Skocz do zawartości

Jaki kocioł gazowy do mieszkania 54 m2


Martin266

Recommended Posts

Napisano
Witam,

proszę o poradę w doborze pieca co gazowego: producent, marka, .

Zmieniam piec gazowy na nowy, stary się zużył
mieszkanie 54 m2
wysokość pomieszczeń 3m
kamienica z 1936roku
ściany budynku nieocieplone
grzejniki żeliwne
instalacja rury żeliwne średnica 3cm
na piec chce przeznaczyć max 6 000zł
lokalizacja Wrocław, więc nie ma problemu z serwisem

Zastanawiam się nad piecem dwufunkcyjnym, kondensacyjny z zamkniętą komora spalania, pod grzejniki żeliwne,
może: Vaillant turboTEC VUW plus
Chodzi mi o obniżenie kosztów ogrzewania do min przy w/w instalacji

Osoba, która będzie mi przerabiać instalacje pod nowy kocioł poleca mi Junkers Cerapur Comfort

Jaka jest wasza opinia jaki kocioł wiszący mi polecacie - może jakiś Viessmann lub Termet??
Napisano
Jakie masz roczne rachunki za ogrzewanie ?
Czy aby napewno gaz jest odpowiedni do ogrzewania tak małej powierzchni ?
Rozumiem, że masz już jakiś piec. Dlaczego chcesz go wymienić ?
Napisano
Cytat

Jakie masz roczne rachunki za ogrzewanie ?
Czy aby napewno gaz jest odpowiedni do ogrzewania tak małej powierzchni ?
Rozumiem, że masz już jakiś piec. Dlaczego chcesz go wymienić ?



Obecnie mam kocioł grzewczy gazowy z wymuszonym obiegiem wody Predom Termed, typ GCO-19,8-04-GZ-35 moc 19,8KW
oraz gazowy grzejnik wody przepływowej Termed 0089 G-17-CO-G29, oba urządzenia mają ok. 10-12 lat wytrzymają jeszcze rok może dwa, ale roczne rachunki za gaz wynoszą ok. 2200 zł
Nie widzę innej alternatywy jak kupić nowy kocioł i podpiąć pod instalację.
Prąd jest jeszcze droższy.
Najchętniej podpiął bym się pod miejską sieć ciepłowniczą we Wrocławiu tym bardiej, że brama obok jest podpięta, ale w mojej bramie na 7 mieszkań tylko 3-4 wyrażają chęć.
Napisano
Rozumiem, że 2 piece zamieniasz na jeden - to dobry ruch.
Co do kondensata do grzejników żeliwnych czyli wysokotemperaturowych to mam wątpliwości. Prawdopodobnie go nie wykorzystasz optymalnie.
Twoje zapotrzebowanie na ciepło to pewnie z 6-8 kW.
Ile osób korzysta z CW ? Używacie wanny czy raczej prysznica ?
Ile kosztuje ten proponowany Ci piec ? A najlepiej ile kosztowałaby Cię cała przeróbka według tego fachowca ?

Podejrzewam że sporo tracisz na gazowym ogrzewaczu wody - jego sprawność pewnie wynosi z 70% jak nie niżej.
Napisano
no rachunki nie sa az tak wysokie ,a kociołek jaki moge zaproponowac to buderusU054
modulacje i moc na CO mozna na nim ustawic na poziomie 8kW a jesli masz w układzie duzo wody to na steroniku nalezy ustawic utrzymywanie temp pomieszczenia wg temp czynnika i bedzie super
a wode z kotła mozesz miec bezposrednie czyli przepływka lub mozeszpodpiąc zasobnik a to juz zalezy od waszych potrzeb
Napisano
Cytat

Rozumiem, że 2 piece zamieniasz na jeden - to dobry ruch.
Co do kondensata do grzejników żeliwnych czyli wysokotemperaturowych to mam wątpliwości. Prawdopodobnie go nie wykorzystasz optymalnie.
Twoje zapotrzebowanie na ciepło to pewnie z 6-8 kW.
Ile osób korzysta z CW ? Używacie wanny czy raczej prysznica ?
Ile kosztuje ten proponowany Ci piec ? A najlepiej ile kosztowałaby Cię cała przeróbka według tego fachowca ?

Podejrzewam że sporo tracisz na gazowym ogrzewaczu wody - jego sprawność pewnie wynosi z 70% jak nie niżej.



Z CW korzysta 4 os., mamy wannę z pryśnicem, latem tylko pryśnic, zimą kobitki sporadycznie wanna.
Piecem Junkers Cerapur Comfort ok. 5500zł, przerobienie instalacji pod nowy piec, dodatkowy grzejnik w pokoju łącznie 9000zł z robocizną, piecem i materiałem.

Zastanawiam się czy brać kocioł z zasobnikiem wodnym dla 4 os. ???

