Skocz do zawartości

Hydroilzolacja podpiwniczenia budynku


Recommended Posts

Napisano
Interesuje mnie problem oceny poprawności wykonania hydroizolacji i ocieplenia scian piwnic w budynku. W moim przypadku podczas budowy wykonałem ławy fundamentowe ( po zdjęciu warstwy 0,5 m ziemi ) i na nich, po wykonaniu izolacji poziomej (2x papa na lepiku) budowałem ściany 3-warstwowe podziemia z bloczków betonowych z wewnętrzną 6 cm warstwą styropianu. Następnie wykonałem opaskę drenarską i studnię zbierającą wodę z pompą umożliwiającą przepompowanie nadmiaru wody. Po wykonaniu stanu surowego budynku wykonałem izolację poziomą ścian zewnętrznych podpiwniczenia poprzez pomalowamnie 3x izolbetem. Dopiero wtedy nawiozłem teren około 120cm. Okolice przylegające do ścian budynku wypełniłem piaskiem. Po tym przystąpiłem do wykonania posadzki w podziemiu. Zastosowałem następujace rozwiązanie: uzupełniłem piasek ubity do poziomu 3/4 ławy fundamentowej, chudy beton 15cm, folia budowlana 0,3 wyłożona na ściany, na nią styropian FS20 2x3cm a na tym właściwa wylewka około 10-12cm. Budynek stoi już drugi rok (nie jest jeszcze użytkowany i nie ogrzewany) i nie zauważyłem zjawiska występowania wilgoci lub przenikania wody. Co jeszcze mogę wykonać aby zabezpieczyć sie przed zawilgoceniem budynku. Nie jestem fachowcem od budownictwa i podczas budowy mogłem popełnić błędy. Zgóry dziękuję za poradę.
Napisano
Skuteczność wykonanej izolacji bedzie zależała od rodzaju gruntu wokół budynku, jego nawodnienia i oczywiście staranności wykonania. Zastrzeżenia może budzić jedynie sposób połączenia izolacji poziomej na ławie z izolacją podpodłogową, gdyż nie ma informacji czy tworzą one wspólną szczelną przeponę. Nie wiadomo, również czy została wykonana druga izolacja pozioma na wysokości stropu nad piwnicą, która zabezpiecza przed kapilarnym podciąganiem wody przez ściany w razie nieszczelności izolacji pionowej. W opisie prawdopodobnie chodzi o izolację pionową ścian wykonaną z 3 warstw izolbetu, a nie poziomą jak podano w pytaniu.
Napisano
Zawilgnie gdy się wprowadzisz i zaczniesz ogrzewać. W okresie dodatnich temperatur woda może być podciągana kapilarnie z gruntu. Natomist zimą dzieje sie odwrotnie , w ścianie jest "punkt rosy" , jeżeli ściana oddycha powstaje w niej sporo wody, woda ta siłą grawitacji cieknie w dół napotka izolację poziomą (popę) i będziesz miał mokrą.
To zupełnie jak zimą założyłbyś na ciepły dres gumowy płaszcz - woda nie wejdzie a dres będzie mokry.
Dobra izolacja wodna powinna wody nie wpuścić, ąle wodę wypuścic! Przed wojną dawano w fundamencie kamienie granitowe, wody letem nie podciągały, ale zimą woda ściekała nimi do strefy niezamarzającej. Teraz stosuje się folie kubełkowe np ISOLA PLATON. Jak masz pytania to dzwon 0225591081
Napisano
Dziękuję za wyjaśniwnie dotyczące oceny wykonania hydroizolacji w moim budynku. Druga izolacja pozioma została wykonana na wysokości stropu parteru. Mam obawy o połączenie izolacji poziomej ław fundamentów z izolacją poziomą pomieszczeń piwnic. Nie wiem czy folia budowlana odwinięta ma ściany jest dobrym rozwiązaniem. Przed wylaniem chudego betonu zalepikowałem obrzeża ław fundamentowych wewnątrz obiektu. Dodatkowo podczas wykonania wierzchniej warstwy posadzki dodałem do betonu wodouszczelniacz. Pomieszczenia podpiwniczenia już są otynkwane tynkiem cementowo-wapiennym. Na razie w pomieszczeniach jest wyłącznie wentylacja grawitacyjna.
W jaki sposób w przypadku pojawienia się wilgoci mogę stwierdzić czy wnika ona z zewnątrz czy jest wynikiem skraplania sie pary w murze podpiwniczenia. Co jeszce mogę w tej kwestii zrobić aby zabezpieczyć się przed wilgocią? Czy celowe byłoby wykonani nieprzepuszczalnej warstwy wierzchniej jastrychu? Jest to dosyć kosztowny zabieg i nie wiem czy właściwy. icon_confused.gif
Pozdrawiam
Józef Motyka
Napisano
sprawdzanie skąd jest woda to prosta rzecz, gdy pojawia się zimą to z wewnątrz, gdy w pozostałych porach w czasie deszczów itp to z zewnątrz
Napisano
