Skocz do zawartości

Zabezpieczenie elewacji


Recommended Posts

Napisano
Rozwój mikroorganizmów na elewacji (i nie tylko) jest spowodowany w pierwszym etapie osadzaniem się na jej powierzchni zarodników, pochodzących zwykle z otaczających dom drzew/krzewów, w dalszym, przez dostarczenie zarodnikom pożywki w postaci kurzu i brudu. Z tego względu na skażenia mikrobiologiczne narażone są przede wszystkim elewacje na domach położonych w pobliżu lasów, drzew, krzewów itp.

Nie ma "złotego środka" na zabezpieczenie się przed tym zjawiskiem. Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie systemu ociepleniowego (kompletnego - od jednego systemodawcy), którego zewnętrzne warstwy są zabezpieczone chemicznymi środkami neutralizującymi zarodniki. Zwykle zabezpieczenie dotyczy samego tynku bądź farby elewacyjnej, ale warto zastanowić się nad systemem, w którym również masa zbrojąca będzie w ten sposób zabezpieczona (np. StoTherm Classic).

Należy pamiętać, że maksymalna ilość tych środków nie może przekraczać niewielkiej wartości progowej (sukcesywnie zmniejszana przez przepisy europejskie) a ich skuteczność jest ograniczona w czasie. Dlatego jest to rozwiązanie podnoszące odporność a nie zabezpieczające przed zjawiskiem.

Kolejnym rozwiązaniem podnoszącym odporność jest zastosowanie powłoki malarskiej, z której łatwo usuwany jest kurz i brud (czyli pożywka). Rozwiązaniem może być np. farba StoLotusan Color.

Oba rozwiązania mogą być zastosowane równocześnie.

Odradzam z kolei gruntowanie elewacji przed położeniem tynku preparatami glonobójczymi (jeśli glony na elewacji nie występują). Preparaty takie mają za zadanie neutralizację istniejących zarodników a nie zabezpieczenie przed ich osadzaniem się.
  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Jaki jest najlepszy sposób na zabezpieczenie się przed glonami na elewacji przed jej wykonaniem?



Przed wykonaniem elewacji mozna:
1. kupić działke w jakimś suchym miejscu
2. Wyciąć las (jeśli takowy jest w pobliżu)
3. zlikwidować połnocną stronę świata.

Dużo prosciej będzie zabezpieczyć sie w trakcie wykonywania elewacji - trzeba użyc tynku o jak najmniej rozwinietej powierzchni (głebokim kornikom i bardzo grubym barankom mówimy nie) od renomowanego producenta który stosuje dobre biocydy powłokowe.
Napisano
witam te farby co prawda nie znam ich i nigdzie nie widziałem zastanawia mnie tylko
dlaczego one są praktycznie do wszystkiego metal drewno tynk itd
ich wydajność 1lna 10/14metrów
ja polecam na elewacje farbę silikatową lub silikonową ich wydajność przelicza sie 0.33lna 1 metr różnica duża z poprzednią
Napisano
Cytat

ja polecam na elewacje farbę silikatową lub silikonową ich wydajność przelicza sie 0.33lna 1 metr różnica duża z poprzednią



A dlaczego polecasz silikat? Bo silikon jestem w stanie zrozumieć ale silikat już nie bardzo.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Rozwój mikroorganizmów na elewacji (i nie tylko) jest spowodowany w pierwszym etapie osadzaniem się na jej powierzchni zarodników, pochodzących zwykle z otaczających dom drzew/krzewów, w dalszym, przez dostarczenie zarodnikom pożywki w postaci kurzu i brudu. Z tego względu na skażenia mikrobiologiczne narażone są przede wszystkim elewacje na domach położonych w pobliżu lasów, drzew, krzewów itp.

Nie ma "złotego środka" na zabezpieczenie się przed tym zjawiskiem. Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie systemu ociepleniowego (kompletnego - od jednego systemodawcy), którego zewnętrzne warstwy są zabezpieczone chemicznymi środkami neutralizującymi zarodniki. Zwykle zabezpieczenie dotyczy samego tynku bądź farby elewacyjnej, ale warto zastanowić się nad systemem, w którym również masa zbrojąca będzie w ten sposób zabezpieczona (np. StoTherm Classic).

Należy pamiętać, że maksymalna ilość tych środków nie może przekraczać niewielkiej wartości progowej (sukcesywnie zmniejszana przez przepisy europejskie) a ich skuteczność jest ograniczona w czasie. Dlatego jest to rozwiązanie podnoszące odporność a nie zabezpieczające przed zjawiskiem.

Kolejnym rozwiązaniem podnoszącym odporność jest zastosowanie powłoki malarskiej, z której łatwo usuwany jest kurz i brud (czyli pożywka). Rozwiązaniem może być np. farba StoLotusan Color.

Oba rozwiązania mogą być zastosowane równocześnie.

Odradzam z kolei gruntowanie elewacji przed położeniem tynku preparatami glonobójczymi (jeśli glony na elewacji nie występują). Preparaty takie mają za zadanie neutralizację istniejących zarodników a nie zabezpieczenie przed ich osadzaniem się.



Większość domów jest ocieplana bez takich środków ostrożności. A efekty... niestety widać icon_sad.gif
Napisano
Dzień dobry,
dziękuję za zainteresowanie naszymi wyrobami. Odpowiadając na pytanie pragnę zauważyć, że bardzo rzeczowo przedstawił problem glonów na elewacji Pan inż. Wojciech Szczepański.
Moim zdaniem zaproponowanie przez nas do malowania elewacji farby Nanotech Fasada z marki Dekoral Professjonal jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ ta powłoka malarska posiada znakomitą odporność na zabrudzenia, najwyższą odporność na działanie warunków atmosferycznych i doskonałą przyczepność do podłoża.
Wszystkie informacje o ww farbie znajdą Państwo na stronie: www.dekoralprofesional.pl.
  • 1 rok temu...
Napisano
Niestety dyrektywy Unii oraz działalność organizacji proekologicznych wymogły zakaz stosowania prawdziwych preparatów radzących sobie z tego typu porostami. Stąd między innymi dzięki temu "najmocniejszym" preparatem na nieporządane porosty w naszym ogrodzie jest obecnie ROUNDUP, a stosowanie biocydów w powłokowych wyrobach gotowych zostało prawnie ograniczone do wręcz niedziałających stężeń. Z tego też powodu korzystający dziś z PKP nie czują zza okna charakterystycznego zapachu bicydów, używanych niegdyś do walki z przerasatającymi trawami i chwastami na torowiskach.
Są sposoby na zabezpieczenie elewacji na kilka lat przed porostami, glonami i grzybami - w sieci był kiedyś dostępny artykuł w języku angielskim na ten temat. Jak znajdę link do tego artykułu, przytoczę na forum.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...