Skocz do zawartości

JAK ROZPROWADZIĆ CIEPŁO Z KOMINKA


Slawku

Recommended Posts

Napisano
Jestem na etapie robienia projektu i mam pytanie?
Jak rozprowadzic ciepło z kominka?
-kominek będzie dodatkowym żródłem ciepła

czy prowadzić przewody w ścianach - jakie?
czy gdzieś pod sufitem zamaskowane G-K

przewody dawać metalowe
może je wymurować w ścianach jak dla wentylacji grawitacyjnej

jak macie jeszcze jakieś uwagi na ten temat to będę wdzięczny

z góry WIEKLKIE DZIĘKI
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Rozprowadzasz tzw systemem DGP (Dystrybucji Gorącego Powietrza) najczęściej rurami + anemostaty (regulacja siły nawiewu) + turbina (do pchania powietrza na większe odległości). Najlepiej, jeżeli skontaktujesz się ze sprzedawcą wkładów kominkowych, który zrobi projekt i okresli łączny koszt (wkład + system rozprowadzenia + turbiny + anemostaty + obudowa wkładu). Podpisanie takiej umowy kosztuje ok. 100 PLN, jeżeli się rezygnuje, to traci się ok. 50 PLN.
marek
PS. O DGP poczytasz więcej na www.dom.wp.pl
Napisano
jeżeli nie chcesz mieć, szumiącego wentylatora, 400 600m3/h to zrób nawiewy przy podłodze.
Napisano
Rozwinę myśl mojego przedmówcy: jezeli kominek umieszczony jest w miare centralnie, możesz zastosować rozprowadzenie grawitacyjne, wtedy kanały można zrobić nawet z aluflexu ukryte w stropie i wyloty w podłodze piętra, jak najbliżej kominka. Jezeli trzeba stosować dłuższe odcinki to można puścic rurę wzdluż komina na strych, tam dmuchawa i przewody do poszczególnych pomieszczeń z anemostatami w suficie. Zeby nie szumiało..... no właśnie, trzeba stosować "ciche " przewody elastyczne izolowane. Z własnego doświadczenia wiem, że dłuższy i z zakrętami przewód rewelacyjnie tłumi szum, ale generuje straty na wydajności. Ja musiałem dać dmuchawe 500m3, za to czy ona chodzi mogę sprawdzić tylko przez przyłożenie ręki do kratki - czy dmucha, praktycznie nic nie słychać
Napisano
Ja u siebie zastosowałem kominek z płaszczem wodnym. Kominek jest podłączony pod kocioł dwufunkcyjny i ciepło jest rozprowadzone przez instalację CO. W tym układzie piec załącza się automatycznie w zależności od temperatury czynnika. Układ wymaga tylko doświadczonego instalatora i dobrania właściwych parametrów komponentów np. zaworu bezpieczeństwa. W sumie układ działa b. dobrze. Zaletą w stosunku do układu z rozprowadzeniem ciepłego powietrza jest brak cyrkulacji kurzu w powietrzu co jest ważne w przypadku alergików.
Napisano
Przepraszam ale 500m3/h bezszelestnie? Możesz podać nazwę tego sprzętu.
Napisano
Dospel kupiony na Allegro, ale jak napisałem mam ciche przewody z zakrętami. Zadna kraktka nie jest bliżej niż jakies 5- 7 metrów od dmuchawy. Najpierw 2m od dmuchawy skrzynka rozdzielcza, potem przewody do kratek
Napisano
Znane wentylatory, przewody uzywam wyłącznie izolowane, ale żeby w domu nie było słychać 500m3/h, to z mojego doświdczenia bardziej zasługa wady słuchu
Napisano
Niewierny Tomaszu, przyłóż ucho do moich kratek, albo zrób na 5 metrowej rurze ze trzy zakręty, dołącz skrzynkę rozdzielczą, potm podziel to na 4 odnogi, daj do każdej 5 m rury tez pozakręcanej, na koniec umieść to wewnątrz stropu przestrzennego i posluchaj
Napisano
Oj chyba nie niewierny. Nawet napewno. Montowałem właśnie Dospela klientowi, na izolowanych kanałach z Alnora i skrzynki z Darco. Zakrętów było więcej odcinki dłuższe i w dzień szumiało, a co dopiero nocą? Dodałem transformator z 5-cioma odejściami, ale wloty powietrza są na dole.
Napisano
Cytat

Ja u siebie zastosowałem kominek z płaszczem wodnym. ....



Mam putanie - jaki jest koszt takiej instalacji?
Napisano
Ja musiałem dać dmuchawe 500m3, za to czy ona chodzi mogę sprawdzić tylko przez przyłożenie ręki do kratki - czy dmucha, praktycznie nic nie słychać
[quote]
Jeżeli to jest Dospel to wszystko jasne dlaczego nic nie słychać. On po prostu nie ma 500m3/h (pewnie nie ma nawet połowy tej wydajności). icon_smile.gif
[/list]
Napisano
Nie jest tak źle, w biegu prawie luzem dawała ok 470-490m3, po włączeniu do systemu przy moich oporach to pewnie ze 350-400 (350-tka z hipermarketu dawała ok 200m3). Nie chce nikomu robic raklamy, ale jak porównałem wykonanie Dospela i hipermarketowych, to jak niebo i ziemia (na korzysc dospela)
Napisano
Cytat

Cytat

Ja u siebie zastosowałem kominek z płaszczem wodnym. ....



Mam putanie - jaki jest koszt takiej instalacji?



Wszystko zależy od zastosowanych materiałów i lokalizacji kominka wzgledem pieca CO. Koszt kominka porównywalny (oczywiście zależy od marki kominka - zastosowałem polski kominek Lechma)), zamiast kanałów powietrznych kilka metrów rury, pompę zawór bezpieczeństwa, naczynie wyrównawcze, sterownik. U mnie zamknęło się wszystko w jakiś 7 tys.
Napisano
Jak po trzech latach się rozszczelniło to fajnie mi chałupę zalało.
Napisano
Ryzyko zalania jest takie samo jak przy całej reszcie instalacji CO.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...