Skocz do zawartości

Płyta G-K na podłodze???


makacz

Recommended Posts

Znajomy doradził zeby nie robic wylewki zrobic tak:
-połozyc folie
-polozyc styropian, na niego płyte G-K (dla usztywnienia) no i potem np panele.
Pytanie mam takie: czy cos sie stanie z tą płytą z biegiem czasu?
Słyszałem o płytach farmacella ale o G-K na podłodze????
Co wy na to?
Link do komentarza
Witam
Ok zakładamy że nie myjesz podłogi, nic ci się nie rozleje i nie będzie żadnej innej "katastrofy" wodnej, to płyta K-G nie ma w sobie odpowiedniej wytrzymałości na obciążenia boczne, w związku z tym żadnego skakania, żadnych ciężkich przedmiotów, żadnych obciążenń punktowych (np regał lub wersalka na nóżce) jak będziesz siadał na krzesła to tak by nie wywołać siły dynamicznej, szpilki to też moą ci ugrzęznąć w podłodze, i każde inne większe obciązenie jakie sobie wymyślisz będzie dla twojej podłogi niebezpieczne.
pozdrawiam
Link do komentarza

Polecamy raport z numeru 06/05 Budujemy Dom na temat Systemu suchej zabudowy.
https://budujemydom.pl/strefa-magazynu/archiwum/6586-zamiast-szlichty

Fragment artykułu pt. "Zamiast szlichty" https://budujemydom.pl/strefa-magazynu/archiwum/6586-zamiast-szlichty
Suchy jastrych gipsowy - to ostatni wprowadzony na nasze budowy materiał podkładowy. Są to sklejone ze sobą dwie albo trzy warstwy płyt gipsowo-kartonowych, ewentualnie gipsowo -włóknowych. Do Produkcji używa się płyt grubości 8 mm (3 warstwy), 10 lub 12,5 mm (dwie warstwy). Dostępne są także wyroby zespolone z warstwą izolacji akustycznej lub termicznej ze styropianu grubości 2-6 cm, miękkiej płyty pilśniowej bądź wełny mineralnej grubości 1 cm.

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Oczywiście, że płyty G_K nadają się na podłogę - zamiast wylewek - jak podała redakcja.
Nie wiem gdzie je chcesz kłaść, ale ja kilkakrotnie je stosowałem (w projekcie) przy adaptacji poddaszy na cele mieszklne gdzie ciężar jest ważny (wylewka betonowa jest dość ciężka) - bo wzmacnianie istniejących stropów to duży kłopot i koszt.
Pod płyty G-K stosowałem keramzyt jako podkład.
Jak wejdziesz na strony internetowe Nida Gips - to oni mają opracowany cały system z różnymi wariantami płyt i wszystkimi szczegółami.
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
W blokach (stare budownictwo) podłogi były z drewnianych grubych desek leżących na drewnianych legarach. Na te deski przykręcałem płyty g-k i układałem teraktę. Zrobiłem w ten sposób kilka mieszkań, głównie korytarze i przedpokoje i do tej pory nie miałem żadnej reklamacji a minęło ok 5-8 lat.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Oczywiście, że płyty G_K nadają się na podłogę - zamiast wylewek - jak podała redakcja.
Nie wiem gdzie je chcesz kłaść, ale ja kilkakrotnie je stosowałem (w projekcie) przy adaptacji poddaszy na cele mieszklne gdzie ciężar jest ważny (wylewka betonowa jest dość ciężka) - bo wzmacnianie istniejących stropów to duży kłopot i koszt.
Pod płyty G-K stosowałem keramzyt jako podkład.
Jak wejdziesz na strony internetowe Nida Gips - to oni mają opracowany cały system z różnymi wariantami płyt i wszystkimi szczegółami.


"Knauff" ma taki system.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy wyjazd pod namiot osoby z entomofobią może się udać? Odpowiedź: musi się udać, gdyż namiot już zakupiony, a termin urlopu zaklepany. Przeszkodą jest tylko lęk przed owadami Wnętrze namiotu przed komarami zabezpieczy mi urządzenie zwane elektrofumigatorem turystycznym. Niewielkie, z wbudowanym wiatraczkiem i paskowym wkładem, nasączonym środkiem odstraszającym komary. Działa na baterie, co jest cennym rozwiązaniem na polu namiotowym z utrudnionym dostępem do prądu w gniazdku. Mam nadzieję, że da radę.   Ale co z owadami, dostającymi się do namiotu po ziemi? Mrówki, kleszcze ... i inne pełzające potwory. Wymyśliłam, że kupię granulat na mrówki i rozsypię w trawie dookoła namiotu, tworząc zaporę przed wszystkim, co pełza. Powstaje pytanie - czy to się sprawdzi, i co najważniejsze - czy to jest bezpieczne? Czy nie zatruję się?   Może ktoś podzieli się sprawdzonymi sposobami na owady na biwaku?  
    • Tyle, że taką perforację (potrzebną przecież), bardzo lubią osy na przykład.  kilka lat temu musiałem czekać na zimę, żeby dostać się do lampy umieszczonej zbyt blisko takich dziurek.
    • Można również zastosować podbitkę z blachy trapezowej TP-7P z perforacją, która może być wykonana na dowolny wymiar. Więcej informacji na naszej stronie internetowej:  https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/podbitka/podbitka-z-blachy-trapezowej-tp-7p-z-perforacja/  
    • Przede wszystkim obróbka blacharska jest ewidentnie źle zrobiona, Chodzi o ten pas blachy nad rynną. On powinien kierować wodę do rynny, a chociażby na drugim zdjęciu widać, że woda spływa po nim na bok i dalej po ścianie . Bardzo możliwe, że akurat na tamtym rogu najlepszym wyjściem byłoby dodanie narożnika do rynny i przynajmniej jej kawałka na tej ścianie.  Na pozostałych zdjęciach widać zaś nawet zacieki na ścianie, na której jest rynna. Czyli ewidentnie pas nadrynnowy i rynna nie spełniają swojej roli. Ale patrząc na zdjęcia 3 i 4 nie ma się co temu dziwić. Czy tam krawędź obróbki rzeczywiście jest powyżej poziomu tarasu? Powinna być wpuszczona niżej, tak aby woda spływała po powierzchni tarasu, następnie na obróbkę i z niej do rynny.  Przecież tu nie ma żadnej skomplikowanej techniki. Warto wziąć  parę wiader wody i po prostu wylać je na taras przy krawędzi w tych krytycznych miejscach. Wtedy będzie bardzo dobrze widać którędy spływa woda i gdzie trafia w inne miejsca niż powinna. Dobrym przykładem jest ten kawałek obróbki ze zdjęcia 2. Przecież przy takim jej ukształtowaniu i braku rynny poniżej woda po prostu musi spłynąć z tej blachy na elewację. 
    • W przypadku drewna odległość pomiędzy punktami mocowania może być duża. To akurat istotna zaleta tego materiału. Podbitka z PVC jest natomiast dość wiotka i nie można przekraczać zalecanych odległości. W sytuacji, gdy ma to być podbitka pod całą wiatą prawdopodobnie trzeba będzie najpierw zrobić ruszt nośny z desek (w odstępach np. 0,5 m) i dopiero do niego mocować panele PVC. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...