Skocz do zawartości

Fundamenty


Recommended Posts

Napisano
Szanowny Panie
Potrzebuje porady w sprawie fundamentów. Posiadam grunty o dobrej nośności ok 230kPa według badań geotechnicznych. Problem jest z wodą która w obecnej chwili jest na ok 80 cm na jesień spada na 140. Problem polega na tym iż podczas pierwaszej pruby wykopania fundamentów pozasypywały się burty wykopu przez co pomiędzy bardzo twardą warstwą nośną gruntu ( piasek i żwir ) wytwożyła się poduszka z błota. W momęcie ruszenia błota woda znów wybija i sytuacja się powtaża. Wykonawca proponuje by oszalować same boki tekko wyrównać błoto do poziomu, na tym na bloczkach betonowych postawić zbrojenie i wszystko zalać odrazu betonem B20 o 10 cm grubiej niż w projekcie ale bez warstwy chudego betonu. Beto podobno spowoduje wyparcie błota na zewnątrz i dojdzie do warstwy nośnej gruntu. Czy to dobre rozwiązanie czy może spróbować czegoś innego. Niestety nie mogę czekać do jesieni aż wody opadną więc proszę o poradę. Naprawdę nie wiem co robić. icon_sad.gif
Z poważaniem
Mateusz

Fundam_ty.bmp

Fundam_ty.bmp

Napisano
nie ryzykoj z fundamentami niestety masz dwie mozliwosci albo igłofitry i odsaczac wode do okoła wykopu albo wykopac studnie na szybko o przynajlmniej metr głebiej niz fundament w poblizu wykopu i pompowac wode około tygodnia i bedzie w fundamecie sucho ,bozalewanie w w błoto moze nie byc dobre a nawet moze sie okazac ze mimo zbrojenia nie wszedzie beton dotarł i ujawni sie to po skonczeniu budowy ,a studnia to szybki i skuteczny patent na wode
Napisano
Przed wylaniem fundamentu wykop powinien być odwodniony, gdyż proponowana technologia nie gwarantuje uzyskania dostatecznej wytrzymałości betonu. Najwygodniej odwodnienie przeprowadzić przy użyciu igłofiltrów, a prace należy zlecić wyspecjalizowanej firmie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...