Skocz do zawartości

tapeta strukturalna


lgum

Recommended Posts

Napisano
Interesuje mnie tapeta strukturalna, chcę ją zastosować podczas/przy remoncie starych ścian. Czy można tapetę strukturalną zastosować na stare powłoki? Wystarczy usunąć luźne odpryski farb cz trzeba skrobać wszystko (wcześniej były farby kredowe)? Czy trzeba zagruntować ścianę przed klejeniem tapety?

Czy tapetę strukturalną po wyschnięciu a przed malowaniem gruntujemy czy mona od razu malować?
Napisano
Podczas renowacji ścian, na których obecne są stare powłoki malarskie z całą pewnością skutecznym rozwiązaniem jest zastosowanie tapety strukturalnej, albo też tkaniny z włókna szklanego lub filcu. Okładziny bowiem wzmacniają powierzchnię, przeciwdziałają powstaniu następnych pęknięć i tworzą piękną, mocną powierzchnię.

Jeżeli ściany były uprzednio malowane podstawową czynnością jest usunięcie nieprzyczepnej powłoki, aż do uzyskania nośnego podłoża. Następnie należy całą powierzchnię starannie zmyć wodą z dodatkiem płynu myjąco-czyszczącego Fluren 37.

Kolejna czynność przygotowawcza to przeszlifowanie powierzchni papierem ściernym oraz jej odpylenie. Poza tym jeżeli na powierzchni obecne są pęknięcia i dziury trzeba je zaszpachlować odpowiednim produktem np. Flügger Filler lub Flügger Sandplast LH. Pęknięcia pomiędzy ścianą a listwami, framugami, mogą być wypełnione uszczelniaczem.

Gdy już powierzchnia wyschnie, należy przeszlifować naprawione miejsca papierem ściernym i odpylić całą powierzchnię. Następnie naprawione i chłonne miejsca trzeba zagruntować Flügger gruntem wodnym.
Na tak przygotowanej powierzchni można już nanieść wałkiem, najlepiej o długim włosiu klej Flügger 377 lub Flügger 380. Istotne jest również, że przed nałożeniem tapet wrażliwych na wilgoć, klej powinien pozostać na ścianie kilka minut do przeschnięcia ? aż będzie miał kleistą konsystencję.

Po zamocowaniu tapetę strukturalną malujemy pierwszy raz farbą rozcieńczoną 10% wodą, druga warstwa bez rozcieńczenia. Przy powyższych pracach oczywiście należy pamiętać o zachowaniu reżimów czasowo-temperaturowych.

Możliwe jest również mocowanie tapety strukturalnej na gładkie powierzchnie uprzednio malowane farbami olejnymi, alkidowymi, warunkiem jest jednak bardzo dokładne zszorstkowanie takiej powierzchni i zastosowanie Interioru przyczepnościowego, aby zapewnić właściwą adhezję.

Izabela Ziemba-Filip
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Podczas renowacji ścian, na których obecne są stare powłoki malarskie z całą pewnością skutecznym rozwiązaniem jest zastosowanie tapety strukturalnej, albo też tkaniny z włókna szklanego lub filcu. Okładziny bowiem wzmacniają powierzchnię, przeciwdziałają powstaniu następnych pęknięć i tworzą piękną, mocną powierzchnię.

Jeżeli ściany były uprzednio malowane podstawową czynnością jest usunięcie nieprzyczepnej powłoki, aż do uzyskania nośnego podłoża. Następnie należy całą powierzchnię starannie zmyć wodą z dodatkiem płynu myjąco-czyszczącego Fluren 37.

Kolejna czynność przygotowawcza to przeszlifowanie powierzchni papierem ściernym oraz jej odpylenie. Poza tym jeżeli na powierzchni obecne są pęknięcia i dziury trzeba je zaszpachlować odpowiednim produktem np. Flügger Filler lub Flügger Sandplast LH. Pęknięcia pomiędzy ścianą a listwami, framugami, mogą być wypełnione uszczelniaczem.

Gdy już powierzchnia wyschnie, należy przeszlifować naprawione miejsca papierem ściernym i odpylić całą powierzchnię. Następnie naprawione i chłonne miejsca trzeba zagruntować Flügger gruntem wodnym.
Na tak przygotowanej powierzchni można już nanieść wałkiem, najlepiej o długim włosiu klej Flügger 377 lub Flügger 380. Istotne jest również, że przed nałożeniem tapet wrażliwych na wilgoć, klej powinien pozostać na ścianie kilka minut do przeschnięcia ? aż będzie miał kleistą konsystencję.

Po zamocowaniu tapetę strukturalną malujemy pierwszy raz farbą rozcieńczoną 10% wodą, druga warstwa bez rozcieńczenia. Przy powyższych pracach oczywiście należy pamiętać o zachowaniu reżimów czasowo-temperaturowych.

Możliwe jest również mocowanie tapety strukturalnej na gładkie powierzchnie uprzednio malowane farbami olejnymi, alkidowymi, warunkiem jest jednak bardzo dokładne zszorstkowanie takiej powierzchni i zastosowanie Interioru przyczepnościowego, aby zapewnić właściwą adhezję.


laik nie ułoży takiej tapety,co do powierzchni tzw olejnych skrobanie tylko w przypadku warstw źle przylegających,prościej i taniej jest użyć Atlasa farby na trudne podłoża
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Nie posiadamy w ofercie takiego produktu „ATLAS farba na trudne podłoża” dlatego też nie mam pewności o jaki wyrób chodziło osobie, która go zaproponowała. Najprawdopodobniej mógł mieć na myśli „ATLAS GRUNTO-PLAST warstwa sczepna na trudne podłoża”, ale on nie nadaje się pod tapety, ponieważ posiada drobne kruszywo powodujące chropowatość powierzchni zwiększające przyczepność, ale mogące prowadzić do przetarcie się tapety w miejscu ostrych ziarenek.
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Nie posiadamy w ofercie takiego produktu „ATLAS farba na trudne podłoża” dlatego też nie mam pewności o jaki wyrób chodziło osobie, która go zaproponowała. Najprawdopodobniej mógł mieć na myśli „ATLAS GRUNTO-PLAST warstwa sczepna na trudne podłoża”, ale on nie nadaje się pod tapety, ponieważ posiada drobne kruszywo powodujące chropowatość powierzchni zwiększające przyczepność, ale mogące prowadzić do przetarcie się tapety w miejscu ostrych ziarenek.


mój drogi ekspercie a o masach szpachlowych to nie pomyślałeś?dajesz ten cerplast następnie gipsar uni nowa formuła następnie szlifujesz odkurzasz gruntujesz unigruntem (rozcieńczonym)i malujesz;proste icon_biggrin.gif farba dowolna npDP Akrylit 3000;i żebym to ja tłumaczył technologię ekspertowi technicznemu no nie to nie mieści sie w głowie,pozdrawiam,zawsze należy zatrudnić fachowca do wykonywania prac budowlanych

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...