Skocz do zawartości

Zabezpieczenie przed pożarem


Recommended Posts

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
A tu jest fajny tekst o ochronie przeciwpożarowej domu:

www.myslenicki.pl/pl/dokumenty/straz/czujki.doc

Trzeba ten adres wkleić bezpośrednio w to miejsce wyszukiwarki, gdzie wpisuje się adresy. Otworzy sie plik doc.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
W życiu bym nie podejrzewał:

O klasie alarmu pożarowego świadczy wyposażenie go w przycisk testujący komorę dymową. Naciśnięcie przycisku symuluje pojawienie się dymu w komorze poprzez rozproszenie światła w sposób mechaniczny, dlatego - w zależności od tego, jak często jest emitowana do komory wiązka światła - wywołanie dźwięku alarmowego może potrwać nawet 20 sekund. Jeżeli sygnał pojawia się natychmiast po naciśnięciu przycisku, oznacza to, że testujemy wyłącznie połączenie syreny z baterią, a nie poprawność działania urządzenia. Dobrej jakości produkty nie narażają użytkowników na fałszywe alarmy, które w przypadku słabych urządzeń może wywołać np. dym papierosowy, wysoka temperatura, przedostanie się kurzu lub owadów do wnętrza nieodpowiednio zabezpieczonej komory dymowej. Należy zwrócić uwagę na to, w jakim zakresie temperatur producent gwarantuje poprawne funkcjonowanie alarmu i poprosić sprzedawcę o wyjaśnienie, w jaki sposób chroniona jest komora dymowa.
Napisano
"Przeznaczenie
Autonomiczna (domowa) czujka dymu ........ jest przeznaczona do wykrywania widzialnego dymu, powstającego w bezpłomieniowym początkowym stadium pożaru, wtedy, gdy materiał zaczyna się tlić, a więc na ogół długo przed pojawieniem się otwartego płomienia i zauważalnego wzrostu temperatury.
Pozwala na wczesne wykrycie pożaru w niedużych obiektach - mieszkaniach, domach (w piwnicach, garażach, na strychach itp.). Może pracować samodzielnie a także w sieci kilku czujek połączonych ze sobą.
Jest przewidziana do pracy w pomieszczeniach zamkniętych, w których w normalnych warunkach nie występuje dym, kurz i skraplanie pary wodnej.

Zasada działania
Czujka ........... jest czujką optyczną dymu typu rozproszeniowego. Działa na zasadzie pomiaru promieniowania podczerwonego, rozproszonego przez cząstki dymu (aerozolu) w komorze pomiarowej, niedostępnej dla światła zewnętrznego. Znajdujący się w komorze pomiarowej odbiornik promieniowania - fotodioda, nie odbiera promieniowania podczerwonego, emitowanego przez nadajnik - diodę elektroluminescencyjną, póki do komory nie wnikną cząstki dymu rozpraszające to promieniowanie kierując je na odbiornik. Po przekroczeniu określonej wartości progowej, układ elektroniczny czujki włącza sygnalizację akustyczną i optyczną w czujce."

Pozwoliłem sobie przytoczyć opis czujki innego producenta - jedynie usunąłem nazwę czujki.
W moim odczuciu poprzedni tekst został przetłumaczony mechanicznie przy użyciu translatora.
Ocenę pozostawiam zainteresowanym forumowiczom.
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Tylko to powinna być solidna gaśnica (duża), a nie jakaś samochodowa miniaturka!


Naprawdę chciałbyś żeby w domu co kilka metrów stała gaśnica? Mało estetyczne!
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
CZAD
Uczmy się na błędach innych.
-nieszczelna instalacja kominowa była przyczyną śmierci całej rodziny, trzy osoby- zabił czad
- tydzień temu byłem osobiście w domu jednorodzinnym po pożarze, spłonął salon od kominka dwufunkcyjnego. Szczęśliwie stało się to w dzień, kiedy nikogo nie było w domu. Cały dom do remontu.

