Skocz do zawartości

Izolacja budynku


Recommended Posts

Napisano
Witam. Mam dom jednorodziny izolowany styropianem wewntrz ścian 10cm warstwą Każda kondygnacja jest zakończona wieńcen dookoła w którym nie ma oczywiście izolacji. Ostatnio dowiedziałem sie że przy takiej izolacji po dwóch sezonach mieszkania na scianach tam gdzie nie ma styropianu wychodzą czarne plamy. czy to prawda? i jak można sie ustrzec takiego zjawiska?
Dzięki
Napisano
Jestem laikiem w ych spawach ale chyba pleśń
Napisano
Przy ociepleniu domu od wewnątrz na poziomie stropu tworzy się mostek o zwiększonej przenikalności cieplnej. Jego wpływ na możliwość wstąpienia zawilgocenia ściany w tym miejscu zależy miedzy innymi od wilgotności powietrza w pomieszczeniu oraz grubości i izolacyjności cieplnej wieńca i samego stropu. W praktyce niebezpieczeństwo wykraplania się pary wodnej nie wystąpi jeśli w pomieszczeniu utrzymywana będzie wilgotność poniżej 50%, a temperatura na powierzchni mostka nie będzie niższa niż 10 st C. Ciemne plamy, które mogą pojawić się w takim miejscu nie oznaczają, że na ścianie pojawiła się pleśń, gdyż najczęściej są one spowodowane przyleganiem kurzu do okresowo wilgotnej ściany , gdy na zewnatrz znacznie obnizy sie temperatura lub wystąpi zwiększona wilgotność powietrza. Trwałe wyeliminowanie możliwości pojawienia się takich plam wymaga ocieplenia sufitu w pasie wzdłuż ścian zewnętrznych o szerokości przynajmniej 0,5 m np. przyklejonymi płytami styropianowymi.
Napisano
Ten pas styropiany mam przykleić po zewnętrznej stronie ściany na wysokości stropu? i jakiej grubości płyty będą najodpowiednie?
Dziękuję
Napisano
Zgadzam się z Redakcją Budujemy Dom, że ocieplenie od wewnątrz nie jest najlepszym sposobem na poprawę warunków użytkowych, ponieważ nie likwiduje mostów termicznych.
Główną zasadą ocieplania jest likwidacja mostów termicznych, a w tym przypadku tego się nie zrobi.
Takie zjawisko powstanie między innymi w miejscach wykonania wieńca żelbetowego.
Rzeczywiście ciemnie plany to nie musi być pleśń, ale brud osadzający się w zimnych miejscach ściany.
Duży wpływ na powstawanie pleśni ma zła wentylacja pomieszczeń.
Pleśń nie tylko jest brzydka, ale bardzo szkodliwa dla zdrowia ludzi.
Reasumując ocieplanie od wewnątrz może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Odpowiadając na pytanie proponuję ten pas styropianu przykleić jak to jest możliwe po zewnętrznej stronie muru. Może nie będzie to zbyt piękne wizualnie, ale na pewno zlikwiduje mostek termiczny
Napisano
Styropian najłatwiej będzie przykleić na suficie od wewnątrz i pokryć tynkiem na siatce z włókna szklanego lub zamaskować płytą gipsowo-kartonową. Grubośc ocieplenia powinna wynosić conajmniej 6 cm. Możliwe jest również ocieplenie od zewnątrz pasem styropianu tej samej grubości, ale o szerokości przynajmniej 1 m, symetrycznie przyklejonym wzdłuż wieńca stropowego. Skutecznośc obu sposobów będzie podobna, ale ocieplenie od zewnątrz zmieni wygląd elewacji i jest trudniejsze do wykonania.
Napisano
Witam
Wydaje mi się że jedynym sensownym rozwiązaniem jest ocieplenie od zewnątrz, czy pas szerokości 1m wystarczy trudo powiedzieć może tak?(ale lepiej zasięgnąć rady specjalisty)
Co do ocieplenia od wewnątrz, tu nie zgodzę się z przedmówcami. Najpierw co do izolacyjności cieplnej, pas styropianu tylko na suficie nie wystarczy, a wręcz nic nie da, aby ocieplić skutecznie trzeba położyć pas na ścianie pod sufitem na suficie na podłodze nd stropen i na ścianie nad stropem oraz na ścianach wewnętrznych w miejscach schodzenia się z ścianą zewnętrzną (odpowiednie przedłużenie pasów ze ścian zewnętrznych), wtedy dopiero pozbywamy się mostków cieplnych.
Teraz co do przepływu wilgoci i wykraplania, miejscowe położenie styropianu spowoduje mimo wyeliminowania mostku dla pomieszczenia, obniżenie miejscowe temperatury samej ściany, gdyż ciepło od środka zostanie zatrzymane na izolacji termicznej, Natomiast miejscowa izolacja nie zabezpiecza tego miejsca przed napływem wilgoci, a więc defakto stworzyliśmy super warunki do wykraplania się wody.
Wniosek jeżeli chcemy ocieplić miejscowo od środka powinniśmy zastosować raczej płyty typu np multipor firmy xella lub inne podobne, które są wstanie odprowadzić wilgoć.
polecam jako lekturę artykuł
http://www.e-izolacje.pl/179_2242.htm
pozdrawiam
Napisano
Witam
Przepraszam, że się nie podpisałem, standardowo robi to automat, lecz po wejściu na stronę nie wiem, dlaczego mnie nie zalogował
pozdrawiam

PS. Zauważyłem, że w poprzedniej wypowiedzi użyłem słowa " z przedmówcami" powinno być "z przedmówcą" niestety nie mogę tego poprawić gdyż wypowiedź dałem będąc nie zalogowany.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...