Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Witam
Chciałbym wykonac konstki brukowe samodzielnie
mam klepisko przed garazem ok 15 m2 czyli to by było ok. 380 kostek
Jaka konstke zrobic, aby wyszło najtaniej,.
W Internecie na allegro mozna kupic formy, czy trzeba miec do nich prase aby zrobi kostke z cenentu
Myslalem o kostce 20cm na 20 cm grubosc 5 cm - ile taka kostka może wazyc , czy wiecej niż 1-2 kg ? (chce obliczyc jakie beda koszty materiału)
Jaka zaprawe sie stosuje z piaskiem z zwirekiem jakims
Prosze o porade
Dziekuje
Napisano
Czytałam gdzieś, że kostkę w ten sposób można odlać, ale trzeba przygotować odpowiedni beton ze zmieszania piasku ostrego (ok. 30 kg), kruszywa, np żwiru (ok. 65 kg), cementu 32.5 (ok. 50 kg) i plastyfikatora.
Napisano
Czy beton na kostkę nie powinien być wibrowany. Na chodniki i ścieżki to może bym się zdecydowała na samodzielną " produkcję", ale co będzie z taką kostką gdy wjedzie na nią troszkę cięższe auto np szambowóz, albo wóz z opałem, meblami itp???
Napisano
Plastyfikator powinin zwiększyć odporność kostki na wodę i mróz, ale bez wibroprasowania wytrzymałość na obciążenia będzie pewnie dosyć mała...
Napisano
Mi bardzo podobają się nawierzchnie z betonu stemplowanego, nazywanego też pressbetonem. Taka nawierzchnia w ogrodzie może imitować wiele różnych materiałów, np. stare deski, bruk kamienny czy cegłę!!!:)

Wykonuje się ją z betonu układanego w deskowaniu , a na koniec za pomocą stempla na powierzchni odciska się wybrany wzór.

Chciała bym mieć w ogrodzie ścieżki z takiego odciskanego betonu, bo wygląda naprawdę oryginalnie. Podobno jego wykonanie lepiej zlecić wyspecjalizowanej firmie, ale może ktoś z was wykonał ją samemu? Bardzo będę wdzięczna za szczegóły icon_smile.gif
  • 7 miesiące temu...
Napisano
KOSTKA NIEWIBROWANA WYTRZYMA CI MOŻE TRZY SEZONY I STRACISZ DUŻO NERWÓW I MATERIAŁ.
LEPIEJ POŁÓŻ CEGŁY KLINKIEROWE PRZY TAK MAŁEJ POWIERZCHNI NA ODPOWIEDNIO ZAGESZCZONEJ PODSYPCE LUB WYLEJ BARWIONA PŁYTE BETONOWĄ

PRESSBETONU NIE WYKONASZ SAM DLATEGO ŻE JEST POTRZEBNE DOŚĆ DUŻE DOŚWIADCZENIE W TEJ TECHNOLOGII I MATY CZYLI STEMPLE.
TRZEBA ZNAĆ DOŚĆ DUŻĄ ILOŚC INFORMACJI JAK PRZEBARWIĆ PŁYTĘ KIEDY MOŻNA WEJŚĆ NA TAKĄ PŁYTĘ Z FORMAMI I JAK UŻYWAĆ ROZDZIELACZA TO NIE TAKIE PROSTE JAK SIĘ WYDAJE. DODATKOWO WARUNKI WYKONYWANIA PRESSBETONU SĄ ZAWSZE INNE CZYLI NASŁONECZNIENIE, BETON, TEMPERATURA, WILGOTNOŚĆ TO DOŻO ZMIENNYCH I TYLKO OSOBA KTÓRA WYKONYWAŁA TO WCZEŚNIEJ MOŻE PRAWIDŁOWO WYKONAĆ TAKĄ ROBOTĘ - PIERWSZY RAZ PRZEWAŻNIE SIĘ NIE UDAJE A DOŚWIADCZENIE ZBIERA SIE DŁUGO I CZASMI NAJLEPRSZYM FACHOWCOM W TEJ DZIDZINIE PRZYTRAFIAJA SIĘ PRZYGODY, ALE ONI WIEDZA JAK TO NAPRAWIĆ
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Jak najbardziej da się zrobić kostkę samemu ale trzeba kupić formy lub je zrobić jednak obawiam się o trwałość takiej kostki, czy się nie rozpadnie po zimie, dużo pracy a efekt może być słaby...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
ja ma w głowie plan wykonania samemu płyt betonowych ażurowych - koszty w przybliżeniu:
- forma - jakieś 300-400zł
- betoniarka - jest na stanie
- wibrator domowej produkcji - 400zł
- materiał w postaci piasku cementu i plastufikatora - ??? nie wiem jakie zyżycie na 1 płytę icon_sad.gif

i teraz pytanko - czy w takie płyty wkłada się jakies zbrojenie ( pręty np fi 6 )czy wystarczy dodać zbrojenie rozproszone - a może jest to niepotrzebne ???

jakiej klasy beton używać - b15 , b20 ???? proporcje znajdę w necie icon_smile.gif

forma na wibrator - zalac betonem formę - 30 sekund na wibratorze - i cyk na równą powierzchnię np. arkusz blachy - i niech schnie - czy dobrze rozumiem technologię ??? Bo tak za dzieciaka z ojcem robiliśmy pustaki żuzlobetonowe na budowę domu icon_smile.gif

teraz mamy dostępne rózne plastyfikatory itp wzmacniające gotowy wyrób i podnoszące parametry takiej płytki

czy gra jest warta świeczki ???

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
    • Podbudowa pod komin jest kluczowym elementem zapewniającym stabilność i bezpieczeństwo konstrukcji komina. Należy o to zadbać już na etapie fundamentów. Na płycie robimy izolację poziomą, a na niej murujemy bloczki betonowe. To na nich staną kominy systemowe. Zaczynamy również murować pustaki wentylacyjne pod sufitem, które przejdą niedługo przez strop.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...