Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

DSC01446.jpg

Witam.
Chcę docieplić dom drewniany 60 letni ten który jest na zdjęciu w następujący sposób.
- na bal dać folie paroprzepuszczalną
- ilstwy 2cm do dyletacji
- styropian 10 cm
- klej+ siatka
- struktura
W listwie startowej i podprzybitce zrobię otwory do dyletacji.
Tylko niewiem czy tak może być zrobione żeby było dobrze?
Proszę o radę wszystkich którzy mają wiedze w tym temacie.


Pozdrawiam.
Napisano
Teoretycznie proponowane rozwiązanie można uznać za poprawne, ale może być problem z ochroną ocieplenia przed gryzoniami. Należy też zadbać o dobrą wentylacje pomieszczeń, gdyż drewno w razie zawilgocenia nie będzie miało szans wyschnąć w okresie letnim.
Napisano
A praktycznie co jest nie tak?. Wentylacja będzie zrobiona wewnątrz domu. A przed gryzoniami można zabespieczyć badzo drobną siatką metalową . Myślę że dylatacja zrobi swoje.
Ale może ktoś ma jakieś sugestie. Chętnie przeczytam wypowiedzi innych. A może trzeba coś poprawić. Każda rada się przyda.
Piszcie.
Napisano
Cytat

A praktycznie co jest nie tak?. Wentylacja będzie zrobiona wewnątrz domu. A przed gryzoniami można zabespieczyć badzo drobną siatką metalową . Myślę że dylatacja zrobi swoje.
Ale może ktoś ma jakieś sugestie. Chętnie przeczytam wypowiedzi innych. A może trzeba coś poprawić. Każda rada się przyda.
Piszcie.


Witaj,nie używaj tynku mineralnego;tak się zastanawiam ,że jak będziesz zaciągał strukturę (na siatce zatopionej w kleju zagruntowanej) to będziesz miał strukturę na łatach i styropianie,sądzę,że przy dużej wilgotności powietrza widoczna zostanie szachownica
Napisano
Cytat

A praktycznie co jest nie tak?. Wentylacja będzie zrobiona wewnątrz domu. A przed gryzoniami można zabespieczyć badzo drobną siatką metalową . Myślę że dylatacja zrobi swoje.
Ale może ktoś ma jakieś sugestie. Chętnie przeczytam wypowiedzi innych. A może trzeba coś poprawić. Każda rada się przyda.
Piszcie.


Witaj,nie używaj tynku mineralnego;tak się zastanawiam ,że jak będziesz zaciągał strukturę (na siatce zatopionej w kleju zagruntowanej) to będziesz miał strukturę na łatach i styropianie,sądzę,że przy dużej wilgotności powietrza widoczna zostanie szachownica
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

[attachment=3859:049.JPG]Witam.
Chcę docieplić dom drewniany 60 letni ten który jest na zdjęciu w następujący sposób.
- na bal dać folie paroprzepuszczalną
- ilstwy 2cm do dyletacji
- styropian 10 cm
- klej+ siatka
- struktura
W listwie startowej i podprzybitce zrobię otwory do dyletacji.
Tylko niewiem czy tak może być zrobione żeby było dobrze?
Proszę o radę wszystkich którzy mają wiedze w tym temacie.


Pozdrawiam.



Dwal lata temu robiłem wlaśnie taki domek u swojej babci i taką samą techniką, której Ty chcesz użyc. Jak do tej pory sprawuje sie to dobrze.

Jak zauważył kolega krzysiek29 mogłaby być widoczna "szachownica", ale tylko w przypadku nie własciwego przymocowania styropianu. Ja użylem dodatkowych szerszych desek do mocowania płyt w miejscach poziomych łączeń płyt styropianowych i dobrze wytarowałem płyty. Położyłem tynk akrylowy Ceresit Texas 01 1.5mm baranek. Dwa lata już tak stoi i wszystko jest ok!

Pozdrawiam!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
    • Podbudowa pod komin jest kluczowym elementem zapewniającym stabilność i bezpieczeństwo konstrukcji komina. Należy o to zadbać już na etapie fundamentów. Na płycie robimy izolację poziomą, a na niej murujemy bloczki betonowe. To na nich staną kominy systemowe. Zaczynamy również murować pustaki wentylacyjne pod sufitem, które przejdą niedługo przez strop.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...