Skocz do zawartości

Tapetowanie


Recommended Posts

Napisano
szkoda, że upadł temat tapet z włókna szklanego, czy ktoś może coś powiedzieć na ten temat, czy jakoś specjalnie trzeba je kłaść?
Napisano
Tapetowanie - tapety z włókna szklanego
Podłoże musi być suche, jednolite, czyste i wytrzymałe (nośne). Należy usunąć wszystkie warstwy tapet oraz rozpuszczalne w wodzie powłoki malarskie. Zagipsować, wyrównać, względnie wygładzić wszystkie rysy, fugi i nierówności. Mocno chłonące podłoże należy wcześniej zagruntować.

PRZYCINANIE: przed tapetowaniem należy sprawdzić strukturę. Wszelkie nierówności związane z tapetą podkreślaja charakter włókna szklanego i dlatego nie są powodem reklamacji. Pociąć pasy w wymaganej długości, dodając około 10 cm na wyrównanie górnych i dolnych krawędzi.

KLEJENIE: za pomocą "rolki" nałożyć klej do tapet z włókna szklanego MrStrong FIBERGLASS na przygotowane wcześniej podłoże. Pasy przycinać na styk, nakładać na posmarowaną klejem wilgotną powierzchnię i dobrze docisnąć szpachlą malarską. Nadmiar tapety docinać nożykiem, aby nie doprowadzić do powstawania nierównych struktur, nie należy nigdy nakładać tapety odwrotną stroną. MALOWANIE: po naklejeniu pokryć podwójną warstwą farby dyspersyjnej, akrylowej lub lateksowej. Przestrzegać wskazówek producenta farb.

WSKAZÓWKI: przed przystąpieniem do pracy sprawdzić towar. Wszelkie roszczenia nie będą uwzględniane po przyklejeniu tapety na ścianę. W tapecie mogą występować usterki związane z włóknem. Reklamacje tego typu nie będą uwzględniane. Zaleca się stosowanie tapet o tym samym numerze. Wszelkie roszczenia reklamacyjne uwzględniane są wyłącznie za okazaniem etykiety kontrolnej.
Tapety mają atest PZH.
Napisano
Instrukcja klejenia i malowania tapety z włókna szklanego

1.Powierzchnia dla Tapety Scandatex: wypełnij nierówności masą szpachlową

2.Powierzchnię oczyszczamy z nierówności: używaj papieru ściernego drobnoziarnistego.

3.Powierzchnię smarujemy klejem: smarujemy klejem tylko powierzchnię, rozprowadzaj wałkiem lub pędzlem, nakładaj dużo i tylko na ścianę, zalecamy: szwedzki klej Bostik Vävlim 70.

4. Paski tapety przycinamy: odpowiednia długość paska to wysokość ściany +10 cm., przycinaj ostrym nożykiem.

5. Paski tapety kleimy zaczynając od krawędzi sufitu: pierwszy pasek kleimy pionowo i kleimy od góry do dołu ściany.

6. Paski tapety kleimy na styk.

7. Paski tapety dociskamy od góry do dołu: używaj specjalnej łopatki do tapet z włókna szklanego lub szpachli ze stali z zaokrąglonymi narożnikami.

8. Paski tapety docinamy przy suficie i podłodze: docinaj po wyschnięciu kleju i ostrym nożykiem.

9. Tapetę z włókna szklanego malujemy farbą: rozprowadzaj wałkiem lub pędzlem i farba powinna być lateksowa. Zalecamy: szwedzką farbę Caparol Supertäck 7.
Napisano
Tapeta z włókna szklanego jest z jednej strony bardzo łatwa w układaniu, z drugiej strony trochę niewygodna ze względu na gabaryty rolki, tzn. dużą szerokość.
Pamiętamy o tym, że:
1. Tapeta jest nierozciągliwa. Klej nie wpływa na wymiary pasa.
2. Nie pokrywa się klejem pasa tapety, tylko ścianę! I to pokrywa się obficie. Najlepiej rolką malarską.
3. Przygotowane pasy, odcięte na długości z niewielkim zapasem, najlepiej zwinąć w rulon "lewą" stroną do wierzchu i zaczynać układanie od góry. Wyrównywać i dociskać raczej tapeciarską rolką gumową, gdyż pace wypychają zbyt dużo kleju i niszczą fakturę powierzchni.
4. Wszelkie wycięcia w pasie (drzwiczki, osprzęt elektryczny i inne) robimy od razu na gotowo, kiedy górę rulonu mamy przyklejoną do ściany i siedzimy na drabinie i trzymamy na kolanach resztę suchego rulonu.
  • 3 tygodnie temu...
Gość stach
Napisano
  Cytat

Panowie! Nie demonizujcie icon_smile.gif Tapetowanie nie jest wczle takie skomplikowane!

Rozwiń  

Pewnie, że nie jest skomplikowane!!! Przecież nie święci garnki lepią icon_biggrin.gif
Tylko nie ma co się spodziewać perfekcyjnego ułożenia i fantastycznego efektu za pierwszym razem icon_sad.gif
Tak jak wszystkie działania, tapetowanie wymaga wiedzy (choćby minimalnej, np. z "poradnika" w sieci) i nieco praktyki icon_biggrin.gif
No i paru prostych narzędzi icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...