Apeluję do tych którzy budują i tych którzy już mieszkają w swoich wymarzonych i ciężką pracą okupionych domach. Bezpieczeństwo, bezpieczeństwo i jeszcze raz bezpieczeństwo wasze i waszych rodzin.
Nic nie jest ważniejsze. Zadbajcie o właściwy sposób sygnalizowania zagrożenia. Nie zapominajcie i nie oszczędzajcie na tym.
Kliknąłem w necie, czujniki można kupić od 60zł, nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, by doradzać jakie i gdzie. Zapewne znajdzie się kilku w gronie ekspertów którzy winni wypowiedzieć się na tym forum i przybliżyć tak ważny temat.

Apeluję, zadbajcie o bezpieczeństwo waszych rodzin!
  • 7 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Dokładnie - wiele osób lekceważy zagrożenie jakim może być tlenek węgla - i to mimo szeroko zakrojonej akcji informacyjnej jaką w ostatnim czasie prowadzą media. A przecież taki czujnik czadu to wydatek bagatela 100zł (co chyba nie jest dużą kwotą gdy na szali postawimy nasze życie) Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Dokładnie - wiele osób lekceważy zagrożenie jakim może być tlenek węgla - i to mimo szeroko zakrojonej akcji informacyjnej jaką w ostatnim czasie prowadzą media. A przecież taki czujnik czadu to wydatek bagatela 100zł (co chyba nie jest dużą kwotą gdy na szali postawimy nasze życie)


Moim zdaniem problem polega na tym, że niektórzy ludzie czują się nieśmiertelni icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Moim zdaniem problem polega na tym, że niektórzy ludzie czują się nieśmiertelni icon_sad.gif


Niemal każdy dzień mrozów przynosi potwierdzenie tej smutnej prawdy, o której napisałem! icon_sad.gif
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Jakie są nowoczesne metody ochrony budynku mieszkalnego przed pożarem?


Nowoczesna metoda zabezpieczenia budynku przed pożarem jest system PPOŻ. Rozróżniamy tysiąc pięćset sto dziewięćset rodzajów systemów PPOZ to zależy od specyfiki obiektu i środków jakie chcemy przeznaczyć.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Nowoczesna metoda zabezpieczenia budynku przed pożarem jest system PPOŻ. Rozróżniamy tysiąc pięćset sto dziewięćset rodzajów systemów PPOZ to zależy od specyfiki obiektu i środków jakie chcemy przeznaczyć.


Odpowiedź inteligentna i wyczerpująca. Och, dzięki ci pstryczek. Gdyby nie ty... nie wiedziałbym nic. A tak wiem nic + twój post :(

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam duży problem a mianowicie muszę wypełnić otwór w suficie o głębokości ok 25-20 cm kotwą chemiczną najszczelniej jak się da. Aplikacja może odbyć się od dołu do góry...inaczej sie nie da. Dzióbek do aplikacji ma dlugość 10-15 cm  czyli zostanie pusta przestrzeń 10-15 cm .Jak to zrobić wg Was, żeby wcisnąć tę masę najdalej jak się da, najlepiej do samego końca pod górę. Myślałem, żeby jakimś kołkiem tam to wcinąć ale możnaby jakoś ten "dzióbek " przedłużyć ....? To taka nietypowa sytuacja, co radzicie ?Jakies pomysły ?    Drugie pytanie - czy znacie jakaś kotwę chemiczną dedykowaną do sufitów , dachów ? właśnie z dłuższym "dzióbkiem" do aplikacji? Czy wystarczy zwykła z marketu budowlanego? Aczkolwiek patrzyłem tam to bieda straszna  o doradztwie nie wspominam, bo co jeden sprzedawca to lepsze "porady" daje ...
    • Rozumiem że się niecierpliwisz, ale mnożenie tematów nie ma sensu. Ten pierwszy został zauważony przez tych którzy są na forum w weekendy, ale pewnie nikt nie czuje się na siłach, aby odpowiedzieć. Ja też Ci nie podpowiem, bo znam się na ogrzewaniu podłogowym elektrycznym, a prąd - jak wiadomo - płynie równo dobrze zarówno z górki jak i pod górkę, więc analogii z wodą tu nie ma.  Pewnie dopiero w poniedziałek pojawią się specjaliści.
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...