Skocz do zawartości

Usługi archeologiczne


przemo76

Recommended Posts

Napisano
Karoi ujął to bardzo lakonicznie, ale faktycznie... kiedy trzeba wzywać archeologów? W jakich sytuacjach? Zawsze jak wykopię jakieś skorupy?
Napisano
Cytat

Karoi ujął to bardzo lakonicznie, ale faktycznie... kiedy trzeba wzywać archeologów? W jakich sytuacjach? Zawsze jak wykopię jakieś skorupy?




Witam,
Po pierwsze, jeśli na działce, na której chce się wybudować dom w planach zaznaczone jest stanowisko archeologiczne lub leży ona w strefie ochrony Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Nie ma możliwości otrzymania pozwolenia na budowę bez opinii WKZ i przeprowadzonych badań bądź nadzoru (to my). Co do skorup - w momencie np. robienia wykopów pod fundament natrafi się na zabytki archeologiczne powinno się to zgłosić do WKZ.
Podrawiam

Invest Usługi archeologiczne
ul. Długa 42
05-092 Łomianki
woj. mazowieckie
uslugiarcheologiczne@gmail.com
www.obslugainwestycjibudowlanych.pl
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

A wiecie co się dzieje, jak ktoś wykopie jakieś coś? Moim zdaniem (poparty jest ten sąd wieloma rozmowami) większość szybko to zakopuje i o wszystkim zapomina! Trudno się dziwić, bo archeolodzy działają czasami jak słonie w składzie z porcelaną.

A tu jeszcze inny przykład archeologicznych "porządków":
http://www.archeologiczne.fora.pl/dla-inwe...h-domu,699.html



Wszytko pięknie ale... w opisanej historii nie ma winy archeologa a jest urzędników, który powinni 1. poinformować o obecności stanowiska, 2. mieć go zaznaczone na planach. archeolog jako taki nie może zatrzymać budowy - robi to Wojewódzki Konserwator Zabytków. W tym wypadku - jeśli wydane było pozwolenie na budowę - sprawa do wygrania przed każdym sądem. Zaznaczam - jeśli kupuję się działkę ze stanowiskiem archeologicznym, pierwsze co trzeba zrobić to uzyskać decyzję od WKZ. dopiero na jej podstawie archeolog może zacząć wykopaliska lub tylko nadzór - zależy co zaleci WKZ.
pozdr
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...