Skocz do zawartości

Ogrzewanie podłogowe - chciałbym parkiet ale…. ?


MozparM.R.

Recommended Posts

Napisano
Zauważyłem że niektórzy inwestorzy wybudowali wymarzony dom, założyli ogrzewanie podłogowe, bo przecież nowoczesne i tak im doradzono, teraz przychodzi czas na wykończenie podłóg i zaczyna się zamieszanie ….. ktoś doradzi że tylko terakota jest dobra, ktoś inny powie że panele u niego się sprawdzają bo parkiet kazano mu sobie wybić z głowy. A tak naprawdę to można zakładać co kto lubi i nie słuchać opowieści że to czy tamto nie nadaje się . Jeśli „fachowiec ” odradza Ci parkiet, to nie wiem czy to dlatego że sam nasłuchał się niestworzonych opowieści na ten temat czy po prostu nigdy nie montował parkietu na takim podłożu.
Zwolenników poszczególnych rozwiązań nie powinno się odwodzić od ich pomysłu, tylko dostosować materiały do oczekiwań. Kto chciałby parkiet nie musi się obawiać, bo nieprawdą jest że parkiet się nie nadaje, nie przepuszcza odpowiedniej ilości ciepła czy też się rozeschnie i straci wygląd. Stosując odpowiednie materiały do montażu i zachowując odpowiedni mikroklimat w pomieszczeniu można mieć piękny parkiet, czy to wykonany z klepek parkietowych, czy też parkiet taflowy gdzie paleta wzorów, intarsji i gatunków stosowanego drewna zaspokoi wszelkie gusty miłośników drewna na podłodze.
Pozdrawiam
Jurek
Mozpar M.R.
Napisano
Prawda, parkiet na podłogówkę musi być cieńszy, poza tym przy dobieraniu mocy ogrzewania podłogowego przelicza się ją odpowiednimi współczynnikami w zależności od rodzaju zastosowanej na niej okładziny, oznacza to ni mniej ni więcej że podłogówka aby zapewnić tą samą żądaną temperaturę musi mieć większą moc grzejną jeśli ma na sobie położone drewno, panele czy wykładzinę w porównaniu z kamieniem czy ceramiką, co oznacza że jej eksploatacja jest droższa. To taki mały niuansik o którym niestety sprzedawcy np drewna nie informują: w zasadzie to i tak projektant instalacji powinien się o to zapytać. Pewnie niektórzy nie pytają tylko od razu zakładają gorszy współczynnik przeliczeniowy, co oznacza że podłogówka może być niepotrzebnie przewymiarowana czyli droższa.
Napisano
Cytat

Prawda, parkiet na podłogówkę musi być cieńszy, poza tym przy dobieraniu mocy ogrzewania podłogowego przelicza się ją odpowiednimi współczynnikami w zależności od rodzaju zastosowanej na niej okładziny, oznacza to ni mniej ni więcej że podłogówka aby zapewnić tą samą żądaną temperaturę musi mieć większą moc grzejną jeśli ma na sobie położone drewno, panele czy wykładzinę w porównaniu z kamieniem czy ceramiką, co oznacza że jej eksploatacja jest droższa. To taki mały niuansik o którym niestety sprzedawcy np drewna nie informują: w zasadzie to i tak projektant instalacji powinien się o to zapytać. Pewnie niektórzy nie pytają tylko od razu zakładają gorszy współczynnik przeliczeniowy, co oznacza że podłogówka może być niepotrzebnie przewymiarowana czyli droższa.


Mądrego dobrze posłuchać, jak mawiał Pawlak w "Samych swoich". Dzięki kingaj.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Też mam chęć na podłogówkę pod parkietem , tylko właśnie obawiam się rozeschnięcia czy odpękiwania od podłogi.
Widział ktoś może w NOMI deskę bambusową (fajna cena 60zł/m2) czy to się nada?? I drugie pytanie, jaki sprawdzony klej do tego zastosować??
pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...