Skocz do zawartości

Szambo


luckyluke24

Recommended Posts

Napisano
To co widać na zdjęciu z pewnością nie jest szambem, a raczej radosną twórczością jakiegoś amatora. Żadna z widocznych części nie odpowiada elementom stosowanym w instalacjach kanalizacyjnych.
Napisano
  Cytat

woda z wc przelewa się rurą do rowu ...

Rozwiń  



Drogi kolego to lepiej żeby sąsiedzi o tym nie wiedzieli, jeżeli ma Pan z nimi złe relacje, za to grozi i to bardzo wysoka grzywna, że odechce sie Panu tego szamba, ale wracajac do tematu ten schemat co Pan narysował to w żaden sposób nie spełnia wymogów szamba - może w zamyśle twórcy tego obiektu był zbiornik na wodę deszczową np do podlewania ogródka mycia samochodu itd, a wyszło pseudo szambo - tak nie moze być i radzę szybko się z tym uporać.

Teraz pytanie czy chce Pan z tego zbiornika duzego zrpbić szambo (o ile stan techniczny na to pozwoli?)

Po pierwsze trzeba ustalić pojemność użyteczna tego "szamba" zbiornika, jezeli nie jest większa niż 10m3 to ok przy wiekszych są znacznie zaostrzone odległosci od budynków itd.; chyba zę znowu w drugą strone żeby nie była mała

Po drugie jeżeli zbiornik ten jest szczelny i nie ma żadnych przeciwskazań do zrobienia z niego normalnego szamba
to trzeba by było wywalić ten mały zbiornik, wykonać nowy przyłacz kanalizacyjny bezpośrednio do dużego zbiornika, upewnić się że "nigdzie nie wycieka do rowu"

zakopać wyrównac teren i życ w spokoju


Jeżeli nie spełnia wymagań na szambo to mozna przerobic to na zbiornik na wodę deszczową tylko podpiąć rynnę z dachu, i jeżeli jest miejsce na dzialce wykonać prawdziwe szambo

Pozdrawiam
Napisano
tak to wygląda rure do rowu zalożyłem ja zeby mi woda mojej dziury nie zalala mam 2 rury skierowane do gory z jednej woda wylatuje pod wlasnym cisnieniem z drugiej woda podchodzi ale sie nie przelewa bo jest 40 cm wyzej

oto rysunek
Napisano
Jeżeli tam sa zakopane takie zbiorniki to
to nie sa zbiorniki na szambo tylko wode deszczową
przerobka tego na szambo tez odpada jedynie moze zostać jako zbiornik wody deszczowej lub w tym miejscu profesjonalne szambo wykonać chyba ze gdzies w pobliz jest kanalizacja.

Jeżeli chce pan zalatwić temat szybko to polecam zamówić gotowe szambo betonowe, bądz z tworzywa sztucznego.

Koszt kompletnego szamba betonowego do 10m3 - do 3000zł netto +koszt wykonania wykopu+ transport szamba (chyba ze ma Pan gdzieś w poblizu firmę)

Tworzywo to około 5500zł netto + transport + wykop

jezeli chciałby pan coś jeszcze wiedzieć prosze pytać, bo z tym tutaj to czysta abstrakcja

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...