Skocz do zawartości

Ogrzewanie podłogowe - chciałbym parkiet ale…. ?


MozparM.R.

Recommended Posts

Napisano
Zauważyłem że niektórzy inwestorzy wybudowali wymarzony dom, założyli ogrzewanie podłogowe, bo przecież nowoczesne i tak im doradzono, teraz przychodzi czas na wykończenie podłóg i zaczyna się zamieszanie ….. ktoś doradzi że tylko terakota jest dobra, ktoś inny powie że panele u niego się sprawdzają bo parkiet kazano mu sobie wybić z głowy. A tak naprawdę to można zakładać co kto lubi i nie słuchać opowieści że to czy tamto nie nadaje się . Jeśli „fachowiec ” odradza Ci parkiet, to nie wiem czy to dlatego że sam nasłuchał się niestworzonych opowieści na ten temat czy po prostu nigdy nie montował parkietu na takim podłożu.
Zwolenników poszczególnych rozwiązań nie powinno się odwodzić od ich pomysłu, tylko dostosować materiały do oczekiwań. Kto chciałby parkiet nie musi się obawiać, bo nieprawdą jest że parkiet się nie nadaje, nie przepuszcza odpowiedniej ilości ciepła czy też się rozeschnie i straci wygląd. Stosując odpowiednie materiały do montażu i zachowując odpowiedni mikroklimat w pomieszczeniu można mieć piękny parkiet, czy to wykonany z klepek parkietowych, czy też parkiet taflowy gdzie paleta wzorów, intarsji i gatunków stosowanego drewna zaspokoi wszelkie gusty miłośników drewna na podłodze.
Pozdrawiam
Jurek
Mozpar M.R.
Napisano
Prawda, parkiet na podłogówkę musi być cieńszy, poza tym przy dobieraniu mocy ogrzewania podłogowego przelicza się ją odpowiednimi współczynnikami w zależności od rodzaju zastosowanej na niej okładziny, oznacza to ni mniej ni więcej że podłogówka aby zapewnić tą samą żądaną temperaturę musi mieć większą moc grzejną jeśli ma na sobie położone drewno, panele czy wykładzinę w porównaniu z kamieniem czy ceramiką, co oznacza że jej eksploatacja jest droższa. To taki mały niuansik o którym niestety sprzedawcy np drewna nie informują: w zasadzie to i tak projektant instalacji powinien się o to zapytać. Pewnie niektórzy nie pytają tylko od razu zakładają gorszy współczynnik przeliczeniowy, co oznacza że podłogówka może być niepotrzebnie przewymiarowana czyli droższa.
Napisano
Cytat

Prawda, parkiet na podłogówkę musi być cieńszy, poza tym przy dobieraniu mocy ogrzewania podłogowego przelicza się ją odpowiednimi współczynnikami w zależności od rodzaju zastosowanej na niej okładziny, oznacza to ni mniej ni więcej że podłogówka aby zapewnić tą samą żądaną temperaturę musi mieć większą moc grzejną jeśli ma na sobie położone drewno, panele czy wykładzinę w porównaniu z kamieniem czy ceramiką, co oznacza że jej eksploatacja jest droższa. To taki mały niuansik o którym niestety sprzedawcy np drewna nie informują: w zasadzie to i tak projektant instalacji powinien się o to zapytać. Pewnie niektórzy nie pytają tylko od razu zakładają gorszy współczynnik przeliczeniowy, co oznacza że podłogówka może być niepotrzebnie przewymiarowana czyli droższa.


Mądrego dobrze posłuchać, jak mawiał Pawlak w "Samych swoich". Dzięki kingaj.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Też mam chęć na podłogówkę pod parkietem , tylko właśnie obawiam się rozeschnięcia czy odpękiwania od podłogi.
Widział ktoś może w NOMI deskę bambusową (fajna cena 60zł/m2) czy to się nada?? I drugie pytanie, jaki sprawdzony klej do tego zastosować??
pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...