Skocz do zawartości

Przed drzwiami


Recommended Posts

Napisano
Witam
Czy ktoś może mi pomóc? Mój problem to:
Przed drzwiami wejściowymi mam wylewkę, potrzebuję ją podnieść o jakieś 2cm i zaizolować próg drzwi przed wilgocią (może trzeba całą wylewkę zaizolować?) na tym chcę ułożyć gers.
Jak to zrobić?

Dzięki za uwagi pozdrawiam
Napisano
Do wykonania wylewki o grubości 2 cm nie można używać zwykłego betonu lub zaprawy cementowej, gdyż nie nastąpi związanie jej z podłożem i z czasem może popękać. Konieczne więc jest zastosowanie gotowych wylewek podłogowych zawierających plastyfikatory i dodatki zwiększajace przyczepność np. Ceresit CN 76 lub CN 87. Warstwa ta powinna być ułozona ze spadkiem 2 % w kierunku na zewnątrz w celu umożliwienia samospływu wody opadowej. Po nałozeniu wylewki warto powierzchnie zabezpieczyc warstwą wodochronną w postaci "płynnej folii " przystosowanej do stosowania na zewnątrz. Na takim podłożu mozna dopiero ułożyć płytki gresowe mocowane na elastycznej zaprawie klejowej.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Witam
Szanowna Redakcjo czy pod taką wylewkę można dać izolacje przeciwwilgociową czy wystarczy dołożyć do niej jakiś dodatek, który spowoduje że cała wylewka będzie izolatorem?
pozdrawiam
Napisano
Izolacją wodną na zewnątrz w 100%MUSZĄ być płytki mrozoodporne i fuga. Izolacja wodna w wylewce nie ma żadnedo znaczenia, ponieważ jeżeli woda przejdzie przez fugę i dostanie się po płetki to i tak szlak je trafi .
Napisano
Typowej izolacji np. z papy nie można ułozyć gdyż konieczne będzie przyciśnięcie jej przynajmniej 4 cm jastrychu. Domieszki uszczelniające do betonu będą mało skuteczne gdyż cienka warstwa wylewki łatwo może popękać. Przedstawione w poprzednim poście rozwiązanie jest najkorzystniejsze i szukanie tańszych zamienników nie gwarantuje trwałego umocowania płytek.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niee... Te śruby nie będą do niczego potrzebne. One są do obcięcia.   Mogę zejść ostatnim profilem 5cm do dołu ale... to wtedy wystarczy? Z ok. 35 cm zejdę do 30 cm. Czy nie lepiej dać jeszcze niżej jeden dodatkowy wieszak/profil i wtedy mam ok. 15 cm? Jak dodam jeszcze jeden profil niżej to bez obaw?
    • Teraz sobie powiększyłem i widzę, że UD sięgają do ścianki kolankowej. Murłaty w ogóle bym do tego nie mieszał. Zjedź ile się da ostatnim profilem, albo przyłóż łatę do tych profili i sprawdź jak to wyjdzie ze ścianką kolankową. Za wysoko dałeś te profile, wystarczyło dać 5cm niżej i wszystko by się fajnie zamknęło. Jak się zejdzie tak, żeby dało się to szpachlą przykryć to nic według mnie nie trzeba kombinować. Ale widzę że wystają śruby ze ścianki, co z nimi? Bo jak cokolwiek chcesz dawać na tą ściankę to już się płyty nie zejdą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Widziałem te sposoby montażu, że ścianę też do dołu zabudowuje się GK i wtedy też ścianę można dodatkowo w ramach stelażu ocieplić wełną.   Jednakże nie. Ta końcówka ścian (mało ich tam jest) ma iść na tynk bez GK. Nie chcę już na ścianach GK.   Mógłbym zacząć z tym ostatnim wieszakiem jeszcze niżej. Jednakże zastanawiając się doszedłem do wniosku, że tam na samym dole (przy murłcie) i tak musi być jakiś dodatkowy profil.   Chyba jednak ja się tam z tym profilem narożnikowym jakoś złapał. Znaczy się musiałbym się nakombinować. Myślę tam usztywniłbym z tyłu za tym profilem elastycznym (wstrzyknął pianę PUR), a ten profil elastyczny łapał co powiedzmy te 40 cm na długie wkręty do murłatu. Gdybym zachował kąt i linię to powinno być chyba ok?   Zmierzyłem i od ostatniego wieszaka do końca płyty mam 35 cm. Sporo.   To co podałeś z tą listwą elastyczną to pewnie jedna opcja. Widziałem jednak w sieci na zdjęciach, że czasem są zdjęcia jak ktoś na dole montażu daje gęściej dwa wieszaki i profile. Zastanawia mnie czy tutaj gdybym dał dodatkowo jeszcze jeden wieszak na samym dole - wtedy wyszłoby, że od tego najniższego wieszaka/profilu do ściany byłoby 15 cm to już tyle płyta GK mogłaby wisieć? Czy nadal 15 cm to i tak nie za bardzo?   Bo może lepiej nie kombinować i zrobić tam zwyczajnie jeszcze jeden wieszak i profil i odległość 15 cm będzie akceptowalna?        
    • Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone. Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica. Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.   Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.   Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.   Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...