Skocz do zawartości

Zabezpieczenie elewacji


Recommended Posts

Napisano
Rozwój mikroorganizmów na elewacji (i nie tylko) jest spowodowany w pierwszym etapie osadzaniem się na jej powierzchni zarodników, pochodzących zwykle z otaczających dom drzew/krzewów, w dalszym, przez dostarczenie zarodnikom pożywki w postaci kurzu i brudu. Z tego względu na skażenia mikrobiologiczne narażone są przede wszystkim elewacje na domach położonych w pobliżu lasów, drzew, krzewów itp.

Nie ma "złotego środka" na zabezpieczenie się przed tym zjawiskiem. Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie systemu ociepleniowego (kompletnego - od jednego systemodawcy), którego zewnętrzne warstwy są zabezpieczone chemicznymi środkami neutralizującymi zarodniki. Zwykle zabezpieczenie dotyczy samego tynku bądź farby elewacyjnej, ale warto zastanowić się nad systemem, w którym również masa zbrojąca będzie w ten sposób zabezpieczona (np. StoTherm Classic).

Należy pamiętać, że maksymalna ilość tych środków nie może przekraczać niewielkiej wartości progowej (sukcesywnie zmniejszana przez przepisy europejskie) a ich skuteczność jest ograniczona w czasie. Dlatego jest to rozwiązanie podnoszące odporność a nie zabezpieczające przed zjawiskiem.

Kolejnym rozwiązaniem podnoszącym odporność jest zastosowanie powłoki malarskiej, z której łatwo usuwany jest kurz i brud (czyli pożywka). Rozwiązaniem może być np. farba StoLotusan Color.

Oba rozwiązania mogą być zastosowane równocześnie.

Odradzam z kolei gruntowanie elewacji przed położeniem tynku preparatami glonobójczymi (jeśli glony na elewacji nie występują). Preparaty takie mają za zadanie neutralizację istniejących zarodników a nie zabezpieczenie przed ich osadzaniem się.
  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Jaki jest najlepszy sposób na zabezpieczenie się przed glonami na elewacji przed jej wykonaniem?



Przed wykonaniem elewacji mozna:
1. kupić działke w jakimś suchym miejscu
2. Wyciąć las (jeśli takowy jest w pobliżu)
3. zlikwidować połnocną stronę świata.

Dużo prosciej będzie zabezpieczyć sie w trakcie wykonywania elewacji - trzeba użyc tynku o jak najmniej rozwinietej powierzchni (głebokim kornikom i bardzo grubym barankom mówimy nie) od renomowanego producenta który stosuje dobre biocydy powłokowe.
Napisano
witam te farby co prawda nie znam ich i nigdzie nie widziałem zastanawia mnie tylko
dlaczego one są praktycznie do wszystkiego metal drewno tynk itd
ich wydajność 1lna 10/14metrów
ja polecam na elewacje farbę silikatową lub silikonową ich wydajność przelicza sie 0.33lna 1 metr różnica duża z poprzednią
Napisano
Cytat

ja polecam na elewacje farbę silikatową lub silikonową ich wydajność przelicza sie 0.33lna 1 metr różnica duża z poprzednią



A dlaczego polecasz silikat? Bo silikon jestem w stanie zrozumieć ale silikat już nie bardzo.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Rozwój mikroorganizmów na elewacji (i nie tylko) jest spowodowany w pierwszym etapie osadzaniem się na jej powierzchni zarodników, pochodzących zwykle z otaczających dom drzew/krzewów, w dalszym, przez dostarczenie zarodnikom pożywki w postaci kurzu i brudu. Z tego względu na skażenia mikrobiologiczne narażone są przede wszystkim elewacje na domach położonych w pobliżu lasów, drzew, krzewów itp.

Nie ma "złotego środka" na zabezpieczenie się przed tym zjawiskiem. Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie systemu ociepleniowego (kompletnego - od jednego systemodawcy), którego zewnętrzne warstwy są zabezpieczone chemicznymi środkami neutralizującymi zarodniki. Zwykle zabezpieczenie dotyczy samego tynku bądź farby elewacyjnej, ale warto zastanowić się nad systemem, w którym również masa zbrojąca będzie w ten sposób zabezpieczona (np. StoTherm Classic).

Należy pamiętać, że maksymalna ilość tych środków nie może przekraczać niewielkiej wartości progowej (sukcesywnie zmniejszana przez przepisy europejskie) a ich skuteczność jest ograniczona w czasie. Dlatego jest to rozwiązanie podnoszące odporność a nie zabezpieczające przed zjawiskiem.

Kolejnym rozwiązaniem podnoszącym odporność jest zastosowanie powłoki malarskiej, z której łatwo usuwany jest kurz i brud (czyli pożywka). Rozwiązaniem może być np. farba StoLotusan Color.

Oba rozwiązania mogą być zastosowane równocześnie.

Odradzam z kolei gruntowanie elewacji przed położeniem tynku preparatami glonobójczymi (jeśli glony na elewacji nie występują). Preparaty takie mają za zadanie neutralizację istniejących zarodników a nie zabezpieczenie przed ich osadzaniem się.



Większość domów jest ocieplana bez takich środków ostrożności. A efekty... niestety widać icon_sad.gif
Napisano
Dzień dobry,
dziękuję za zainteresowanie naszymi wyrobami. Odpowiadając na pytanie pragnę zauważyć, że bardzo rzeczowo przedstawił problem glonów na elewacji Pan inż. Wojciech Szczepański.
Moim zdaniem zaproponowanie przez nas do malowania elewacji farby Nanotech Fasada z marki Dekoral Professjonal jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ ta powłoka malarska posiada znakomitą odporność na zabrudzenia, najwyższą odporność na działanie warunków atmosferycznych i doskonałą przyczepność do podłoża.
Wszystkie informacje o ww farbie znajdą Państwo na stronie: www.dekoralprofesional.pl.
  • 1 rok temu...
Napisano
Niestety dyrektywy Unii oraz działalność organizacji proekologicznych wymogły zakaz stosowania prawdziwych preparatów radzących sobie z tego typu porostami. Stąd między innymi dzięki temu "najmocniejszym" preparatem na nieporządane porosty w naszym ogrodzie jest obecnie ROUNDUP, a stosowanie biocydów w powłokowych wyrobach gotowych zostało prawnie ograniczone do wręcz niedziałających stężeń. Z tego też powodu korzystający dziś z PKP nie czują zza okna charakterystycznego zapachu bicydów, używanych niegdyś do walki z przerasatającymi trawami i chwastami na torowiskach.
Są sposoby na zabezpieczenie elewacji na kilka lat przed porostami, glonami i grzybami - w sieci był kiedyś dostępny artykuł w języku angielskim na ten temat. Jak znajdę link do tego artykułu, przytoczę na forum.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...