Skocz do zawartości

Zabezpieczenie przed pożarem


Recommended Posts

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
A tu jest fajny tekst o ochronie przeciwpożarowej domu:

www.myslenicki.pl/pl/dokumenty/straz/czujki.doc

Trzeba ten adres wkleić bezpośrednio w to miejsce wyszukiwarki, gdzie wpisuje się adresy. Otworzy sie plik doc.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
W życiu bym nie podejrzewał:

O klasie alarmu pożarowego świadczy wyposażenie go w przycisk testujący komorę dymową. Naciśnięcie przycisku symuluje pojawienie się dymu w komorze poprzez rozproszenie światła w sposób mechaniczny, dlatego - w zależności od tego, jak często jest emitowana do komory wiązka światła - wywołanie dźwięku alarmowego może potrwać nawet 20 sekund. Jeżeli sygnał pojawia się natychmiast po naciśnięciu przycisku, oznacza to, że testujemy wyłącznie połączenie syreny z baterią, a nie poprawność działania urządzenia. Dobrej jakości produkty nie narażają użytkowników na fałszywe alarmy, które w przypadku słabych urządzeń może wywołać np. dym papierosowy, wysoka temperatura, przedostanie się kurzu lub owadów do wnętrza nieodpowiednio zabezpieczonej komory dymowej. Należy zwrócić uwagę na to, w jakim zakresie temperatur producent gwarantuje poprawne funkcjonowanie alarmu i poprosić sprzedawcę o wyjaśnienie, w jaki sposób chroniona jest komora dymowa.
Napisano
"Przeznaczenie
Autonomiczna (domowa) czujka dymu ........ jest przeznaczona do wykrywania widzialnego dymu, powstającego w bezpłomieniowym początkowym stadium pożaru, wtedy, gdy materiał zaczyna się tlić, a więc na ogół długo przed pojawieniem się otwartego płomienia i zauważalnego wzrostu temperatury.
Pozwala na wczesne wykrycie pożaru w niedużych obiektach - mieszkaniach, domach (w piwnicach, garażach, na strychach itp.). Może pracować samodzielnie a także w sieci kilku czujek połączonych ze sobą.
Jest przewidziana do pracy w pomieszczeniach zamkniętych, w których w normalnych warunkach nie występuje dym, kurz i skraplanie pary wodnej.

Zasada działania
Czujka ........... jest czujką optyczną dymu typu rozproszeniowego. Działa na zasadzie pomiaru promieniowania podczerwonego, rozproszonego przez cząstki dymu (aerozolu) w komorze pomiarowej, niedostępnej dla światła zewnętrznego. Znajdujący się w komorze pomiarowej odbiornik promieniowania - fotodioda, nie odbiera promieniowania podczerwonego, emitowanego przez nadajnik - diodę elektroluminescencyjną, póki do komory nie wnikną cząstki dymu rozpraszające to promieniowanie kierując je na odbiornik. Po przekroczeniu określonej wartości progowej, układ elektroniczny czujki włącza sygnalizację akustyczną i optyczną w czujce."

Pozwoliłem sobie przytoczyć opis czujki innego producenta - jedynie usunąłem nazwę czujki.
W moim odczuciu poprzedni tekst został przetłumaczony mechanicznie przy użyciu translatora.
Ocenę pozostawiam zainteresowanym forumowiczom.
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Tylko to powinna być solidna gaśnica (duża), a nie jakaś samochodowa miniaturka!


Naprawdę chciałbyś żeby w domu co kilka metrów stała gaśnica? Mało estetyczne!
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
CZAD
Uczmy się na błędach innych.
-nieszczelna instalacja kominowa była przyczyną śmierci całej rodziny, trzy osoby- zabił czad
- tydzień temu byłem osobiście w domu jednorodzinnym po pożarze, spłonął salon od kominka dwufunkcyjnego. Szczęśliwie stało się to w dzień, kiedy nikogo nie było w domu. Cały dom do remontu.

Apeluję do tych którzy budują i tych którzy już mieszkają w swoich wymarzonych i ciężką pracą okupionych domach. Bezpieczeństwo, bezpieczeństwo i jeszcze raz bezpieczeństwo wasze i waszych rodzin.
Nic nie jest ważniejsze. Zadbajcie o właściwy sposób sygnalizowania zagrożenia. Nie zapominajcie i nie oszczędzajcie na tym.
Kliknąłem w necie, czujniki można kupić od 60zł, nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, by doradzać jakie i gdzie. Zapewne znajdzie się kilku w gronie ekspertów którzy winni wypowiedzieć się na tym forum i przybliżyć tak ważny temat.

Apeluję, zadbajcie o bezpieczeństwo waszych rodzin!
  • 7 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Dokładnie - wiele osób lekceważy zagrożenie jakim może być tlenek węgla - i to mimo szeroko zakrojonej akcji informacyjnej jaką w ostatnim czasie prowadzą media. A przecież taki czujnik czadu to wydatek bagatela 100zł (co chyba nie jest dużą kwotą gdy na szali postawimy nasze życie) Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Dokładnie - wiele osób lekceważy zagrożenie jakim może być tlenek węgla - i to mimo szeroko zakrojonej akcji informacyjnej jaką w ostatnim czasie prowadzą media. A przecież taki czujnik czadu to wydatek bagatela 100zł (co chyba nie jest dużą kwotą gdy na szali postawimy nasze życie)


Moim zdaniem problem polega na tym, że niektórzy ludzie czują się nieśmiertelni icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Moim zdaniem problem polega na tym, że niektórzy ludzie czują się nieśmiertelni icon_sad.gif


Niemal każdy dzień mrozów przynosi potwierdzenie tej smutnej prawdy, o której napisałem! icon_sad.gif
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Jakie są nowoczesne metody ochrony budynku mieszkalnego przed pożarem?


Nowoczesna metoda zabezpieczenia budynku przed pożarem jest system PPOŻ. Rozróżniamy tysiąc pięćset sto dziewięćset rodzajów systemów PPOZ to zależy od specyfiki obiektu i środków jakie chcemy przeznaczyć.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Nowoczesna metoda zabezpieczenia budynku przed pożarem jest system PPOŻ. Rozróżniamy tysiąc pięćset sto dziewięćset rodzajów systemów PPOZ to zależy od specyfiki obiektu i środków jakie chcemy przeznaczyć.


Odpowiedź inteligentna i wyczerpująca. Och, dzięki ci pstryczek. Gdyby nie ty... nie wiedziałbym nic. A tak wiem nic + twój post :(

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...