Skocz do zawartości

dom z bali , realne koszty


Recommended Posts

witam,

mam pytanie dla osób które budowały dom z bali w ciągu ostatniego roku: jakie są realne koszty postawienia takiego domu w stanie surowym zamkniętym? Nie liczę oczywiście ceny ziemi.

A moźe ktoś stawiał "pod klucz" . Jaka jest cena realna takiego domu. Mi chodzi o mały domek, typu 80 mkw. Ale proszę o wszelkie informacje.

Czy taki dom jest rzeczywiście dużo tańszy od domu murowanego?

Link do komentarza
Witam,

Ja wybudowałem dom z bala o szer 8,5 cm ocieplony wełną mineralną 15 cm czyli wg. norm spełniający wymagania domu całorocznego. traktuję go jako weekendowy.

Koszt domu 120 m2 powieżchni użytkowej dom + robocizna + transport + zakwaterowanie (przyczepa campingowa) dla ekipy 4 os. , wykończenie w środku płyty G/K bez szlifowania i malowania. Podłogi drewniane (oprócz 2 łazienek) okna, dach blachodachówka, 4 okna w połaci, duży balkon - taras (10 m2) koszt rzędu 250-260 tys. rok 2008 (niestety dobra koniunktura dla ekipy budującej).

Do tego co powyżej dochodzą koszty instalacji elektrycznej, hydraulicznej, szamba (środek lasu), wypożyczenia przyczepy (3,5 m), fundamentu wraz z kominami, i innych nieprzewidzianych sytuacji razem z materiałami.

Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

witam,

mam pytanie dla osób które budowały dom z bali w ciągu ostatniego roku: jakie są realne koszty postawienia takiego domu w stanie surowym zamkniętym? Nie liczę oczywiście ceny ziemi.

A moźe ktoś stawiał "pod klucz" . Jaka jest cena realna takiego domu. Mi chodzi o mały domek, typu 80 mkw. Ale proszę o wszelkie informacje.

Czy taki dom jest rzeczywiście dużo tańszy od domu murowanego?



Witam,
polecam swoje usługi, domy z bala okrągłęgo lub czterostronnie struganego.
Wszystkie informacje o technologii, cenach terminach na: www.martinhills.pl
Nasze ekipy mają blisko 20 letnie doświadczenie w stawianiu domów w takiej technologii.

Pozdrawiam
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...