylatacyjna.
Link do komentarza
Taką płytę mogę kupić . Wełnę wcisnę aby wypełnić przestrzeń a potem włożę płytę na równo z pustakiem kominowym. Czy potem tą wełnę zatynkować i tynk może dotykać ceramiki , czy jeszcze na około przykleić pasek takiej wełny jako dylatacja ?
Część tego cementu podczas wykuwania powędruje zapewne do komina , oczywiście po stronie zewnętrznej ceramiki ale to chyba nie problem ?
Link do komentarza
Cytat

Czyli przy tynkowaniu wełnę zatynkować ale dylatacja musi zostać ?


Dokładnie. Prościej to można już po tynkowaniu jak tynk stwardnieje ale będzie jeszcze na tyle wilgotny można go wokół tej kamionki po obwodzie wydłubać szczelinę np śrubokrętem a potem wcisnąć w ę szczelinę sznur.
Link do komentarza
O takim też myślałem , widzę rozmiary od 6mm do12mm.

Jak już znowu temat 'odświeżony' , jest sens odkuwać całość tej zaprawy ? czy odkuć ok 1cm na ok , włożyć przed tynkowanie np piankę taką do dylatacji aby nie zatynkowali otworu. Potem ją wyciągnąć , wypalić czy co tam będzie potrzeba i wtedy nawinąć sznur na króciec i wcisnąć w szczelinę ? Może być ?
Jak to najlepiej zrobić tak , po kolei ? Edytowano przez rustin (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...