Skocz do zawartości

Docieplenie posadzki-pomocy


makacz

Recommended Posts

Napisano
Witam.
Posiadam budynek gospodarczy który bedę przekształcał na mieszkalny.Problem który mnie dręczy jest nastepujacy:posadzka składa sie tylko z podbetonu o gr 10cm.Nie jest docieplona styropianem.W budynku nie ma wilgoci itp.Nie mogę wylac posadzki ze styropianem poniewaz budynek ten jest niski.Chodzi mi teraz o jakies docieplenie tej posadzki i z tego co sie orientowałem to doradzono mi: położyc folie paroizolacyjną, nastepnie położyc płyty izolacyjne z wełny mineralnej(gr 5mm, płyty classen opak 7mkw za ok40zł np w castoramie).I na to folie z pianką i panele.Czy to wystarczy?Bardzo prosze o porade Waszą!
Napisano
witaj na forum icon_smile.gif
sprawdz proszę publikacj "Budujemy dom" - powinny wyjaśnić temat.

https://budujemydom.pl/pdf/artykuly_bd/podposadzka3_04.pdf

https://budujemydom.pl/pdf/artykuly_bd/podloga03_05.pdf

ponadto proponuję wejść na stronę główną:

https://budujemydom.pl

i użyć wyszukiwarki - może się coś jeszcze przyda.
pozdrawiam serdecznie icon_smile.gif
Napisano
Wentylek T. Brzęczkowski proponuje 50 cm izolacji człowiekowi, który budynek gospodarczy chce zaadoptować! Umrzeć można ze śmiechu. Do tego 5 cm warstwa betonu + kilka centymetrów na posadzkę. Zostaje najprawdopodobniej jeszcze jakieś 190 cm wysokości. Jak założyć, że inwestor ma nie więcej niż 130 cm wzrostu to można tak zrobić (pamiętajcie jeszcze o tym, że na suficie zawiśnie żyrandol a i drzwi będą sięgały bezpośrednio od sufitu do podłogi.

A co do samego docieplenia posadzki. Na stronie do której podaję link masz fajny rysunek, który to wszystko ładnie pokazuje - http://www.e-izolacje.pl/41_2022.htm
10 cm ocieplenia musisz dać, bo będą ci nogi marzły.
Napisano
Smiech śmiechem, rozum rozumem , pewien jestem , że Pan Makacz więcej myśli niz się śmieje i zrobi sobie izolację.
Napisano
Fermacell dokłada kasety VHS jak montować. Pan pomyśli też o ścianie tam pokazanej wełna +folia.
Napisano
wełna + folia a grzyby na ścianach gratis. CHyba, że do tego dołożysz na wentylację mechaniczną.
Napisano
Folia żeby grzybów nie było, a wentylacja przyda się w każdym przypadku, a że grawitacyjna w tak niskim domu to kpina z wetylacji to wyjścia innego nie ma jak tylko rekuperatorek.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...