Skocz do zawartości

Pomoc przy wyborze kotła


Escape

Recommended Posts

Napisano
Na początek witam serdecznie wszystkich forumowiczów !

Czytam od miesięcy to i inne fora o ogrzewaniu. Interesuje mnie najlepszy piec centralnego ogrzewania. Koniecznie automatyczny, nie zależy mi na awaryjnych rusztach i komorach. Ma być maksymalnie bezobsługowy. Juz byłem zdecydowany, że najlepszy będzie Klimosz Ling.

Ślimakowy

Ma dobre opinie na forach i wygląda na to, że jest ekonomiczny. Cena w zasięgu, serwis blisko. Jednak ostatnio coraz więcej czytam o paleniu miałem, który jest o połowe tańszy od eko-groszku. Kolejne setki wpisów na forach doprowadziły mnie do innego kotła:

Tłokowy

Wiem, że na tym forum są użytkownicy obu tych kotłów. Bardzo proszę o opinie w takiej kwestii:

1. Spalanie na sezon
2. Jak często trzeba czyścić
3. Na ile wystarcza zasyp pojemnika
4. Co ile wysypuje się popiół
5. Bezawaryjność

Tak sobie myślę, że jeżeli koszty sezonowe będą mniejsze o połowę (cena zakupu opału) jednak lepszy będzie Gaur. Jeżeli różnica jednak będzie tylko o około 30% wtedy chyba lepiej palić groszkiem i mieć więcej wygody. Jeżeli zaobnik Gaura jest połowę mniejszy od zasobnika w Lingu to obsługa jest co 3 dni Gaura a 6 dni Linga ?

Dodam jeszcze, że instalacja jest z rurek miedzianych i grzejniki aluminiowe żeberka. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Groszek czy miał Panowie.

Nie interesują mnie kotły to wszystkiego, albo - albo. Dziękuję.

P.S. Proszę nie pisać o innych kotłach bo już je odrzuciłem.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Ble ble ble ble...
Nie ma Ci trak fuj wszędzie wklejać to samo?
A jak ktoś nie ma dostępu do gazu ziemnego?
I nie szuka bezobsługowego ogrzewania tylko taniego?
Proszę czytajmy całe posty, a potem doradzajmy!
Aha na koniec trochę tolerancji to, że akurat komuś się wydaje, że tylko gaz lub tylko PCU, albo Bóg wie co jeszcze nie znaczy wcale, że takie rozwiązanie jest najlepsze dla każdego (bo różna przypadki chodzą po ludziach).
Pozdrawiam.
Napisano
No tak....Moderator wykasował głupie reklamy jakiegoś spamera i teraz wpis Aci wygląda jak z innej bajki. A był odpowiedzią na te pseudo reklamy, które nas wszystkich wkurzyły.
Ja napisałem co nieco gościowi na priva.
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Zastosuj kocioł z podajnikiem tłokowym, wykonany ze stali kotłowej, z awarynym stały rusztem
Poszukaj a znajdziesz u mnie taki kocił sprawuje sie bardzo dobrze

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...