Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Witam
Chciałbym wykonac konstki brukowe samodzielnie
mam klepisko przed garazem ok 15 m2 czyli to by było ok. 380 kostek
Jaka konstke zrobic, aby wyszło najtaniej,.
W Internecie na allegro mozna kupic formy, czy trzeba miec do nich prase aby zrobi kostke z cenentu
Myslalem o kostce 20cm na 20 cm grubosc 5 cm - ile taka kostka może wazyc , czy wiecej niż 1-2 kg ? (chce obliczyc jakie beda koszty materiału)
Jaka zaprawe sie stosuje z piaskiem z zwirekiem jakims
Prosze o porade
Dziekuje
Napisano
Czytałam gdzieś, że kostkę w ten sposób można odlać, ale trzeba przygotować odpowiedni beton ze zmieszania piasku ostrego (ok. 30 kg), kruszywa, np żwiru (ok. 65 kg), cementu 32.5 (ok. 50 kg) i plastyfikatora.
Napisano
Czy beton na kostkę nie powinien być wibrowany. Na chodniki i ścieżki to może bym się zdecydowała na samodzielną " produkcję", ale co będzie z taką kostką gdy wjedzie na nią troszkę cięższe auto np szambowóz, albo wóz z opałem, meblami itp???
Napisano
Plastyfikator powinin zwiększyć odporność kostki na wodę i mróz, ale bez wibroprasowania wytrzymałość na obciążenia będzie pewnie dosyć mała...
Napisano
Mi bardzo podobają się nawierzchnie z betonu stemplowanego, nazywanego też pressbetonem. Taka nawierzchnia w ogrodzie może imitować wiele różnych materiałów, np. stare deski, bruk kamienny czy cegłę!!!:)

Wykonuje się ją z betonu układanego w deskowaniu , a na koniec za pomocą stempla na powierzchni odciska się wybrany wzór.

Chciała bym mieć w ogrodzie ścieżki z takiego odciskanego betonu, bo wygląda naprawdę oryginalnie. Podobno jego wykonanie lepiej zlecić wyspecjalizowanej firmie, ale może ktoś z was wykonał ją samemu? Bardzo będę wdzięczna za szczegóły icon_smile.gif
  • 7 miesiące temu...
Napisano
KOSTKA NIEWIBROWANA WYTRZYMA CI MOŻE TRZY SEZONY I STRACISZ DUŻO NERWÓW I MATERIAŁ.
LEPIEJ POŁÓŻ CEGŁY KLINKIEROWE PRZY TAK MAŁEJ POWIERZCHNI NA ODPOWIEDNIO ZAGESZCZONEJ PODSYPCE LUB WYLEJ BARWIONA PŁYTE BETONOWĄ

PRESSBETONU NIE WYKONASZ SAM DLATEGO ŻE JEST POTRZEBNE DOŚĆ DUŻE DOŚWIADCZENIE W TEJ TECHNOLOGII I MATY CZYLI STEMPLE.
TRZEBA ZNAĆ DOŚĆ DUŻĄ ILOŚC INFORMACJI JAK PRZEBARWIĆ PŁYTĘ KIEDY MOŻNA WEJŚĆ NA TAKĄ PŁYTĘ Z FORMAMI I JAK UŻYWAĆ ROZDZIELACZA TO NIE TAKIE PROSTE JAK SIĘ WYDAJE. DODATKOWO WARUNKI WYKONYWANIA PRESSBETONU SĄ ZAWSZE INNE CZYLI NASŁONECZNIENIE, BETON, TEMPERATURA, WILGOTNOŚĆ TO DOŻO ZMIENNYCH I TYLKO OSOBA KTÓRA WYKONYWAŁA TO WCZEŚNIEJ MOŻE PRAWIDŁOWO WYKONAĆ TAKĄ ROBOTĘ - PIERWSZY RAZ PRZEWAŻNIE SIĘ NIE UDAJE A DOŚWIADCZENIE ZBIERA SIE DŁUGO I CZASMI NAJLEPRSZYM FACHOWCOM W TEJ DZIDZINIE PRZYTRAFIAJA SIĘ PRZYGODY, ALE ONI WIEDZA JAK TO NAPRAWIĆ
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Jak najbardziej da się zrobić kostkę samemu ale trzeba kupić formy lub je zrobić jednak obawiam się o trwałość takiej kostki, czy się nie rozpadnie po zimie, dużo pracy a efekt może być słaby...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
ja ma w głowie plan wykonania samemu płyt betonowych ażurowych - koszty w przybliżeniu:
- forma - jakieś 300-400zł
- betoniarka - jest na stanie
- wibrator domowej produkcji - 400zł
- materiał w postaci piasku cementu i plastufikatora - ??? nie wiem jakie zyżycie na 1 płytę icon_sad.gif

i teraz pytanko - czy w takie płyty wkłada się jakies zbrojenie ( pręty np fi 6 )czy wystarczy dodać zbrojenie rozproszone - a może jest to niepotrzebne ???

jakiej klasy beton używać - b15 , b20 ???? proporcje znajdę w necie icon_smile.gif

forma na wibrator - zalac betonem formę - 30 sekund na wibratorze - i cyk na równą powierzchnię np. arkusz blachy - i niech schnie - czy dobrze rozumiem technologię ??? Bo tak za dzieciaka z ojcem robiliśmy pustaki żuzlobetonowe na budowę domu icon_smile.gif

teraz mamy dostępne rózne plastyfikatory itp wzmacniające gotowy wyrób i podnoszące parametry takiej płytki

czy gra jest warta świeczki ???

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...