Skocz do zawartości

dom za 200 tys_czy to realne?


Recommended Posts

Napisano
I jeszcze jeden moje pytanie: czy realne jest postawienie małego, nawet 80m kw. domu pod klucz za 200 tys zł? ( oczywiście nie liczę kosztu działki). Zakładam że koszty robocizny przy wokańczaniu domu będą możliwie najtańsze, bo mó brat się tym zajmuje ( malowanie, kafelki , podłogi itp). Więc czy z takim założeniem mogę liczyć że uda mi się postawić jakikolwiek niewielki dom pod klucz za 200 tys. zł?
Napisano
sadzę ze tak! mój domek kosztował około 50tys wszelkie roboty były robione samemu z ojcem i bratem murarzami jest cena to wszelkie koszty zwiazane z materiałami, przyłacza wody i dokumenty itp.. on już jest dosyć daleko wciągnięty pod dach pełne deskowanie i papa okna i dzwi wstawione i dach ocieplony,wstępna posadzka i kanaliza, teraz na przyszły rok planowane tynki,ogrzewanie itp.....

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

sadzę ze tak! mój domek kosztował około 50tys wszelkie roboty były robione samemu z ojcem i bratem murarzami jest cena to wszelkie koszty zwiazane z materiałami, przyłacza wody i dokumenty itp.. on już jest dosyć daleko wciągnięty pod dach pełne deskowanie i papa okna i dzwi wstawione i dach ocieplony,wstępna posadzka i kanaliza, teraz na przyszły rok planowane tynki,ogrzewanie itp.....

To chyba rekord Polski pobiłeś w oszczędnym budowaniu.
Druga sprawa, że znacznie większe koszty zaczynają się przy robotach wykończeniowych, no chyba, że wykończenie ma być spartańskie.
Napisano
Cytat

albo buduje systemem cwaniackim .... bez zapłaty za towary i usługi ,no przykro tak stwierdzać ale tak to wygląda



Obraziłes mnie

Jak pisałem robota własna Ojciec i brat i szwagier (4 osoby)
cześć materiału było kupione okazyjnie pustaki,cegła,bloczki
ojciec pracuje w murarstwie od prawie 30lat i ma pewne znajomości

Kosztoryz

działka - własna
plany około 2tys
kierownik budowy - 600zł
geoneta - 400zł
Wykop- własny
pustaki - 8 tys
bloczki betonowe- 2 tys
wszystko było robione w betoniarce
cement + wapno - 4.800zł tys tyle wyszło z FV zbiorczej
50ton żwiru nie osiewanego 900zł na fundament reszta na posadzkę
40ton piasku 400zł na zasyp zostało trochę
50ton żwiru osiewanego 1000zł
Strop + nadproża 5tys
drut zbrojeniowy 2500zł 800kg
drzewo 4 tys
deski 5tys
papa 1000zł
wata 15cm + folia 1600zł
cegła- 3tys
wkład kominowy 1tys
cegła klinkier 600zł
okna 5tys
drzwi 1.5tys
woda materiały 500zł
dokumenty wody 500zł
robota przyłącza własna
styropian 1700zł
kanaliza 1000zł

wyszło około 53tys sa jeszcze inne drobne wydatki co pewnie pominąłem

Jak bym musiał mieć ekipę to na pewno by wyszło by mi 2 razy tyle za ten stan
jak ktoś robi własnymi siłami to jest możliwe tanio zbudować dom


Wiec jak ktoś oszczędza to na pewno można zbudować dom tanio i dobrze


Napisano
nie było to moim celem aby obrażac bo niby po co ..?????????
jest tak to przepraszam
poprostu mozesz sie cieszyc ze ktos jeszcze za obiad i dwa kielichy potrafi budowac znajomy tez tak budował i szlak mnie trafiał jak umnie dniówka przynajmniej 150 na osobe a u niego 20 zł na flaszke i 10 zł na kuraka i budowa idzie
fakt jesteś scześciazem zadko spotykanym juz w naszym kraju ale tym sposobem mozna faktycznie taniej wybudować

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czyli żadne urządzenie pomocnicze czy też inne rozwiązanie nie pomoże, bo ograniczeniem są rury ?    W takim razie przy poborze ciepłej wody powinno być podobnie, a jest znacznie gorzej, więc raczej przyczyna jest inna ? 
    • Kwestią zasadniczą są przekroje zastosowanych rur. Te na parterze nie były przewidziane do zwiększonego poboru wody na górę, te na górze są prawdopodobnie zbyt małe, bo przewidziano je na normalną instalację, a nie instalację podniesioną wyżej (spadek ciśnienia o wysokość słupa wody od piwnicy do piętra). Ot i masz przyczynę.    Niestety, hydraulicy na rynku są w większości przyuczonymi amatorami i stosuję utarte schematy, które jednak trzeba dopasowywać do zmieniających się warunków, ale oni tego nie potrafią. 
    • Witam,   Przebudowałem poddasze na mieszkanie użytkowe. Problem polega na kiepskim ciśnieniu wody szczególnie ciepłej, które dodatkowo spada gdy ktoś piętro niżej również korzysta z ciepłej wody.    W łazience na poddaszu zamontowany jest przepływowy podgrzewacz wody Kospel PPE3. Budynek jest zasilany wodą ze studni zwykłej z hydroforem w piwnicy. Rury są od początku budowy budynku, a sam budynek z lat 90. Na dolnym piętrze ciśnienie jest ok. Na górne piętro rury zasilające wodę (PEX) zostały połączone ze starymi pod samym stropem.   Co można zrobić żeby poprawić ciśnienie wody na piętrze ? Jakieś urządzenie wspomagające ? Przepływomierz posiada zworki, którymi można zwiększyć moc - czy to może zmienić sytuacje ? Domyślam się, że padną sugestie odnośnie starej instalacji, ale jednak na dole ciśnienie wody jest ok. Proszę o pomoc.     
    • Tak to strop bez wylewki bo starą skułem. Chodzi o to, że w jej miejsce będzie nowa, typowo 6-7 cm gruba do ogrzewania podłogowego. Zamiast styropianu jak poprzednio styrobeton bo zauwżyłem że poprzednia wylewka miała normalnie 5cm ale środkiem zaledwie 3. Trudno byłoby styropianem wyrównać.   A jakie zwykle sa metody naprawy takich pekniec? Strop wyglada na lany nie widze nigdzie dyltacji   dziękuję za odpowiedź 
    • Przede wszystkim jaki tam jest rodzaj stropu i jakie tam dojdą nowe obciążenia. Bo nie rozumiem co znaczy "będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki." Będzie tam nowa wylewka? W takim razie jak gruba? Tylko jako warstwa wyrównująca, zespolona ze starą wylewką, czy od niej oddzielona styropianem lub folią? Bo mi to raczej wygląda na strop bez zrobionej wylewki.  Skoro jest tam gdzieś wykuta dziura w betonie to trzeba ją oczyścić i wypełnić masą naprawczą do betonu. Gruntowanie na pewno nie zaszkodzi.  Natomiast co do pęknięć to powinien to obejrzeć konstruktor na miejscu. Bez tego można sobie gdybać, nie wiedząc nawet jakie tam są warstwy i jak głęboko sięgają pęknięcia. To również rzecz dla konstruktora, żeby ocenić czy nowe obciążenia nie będą zbyt duże.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...