Napisano
Cytat

Z CW korzysta 4 os., mamy wannę z pryśnicem, latem tylko pryśnic, zimą kobitki sporadycznie wanna.
Piecem Junkers Cerapur Comfort ok. 5500zł, przerobienie instalacji pod nowy piec, dodatkowy grzejnik w pokoju łącznie 9000zł z robocizną, piecem i materiałem.

Zastanawiam się czy brać kocioł z zasobnikiem wodnym dla 4 os. ???


no jak chcesz z tym kotłem ,jakmaszjedna łazienke to nie musisz sie zasataniac nad zasobnikiem bo jest niepotrzebny
Napisano
Cytat

Z CW korzysta 4 os., mamy wannę z pryśnicem, latem tylko pryśnic, zimą kobitki sporadycznie wanna.
Piecem Junkers Cerapur Comfort ok. 5500zł, przerobienie instalacji pod nowy piec, dodatkowy grzejnik w pokoju łącznie 9000zł z robocizną, piecem i materiałem.

Zastanawiam się czy brać kocioł z zasobnikiem wodnym dla 4 os. ???



NOTO Cię zaskoczę.
Ja bym "wywalił (docelowo)" gaz z mieszkania i ogrzewał prądem. Dwutaryfowym.
9000 zł na inwestycję to sporo.

A jak to zrobić ?
Kup bojler i ogrzewaj go w II taryfie. Ogrzewaj konwektorami w II taryfie a w I taryfie (droższej) możesz właczyć stary piec gazowy.
Inwestycyjnie myślę że się zmieścisz w 1 500 zł.

7500 zł zostaje w kieszeni (roczne odsetki to ok 400 zł - gwa miesiące grzania gratis ? icon_smile.gif ). Jesli piec pójdzie w diabły - to kup najprostszy (najtańszy) w markecie (pewnie z 1300 zł) i zainstaluj. (po pewnym czasie jak nauczysz się korzystać z prądu i konwektorów i może pieców akumulacyjnych to może całkowicie wyrzucisz gaz z mieszkania)
Masz w sumie małe zapotrzebowanie na ciepło i ewentualne oszczędności (na extra piec) nie będą wielkie.

kWh z gazu to koszt trochę ponad 20 gr (nie mam pod ręką dokłądnych wyliczeń).
Napisano
Cytat

NOTO Cię zaskoczę.
Ja bym "wywalił (docelowo)" gaz z mieszkania i ogrzewał prądem. Dwutaryfowym.
9000 zł na inwestycję to sporo.

A jak to zrobić ?
Kup bojler i ogrzewaj go w II taryfie. Ogrzewaj konwektorami w II taryfie a w I taryfie (droższej) możesz właczyć stary piec gazowy.
Inwestycyjnie myślę że się zmieścisz w 1 500 zł.

7500 zł zostaje w kieszeni (roczne odsetki to ok 400 zł - gwa miesiące grzania gratis ? icon_smile.gif ). Jesli piec pójdzie w diabły - to kup najprostszy (najtańszy) w markecie (pewnie z 1300 zł) i zainstaluj. (po pewnym czasie jak nauczysz się korzystać z prądu i konwektorów i może pieców akumulacyjnych to może całkowicie wyrzucisz gaz z mieszkania)
Masz w sumie małe zapotrzebowanie na ciepło i ewentualne oszczędności (na extra piec) nie będą wielkie.

kWh z gazu to koszt trochę ponad 20 gr (nie mam pod ręką dokłądnych wyliczeń).



Nie jestem przekonany czy ogrzewanie elektryczne sprawdzi się w starej kamienicy
Inwestycja 9000zł w tym:
5500zł piec
1650zł 11m rury kwasoodpornej do komina
150zł programator
1700zł materiał + robocizna

Napisano
Cytat

I idź tym tropem - GAZ



2200 zł rocznie na ogrzewanie i CW.
Przyjmijmy sprawność instalacji obecnej instalacji na 70% (głównie piece, szczególnie ten na wodę). (2200 x 70% = 1540)
to daje zużycie gazu na poziomie (1540 - 290 zł opłat stałych= 1250 zł /1,7 zł /m3 = 735 m3 gazu= 7,3 MW)

czyli obecnie kWh kosztuje Cię w tym systemie 2200 zł /7,3 MW = 30,1 grosza

za prąd przyjmując 100% sprawności zapłąciłbyś (tyle samo ciepła) 3100 zł za sezon (50/50 prąd dwutaryfowy) i 3600 (za prąd 1 taryfowy). 2200 za prąd II taryfowy jeśli 90% prądu będzie w taniej taryfie.

Sam możesz wybrać.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
jako gosc co często krąży po domach na og ół wygląda to tak tanio i tanio a jak niespodziewanie sie wejdzie do mieszkania to 16st tylko na weekendy nagrzane
chocby nie wiem co sie działo to prądem taniej nie wyjdzie chyba ze naprawde dobra pompa z wymiennikiem gruntowym i ogrzewaniem podłogowym z grzaniem wody cwu do 40st i w dodatku to wszytko w 2 taryfie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...