Skocz do zawartości

Czy mrówki atakują styropian?


Recommended Posts

Napisano
W ogrodzie mam niesamowite ilości mrówek. Czy to prawda, że mogą się zagnieździć w styropianie? Czy należy podjąć jakieś środki ostrożności podczas zakładania styropianu?
Napisano
Nie jest to zjawisko częste, ale rzeczywiście spotkałem się z opisem takiego przypadku.

Jeżeli chcą Państwo podjąć dodatkowe środki ostrożności proponuję, po wykonaniu warstwy zbrojącej zabezpieczyć listwę cokołową od spodu poprzez zaciągnięcie uszczelniającym szlamem elastycznym (np StoFlexyl).

Najlepiej jednak zwrócić się bezpośrednio do producenta systemu ociepleniowego, który Państwo stosujecie, aby zaproponował swoje, sprawdzone rozwiązanie.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Może zjawisko nie jest częste, ale... Pod wpływem powyższych postów sprawdziłem ocieplenie na domku gospodarczym. MASAKRA. Mrówki urządziły sobie w ociepleniu mrowisko!!!
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Chciałby również przestrzec tych co planują ocieplać ściany styropianem. icon_sad.gif Mrówki atakują styropian to mało powiedziane. Robią w nim jedno wielkie mrowisko. U mnie najwięcej korytarzy zrobiły pod samą siatką z klejem i siatka prawie sama odpada. Na zdjęciu widać pojedyńcze fragmenty kleju gdzie jeszcze siatka się trzymała. Styropian wygląda jak ser z bardzo wielką ilością dziur. Styropian ten wyciąłem po 12 latach z fundamentu gdzie zatarty klejem i siatką częściowo był zasypany ziemią.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

A czy istnieje jakiś skuteczny sposób zwalczenia takiej inwazji?


próbowaliście substralu na mrówki to taki niebieskie granulki, które rozsypuje się w miejscach ścieżek, lub przebywania mrówek. Mróweczki znoszą go do gniazda, a tam się nim raczą i po mrówkach.
Pozdrawiam
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

próbowaliście substralu na mrówki to taki niebieskie granulki, które rozsypuje się w miejscach ścieżek, lub przebywania mrówek. Mróweczki znoszą go do gniazda, a tam się nim raczą i po mrówkach.
Pozdrawiam


Cholerka! Za radą aci użyłem tego co poniżej. Chyba trochę pomogło. Mniej tego tałataństwa się zrobiło icon_smile.gif

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Cholerka! Za radą aci użyłem tego co poniżej. Chyba trochę pomogło. Mniej tego tałataństwa się zrobiło icon_smile.gif


Stosuj do skutku tzn, aż nie znikną całkiem, a potem przyglądaj się miejscom wokół domu, bo w dalszych częściach ogrodu mrówki bywają pożyteczne.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Stosuj do skutku tzn, aż nie znikną całkiem, a potem przyglądaj się miejscom wokół domu, bo w dalszych częściach ogrodu mrówki bywają pożyteczne.
Pozdrawiam


Dzięki wielkie! I pozdrowienia icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...