Skocz do zawartości

klinkier


Recommended Posts

Napisano
Zaczynam budowę na obrzeżach Wrocławia. Mam ponad 100 m2 ścian z cegły klinkierowej (2 ściany szczytowe w domku parterowym i murki). Jakich kosztów można spodziewać się za wymórowanie tych elementów? Może zna ktoś tanich i rzetelnych wykonawców?
Napisano
Cytat

Zaczynam budowę na obrzeżach Wrocławia. Mam ponad 100 m2 ścian z cegły klinkierowej (2 ściany szczytowe w domku parterowym i murki). Jakich kosztów można spodziewać się za wymórowanie tych elementów? Może zna ktoś tanich i rzetelnych wykonawców?


witam zajmuje się budowlanką od 15 lat jedyne co mogę doradzić to nie wybierać firm ,które ogłaszają się TANIO ,SOLIDNIE I SZYBKO ,poniewarz przewarznie takie firmy morze i robią tanio ,ale co do reszty t głęboko bym się zastanowił ,jeśli chodzi o koszty murowania z klinkieru t zalerzy od technologi muru ,cena za porządną robote to od 3---do 4 zł za połorzenie cegły ,za takie pieniądze robią firmy ,które mają renome i eykonują swoją prace rzetelnie . niestety jestem z poznania i nieznam żadnej firmy z okolic wrocławia ale ,radze popatrzeć po okolicznych budowach na wykonanie wyrzej wymienionych prac i porozmawiać z właścicielem inwestycji ,która się panu podoba a napewno poleci panu odpowiednich fachowców ,życzę powodzenia i pozdrawiam , SARDOMBUD!!!!!
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Zaczynam budowę na obrzeżach Wrocławia. Mam ponad 100 m2 ścian z cegły klinkierowej (2 ściany szczytowe w domku parterowym i murki). Jakich kosztów można spodziewać się za wymórowanie tych elementów? Może zna ktoś tanich i rzetelnych wykonawców?






Witam proszę wejść na stronę firmy klinkiermur,(www.klinkiermur.pl) obejrzeć robotę tej firmy tam jest telefon do właściciela można się z nim umówić na spotkanie a reszta zależy od twojej decyzji
Napisano
Cytat

No ja bym powiedzial, ze srednio cena za porzadna robote to raczej 4-5 niz 3-4. Filozfi duzej nie ma, jednak ceny poszly w gore.


Gdzie? Kiedy? I za co? Z tego co wiem to nawet w latach gdy ceny robocizny i materiałów szły w górę, to murarze przed zimą raczej schodzili z cen niż je windowali.
Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właściwie to może być jakikolwiek przewód trójżyłowy  o przekroju żył nie mniejszym niż 1,5 mm2 i o wystarczającej długości. W zasadzie to w piekarniku do zabudowy nie musi to być nawet przewód giętki (linka). Zakładam przy tym, że wtyczka jest potrzebna, bo spora część sprzętów do zabudowy jest przewidziana do podłączenia wprost do zacisków w puszce elektrycznej. Trzeba sprawdzić jak było tutaj.  Zaś co do ceny to ta tutaj jest dobre dwa razy zawyżona.
    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...