Przy normalnym użytkowaniu pomieszczeń piwnicznych nie ma powodu, aby następowało tam wykraplanie pary wodnej, chyba że latem w wyniku intensywnej wentylacji i doprowadzenia ciepłego powietrza z zewnątrz. Przenikanie wody gruntowej może wystąpić głównie na styku podłogi i ściany i w takim przypadku - przy braku połączenia izolacji na ławie i pod podłogą - żadne dodatkowe warstwy podłogowe tu nie pomogą. Jedynym sposobem będzie odkucie podłogi w pasie wzdłuż ścian wewnetrznych i zewnętrznych i poprawienie izolacji na styku podłogi i ściany. Jednak prawdopodobnie roboty te nie będą konieczne, dopuki drenaż będzie w stanie utrzymywać poziom wody ponizej ławy fundamentowej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Blaty i stoły z litego drewna to inwestycja na lata – piękne, naturalne i trwałe, pod warunkiem że zadbamy o ich prawidłową ochronę i pielęgnację. Produkty Osmo oparte na naturalnych olejach i woskach od lat cieszą się uznaniem wśród stolarzy, projektantów wnętrz i użytkowników, którzy oczekują nie tylko estetyki, ale także bezpieczeństwa w codziennym użytkowaniu. Poniżej prezentujemy sprawdzone rozwiązania Osmo dedykowane do blatów kuchennych i stołów:   1. Top-Olej do blatów kuchennych 3028 Jedwabisty Połysk (0,5 L)    Bestseller wśród produktów Osmo Top-Olej 3028 to specjalistyczna powłoka ochronna do blatów kuchennych, stołów i innych powierzchni roboczych z drewna. Łączy w sobie zalety naturalnych olejów i wosków, tworząc odporną na wodę i plamy warstwę, która jednocześnie pozwala drewnu oddychać. wykończenie: jedwabisty połysk – podkreśla naturalny rysunek drewna, nadając mu elegancji, przeznaczenie: blaty kuchenne, stoły, deski robocze, meble, bezpieczeństwo: dopuszczony do kontaktu z żywnością, idealny do kuchni, łatwa aplikacja: nakładany pędzlem lub wałkiem, schnie równomiernie, nie tworząc plam. To idealne rozwiązanie dla osób, które chcą nadać swojemu blatowi nie tylko estetyczne wykończenie, ale również skuteczną ochronę przed wilgocią i zabrudzeniami.   2. Zestaw pielęgnacyjny do blatów kuchennych i roboczych 177   Bestseller i praktyczny wybór Regularna konserwacja blatów olejowanych to klucz do ich trwałości. Zestaw pielęgnacyjny Osmo 177 zawiera wszystkie niezbędne akcesoria i środki do: czyszczenia powierzchni z codziennych zabrudzeń, odświeżenia powłoki olejowej, drobnej renowacji bez konieczności całkowitego szlifowania blatu. Dzięki niemu blat pozostaje gładki, odporny na wodę i łatwy w utrzymaniu. To doskonałe rozwiązanie zarówno do bieżącej pielęgnacji, jak i okresowego odnowienia powierzchni.   3. Płyn do czyszczenia w sprayu 8026 Bezbarwny (0,5 L)   Bestseller w kategorii „Czyszczenie i pielęgnacja” Codzienna pielęgnacja blatów kuchennych nie musi być skomplikowana. Płyn Osmo 8026 w wygodnym sprayu został opracowany z myślą o bezpiecznym i skutecznym czyszczeniu powierzchni olejowanych. przeznaczenie: wszystkie powierzchnie drewniane wykończone olejem, właściwości: delikatnie czyści, nie niszcząc powłoki ochronnej, bezbarwny i neutralny – nie zmienia koloru drewna, wygodna aplikacja – wystarczy spryskać i przetrzeć miękką ściereczką. Dzięki regularnemu stosowaniu blat pozostaje higieniczny, odporny na plamy i zachowuje swój naturalny wygląd.   Produkty Osmo do blatów kuchennych i stołów drewnianych to kompleksowe rozwiązanie: Top-Olej 3028 – zapewnia ochronę i piękne wykończenie, Zestaw pielęgnacyjny 177 – ułatwia konserwację i odnawianie powierzchni, Płyn do czyszczenia 8026 – dba o codzienną higienę i świeżość blatów. Dzięki nim drewniane blaty stają się odporne na wilgoć, plamy i zabrudzenia, a jednocześnie zachowują naturalny urok drewna. To inwestycja w trwałość i estetykę na lata.  
    • Raczej nie jest, ale pewności nie ma. Wypadałoby pobrać próbki wody z rury przed zaworem antyskażeniowym, albo przed reduktorem i porównać z próbką wody pobranej z kranu. Poza tym przeglądnąć wszystkie elementy związane z podłączeniem do wodociągu - może tam się cos zatrzymało? zresztą, okresowo zawsze warto przyglądać się wszystkiemu w okolicy licznika wody, bo to miejsce bardzo narażone na awarie.
    • No i super Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...