Skocz do zawartości

Kiedy malować ściany pokoju?


Recommended Posts

Napisano
Nie mogę znaleźć na forum takiego tematu a chciałabym się dowiedzieć kiedy należy malować ściany w pokoju? Znajoma powiedziała, że lepiej malować w lato (ze względu na wietrzenie pokoju, dużą ilość światła naturalnego), czy to prawda? czy tak się przyjęło, że remonty przeprowadza latem czy jest to może spowodowane właściwościami farb (że np nie chcą schnąć albo coś takiego)? icon_smile.gif
Napisano
Moja teściowa pomalowała ściany 3 dni temu i wszystko jest ok. Jeśli chodzi o zapach farmy to teraz jest naprawdę duży wybór tych nietoksycznych, a w domu nawet przy otwartym oknie temperatura nie spada tak drastycznie żeby to przeszkadzało w czymś farbie, co do dostępu światła słonecznego to przedpokojów ciemnych nie maluje się?! Maluje prawda? Więc co to ma za znaczenie chyba tylko takie, że kolory wyglądają troszkę inaczej w świetle naturalnym i trochę inaczej w sztucznym. Takie jest przynajmniej moje zdanie, ale przecież mnóstwo ludzi przeprowadza się zimą i malują pomieszczenia więc chyba nie ma to większego znaczenia.
Pozdrawiam
Napisano
acia - dzięki za odpowiedź. Dobrze napisałaś, że przecież korytarze się maluje a tam nie ma dostępu do okien (przeważnie) więc i światła naturalnego (w sumie kolor farb też dobiera się zazwyczaj w sklepie gdzie jest sztuczne światło - i tak kolory mogą być troszkę różne). Ciekawe zatem dlaczego przyjęło się, że remonty robi się w okresie wakacyjnym? icon_wink.gif Widocznie moja znajoma powiedziała, że malować lepiej w lato bo większość ludzi (jej znajomych?) tak robi... icon_wink.gif
Napisano
a to mam jeszcze jedno pytanie związane z tematem.

W którym kierunku powinnam malować ściany? czy równolegle do okna czy prostopadle? czy są jakieś zasady którą ścianę malować jako pierwszą? Nie chciałabym by następnego dnia po wyschnięciu okazało się, że widać wszystkie łączenia farby icon_smile.gif
Napisano
Cytat

a to mam jeszcze jedno pytanie związane z tematem.

W którym kierunku powinnam malować ściany? czy równolegle do okna czy prostopadle? czy są jakieś zasady którą ścianę malować jako pierwszą? Nie chciałabym by następnego dnia po wyschnięciu okazało się, że widać wszystkie łączenia farby icon_smile.gif




Witam,
odpowiedz na pierwsze pytanie:
Nie ma różnicy kiedy malujemy lato zima nie ma różnicy w pokoju mieszkaniu domu zawsze możemy stworzyć odpowiednie warunki do malowania. Wietrzyć na dobrą sprawę niema po czym jak zaopatrzymy się w dobrą farbę. Wiadomo że musimy i tak wentylować bo pełne parametry większość farb osiąga po 30 dniach!

odpowiedz na drugie pytanie:
bardzo szybka
http://www.majic.pl/pl/strony_statyczne/id_126.html

Myślę, że po przeczytaniu tego wszystkiego bedziesz lepiej wyszkolony niż nie jeden "malarz".

Pozdrawiam
Adam
Napisano
Cytat

odpowiedz na drugie pytanie:
bardzo szybka
http://www.majic.pl/pl/strony_statyczne/id_126.html

Myślę, że po przeczytaniu tego wszystkiego bedziesz lepiej wyszkolony niż nie jeden "malarz".



Dziękuję za linka. Już prawie wszystko wiem. Natomiast nie było tam jasnej informacji: czy trzeba zacząć malowanie od okna czy można od dowolnej ściany? mam sprzeczne informacje dlatego mnie to bardzo interesuje icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Dziękuję za linka. Już prawie wszystko wiem. Natomiast nie było tam jasnej informacji: czy trzeba zacząć malowanie od okna czy można od dowolnej ściany? mam sprzeczne informacje dlatego mnie to bardzo interesuje icon_smile.gif



osobiście ja maluję od źródła światła, czyli najczęściej od okna, bo wtedy mam ciągle podgląd na całą robotę. icon_smile.gif

Ogólnie nie ma jaśnie określonej zasady, ale są to sposoby które bardzo się sprawdzają i mają swoje logiczne i praktyczne wyjaśnienie icon_smile.gif.

Pozdrawiam
Adam
Napisano
Zasady malowania ścian

Zasady malowania ścian są różne w zależności od doświadczenia i wiedzy malarza. Można jednak wskazać ogólne reguły , które mogą pomóc przy malowaniu takiego typu powierzchni.

Malowanie pomieszczenia powinno rozpocząć się od sufitu najbliżej okna. Natomiast ściany należy malować począwszy od naroża pod sufitem. Najlepszym narzędziem do tego celu będzie odpowiednio dobrany wałek z uwzględnieniem efektu dekoracyjnego, który chcemy uzyskać. Pierwsza czynność to nałożenie farby na taki obszar, który zdołamy pomalować, przed wyschnięciem wymalowania na brzegach pasa. – w tym celu wykonujemy na ścianie płynny ruch wałkiem w kształcie litery M.

Następnie podobnymi ruchami wałka rozprowadzamy nałożoną farbę na cały obszar, o którym mowa powyżej. Kolejny (i ostatni) krok to wykończenie powierzchni, które uzyskamy przetaczając szybko (ale nie energicznie) wałek pionowo z góry w dół. Niedopuszczalne jest malowanie w dwie strony - z góry w dół i odwrotnie, ponieważ powstaje wówczas na ścianie tzw. efekt koszonego trawnika.

Przy wykończeniu powierzchni należy również unikać dodatkowych zanurzeń wałka w farbie. Taka technika malowania zapewni uzyskanie prawidłowej grubości powłoki, unikniemy w ten sposób wizualnej nierówności powierzchni, różnicy połysku, a także mniej widoczne będą łączenia poszczególnych obszarów malowanej ściany. Ważne jest również, aby przerwy w pracy zaplanować na naturalnych krawędziach np. uskoki ściany, drzwi , okna.

Proszę jednak pamiętać, że na efekt końcowy oprócz techniki malowania ma również olbrzymi wpływ przygotowanie powierzchni i warunki temperaturowo-wilgotnościowe.
Napisano
Dziękuję za wszystkie rady, postaram się do nich stosować (lub chociaż do części z nich) icon_wink.gif przy moim malowaniu. Mam nadzieję, że efekt końcowy będzie b. dobry i że nie będę musiała odnawiać pokoju za rok czy dwa tylko za... jakiś bliżej nieokreślony czas icon_wink.gif
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Dziękuję za wszystkie rady, postaram się do nich stosować (lub chociaż do części z nich) icon_wink.gif przy moim malowaniu. Mam nadzieję, że efekt końcowy będzie b. dobry i że nie będę musiała odnawiać pokoju za rok czy dwa tylko za... jakiś bliżej nieokreślony czas icon_wink.gif


wszystkie te rady sa dobre,ale najlepiej wynająć zawodowców, efekt skoszonego trawnika dotyczy głównie tzw trudnych kolorów i połyskowych,np czarny,czerwony ,niebieski.pozdro

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...