Skocz do zawartości

Żeliwo v Stal????


savx

Recommended Posts

Kupiłem dom z lat 70-tych,podpiwniczony,parterowy,100m/kw.Ściany:pólnocna,wschodnia i zachodnia wylonane są z czerwonej cegły (klinker??) a ściana południowa z cegły białej cementowej.Ściany są grube bo prawie 50cm.Jest zainstalowane c.o i właśnie z nim mam problem.Piec jest "starego typu" mocy 1.2 ,instalacja jest z różnej grubości rur stalowych(od 2cali do 0,5cala)grawitacyjna do której założyłem pompę i sterownik a grzejników(żeberka-żeliwo)cała masa(w każdym pomieszczeniu wisi pokaźny "akordeon").Np.w pokoju 30m/kw jest grzejnik 28żeberek.Podejrzewam małą moc kotła bo w zimie w domu panuje chłód(mimo wymienionych okien).Moje pytanie dotyczy kierunku w który muszę iść.Chciałbym albo wymienić kocioł na większej mocy(w chwili obecnej nierealne)lub zmienić grzejniki na nowoczesne aby grzać mniej wody."Starzy spece" mówią jednak że żeliwo lepsze i że 200l wody stygnie dłużej niż 50l.Ile w tym prawdy i jak ten problem rozwiązać???Dziękuję za ew.porady.
Link do komentarza
  Cytat

Kupiłem dom z lat 70-tych,podpiwniczony,parterowy,100m/kw.Ściany:pólnocna,wschodnia i zachodnia wylonane są z czerwonej cegły (klinker??) a ściana południowa z cegły białej cementowej.Ściany są grube bo prawie 50cm.Jest zainstalowane c.o i właśnie z nim mam problem.Piec jest "starego typu" mocy 1.2 ,instalacja jest z różnej grubości rur stalowych(od 2cali do 0,5cala)grawitacyjna do której założyłem pompę i sterownik a grzejników(żeberka-żeliwo)cała masa(w każdym pomieszczeniu wisi pokaźny "akordeon").Np.w pokoju 30m/kw jest grzejnik 28żeberek.Podejrzewam małą moc kotła bo w zimie w domu panuje chłód(mimo wymienionych okien).Moje pytanie dotyczy kierunku w który muszę iść.Chciałbym albo wymienić kocioł na większej mocy(w chwili obecnej nierealne)lub zmienić grzejniki na nowoczesne aby grzać mniej wody."Starzy spece" mówią jednak że żeliwo lepsze i że 200l wody stygnie dłużej niż 50l.Ile w tym prawdy i jak ten problem rozwiązać???Dziękuję za ew.porady.

Rozwiń  

Ja bym poszedł w wymianę rur na miedź. Zawsze to mniej wody do grzania, a grzejniki bym zostawił. Jeżeli masz już pompę i sterownik to moim zdaniem rury a potem ewentualnie wymiana pieca. Jak dom z lat 70 to wątpię aby izolacja rur była zrobiona dobrze o ile jest dlatego grzejesz ściany a nie pomieszczenia. Grzejniki też bym zostawił bo tak jak piszesz jest to akumulator ciepła, fakt że wolno się rozgrzewa ale jak się rozgrzeje to trzyma dość długo.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Prawdopodobna przyczyna to nie ocieplony dom.Zeliwne grzejniki maja wady i zalety.Po wymianie na lzejsze i otylu samych zeberkach stalowe beda potrzebowaly mniej wody,to fakt,ale to nie zmieni problemu.Zeliwne mieszcza wiecej wody,sa odporne na korozje,niezniszczalne prawie -jedyna roznica miedzy stalowymi i zeliwnymi jest to ze zeliwne trzeba dlurzej grzac z uwagi na wieksza ilosc wody,potem oddaje cieplo dluzej,a stalowe jak przestajesz palic szybko wyziebiaja sie.Nie zgodze sie z przedmowca,ktory twierdzi ze zeliwne to nie grzejniki akumulacyjne,czym wiec sa?akumuluja i oddaja cieplo,tak?Miedziane rurki,stalowe,aluminiowe grzejniki to mit,nie ma to jak dobre sprawdzone zeliwne,stalowe rurki etc,a ze troche brzydkie,coz te ladne nie znacza ze lepsze.ocieplenie to podstawa,wtedy zauwazysz roznice.
Link do komentarza
  Cytat

Kupiłem dom z lat 70-tych,podpiwniczony,parterowy,100m/kw.Ściany:pólnocna,wschodnia i zachodnia wylonane są z czerwonej cegły (klinker??) a ściana południowa z cegły białej cementowej.Ściany są grube bo prawie 50cm.Jest zainstalowane c.o i właśnie z nim mam problem.Piec jest "starego typu" mocy 1.2 ,instalacja jest z różnej grubości rur stalowych(od 2cali do 0,5cala)grawitacyjna do której założyłem pompę i sterownik a grzejników(żeberka-żeliwo)cała masa(w każdym pomieszczeniu wisi pokaźny "akordeon").Np.w pokoju 30m/kw jest grzejnik 28żeberek.Podejrzewam małą moc kotła bo w zimie w domu panuje chłód(mimo wymienionych okien).Moje pytanie dotyczy kierunku w który muszę iść.Chciałbym albo wymienić kocioł na większej mocy(w chwili obecnej nierealne)lub zmienić grzejniki na nowoczesne aby grzać mniej wody."Starzy spece" mówią jednak że żeliwo lepsze i że 200l wody stygnie dłużej niż 50l.Ile w tym prawdy i jak ten problem rozwiązać???Dziękuję za ew.porady.

Rozwiń  

Ja bym zaczął od ocieplenia domu i wypłukania instalacji. Jeżeli dom jest 40 letni , to mogło uzbierać się sporo mułu w grzejnikach i ich sprawność jest dużo mniejsza. Co do tego który grzejnik jest lepszy..., zależy co kto lubi. Nowoczesne szybciej się nagrzewają , ale też szybciej stygną. I z reguły oddają ciepło poprzez konwekcję ( co nie jest najzdrowsze dla mieszkańców).
Link do komentarza
Ten piec - 1,2 - jest za mały.Tam pasował by bardziej taki 15-17kW.
Ja bym poprzestał na wymianie pieca i ewentualnie zaworów na grzejnikach.Jeśli by to miało chodzić bez pompy,to założył bym zwykle kulowe,bo nie tłumią przepływu.
Nic nie piszesz,kolego,na jakich temperaturach goniłeś w zimie ten piec.Może za słabo grzałeś?Jest tam jakiś boiler?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
    • Cenna uwaga, bo ja tych blach nie pozaginałem. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...