Skocz do zawartości

Remont byłego gabinetu lekarskiego


Recommended Posts

Witajcie,

Być może w ciągu najbliższego czasu stanę przed remontem byłego gabinetu lekarskiego. Pokój, jak i cały dom są z okresu końca lat 50 i początku 60. Są tam kafelki na ścianach, jak też na podłodze, która dodatkowo ma spad oraz gulik. Na to wszystko położone zostały kiedyś panele, które się rozchodzą (podłoga nie została wyrównana), na ścianach przyklejono tapetę zmywalną. Ściany w kafelkach są idealnie proste, bez kafelków (powyżej 2m na oko) krzywe w każdym kierunku aż do sufitu. Sam sufit do idealnie prostych też nie należy. Na dwóch ścianach są schowane szafy wnękowe, 6 skrzydeł po 4 drzwi, też do remontu.

Panele chciałbym wyrzucić, jak też i tapetę.

W związku z tym, że jestem zielony z budowlanki, a jak najwięcej prac chciałbym zrobić sam proszę o rady:

1. Jak zdjąć rzeczoną zmywalną tapetę? Potraktować to jakimś detergentem?

2. Czy mogę kleić bezpośrednio do kafelków (są teraz pod tapetą)? Myślę albo o wygładzeniu ściany (tynk/gips czy gipskarton?) albo ewentualnie o korku (jeśli budżetu starczy). Szkoda mi tej powierzchni, bo jest naprawdę pięknie równo położona.

3. Jak łączy się płyty korkowe na ścianie by nie było szpar? Czy korek można przykleić do kafelków?

4. Jak wylać równą posadzkę? Czy samopoziomujący się beton/klej da radę? Chciałbym położyć płytki lub, co mniej prawdopodobne, deski. Nie mam przekonania do paneli, jakieś takie delikatne są.

5. Jak zregenerować drzwi szafek? Czy kupno szlifierki taśmowej to dobry pomysł czy lepsza mimośrodowa? Kiedyś bawiłem się opalarką i szpachelką z oknami i szczerze powiem, że nie chciałbym powtarzać takiej nie-efektywności. Każde drzwi były kilkukrotnie malowane w swoim życiu, czy wcześniej były szlifowane - nie wiem.

6. Czy można dostać jakąś książkę, by najpierw o tym poczytać? Byłem w księgarni, nic nie znalazłem.

Pozdrawiam
Link do komentarza
icon_arrow.gif 1.Detergenty nie są tanie i nie są zawsze skuteczne.Więc: zerwać tapete na sucho ile się da, resztę zmoczyć wodą i powoli odrywać, tam gdzie nie zeszła jeszcze raz i tak do skutku moczymy i zrywamy, jak coś nie schodzi to pomagamy sobie szpachelką. Dołki i pozostałości trzeba by było poszpachlować i potem pomalować.

2.Można kleić pezpośrednio do glazury z czym muszą być zachowane rzeczy takie jak: kafelki nie odpadają lub nie są odparzone (głuch dźwięk bo zapukaniu palcem), odrywamy te które odpadają, płytki i sciana na których są płytki muszą mieć zachowane piny i kąty, po wyrównaniu ubytków i wyrównaniu scian, gruntujemy je ale tak solidnie i zabieramy się do układania płytek(korka) czy czego kolwiek się chce. Na resztę sciany albo gładź albo K-G.

3.jw. czyli proste sciany żeby szpar nie było. Szpary jak w tapetowaniu, jest to wałeczek do dociskania dwóch łączonych(przylegających do siebie) powierzchni, w opcji wałeczek z miękkiej gumo-pianki PCV lub sam plastikowy PCV. Można przykleić do kafelków icon_biggrin.gif w zależności jakiego kleju uzyjemy.

4.W zależności jaki tam jest spadek do kratki ale pomijając to bo zapewne to nie jest tam potrzebne, wyleka samopoziomująca to koszt. Zrobić zwykłą wylewkę jak na posadzkę, póżniej gruntujemy i kładziemy terakote czy co tam na myśli może być i deskę (nie polecam desek w pomieszczeniu gdzie jest duże zawilgocenie).Może terakota imitująca deski?

5.Jezeli fronty nie są okleinowane czy drewniane czyteż tam pomalowane farbą to szlifierka taśmowa zmatowić nią główne elementy resztę jakichś frezów zagłębień to papierek scierny do rączki i poszedł icon_biggrin.gif. Malujemy np. na styl retro icon_biggrin.gif
Drzwi: z ościerznicy stalowej to opalarką zdejmujemy farbę póżniej podkład na to farba. Jeżeli drewnia to taśmówka (do zmatowienia) podejdzie na każdy kant pomijając same rożki (można ostrym dłutkiem albo raczej pobawiłbym się papierkiem ściernym a z drzwiami (skrzydłem) podobnie: demontujemy szybkę jeżeli jest, zdejmujemy klamkę i zamek,wlot wentylacji, matujemy taśmówką (podejdzie chyba wszędzie) i malujemy. Po malowaniu można założyć do odświerzenia nową ramkę na szybkę i nową klameczkę z zamkiem.

icon_arrow.gif 6."Zrób to sam" hehe to lata tamtej ery icon_biggrin.gif

PS.Panele wyrzucić, tapetę też icon_biggrin.gif Zrobić sufit podwieszany z K-G (oczywiście w łazienkach karton gips zielony (wodoodporny) do tego halogeny polecam icon_biggrin.gif


pozdrawiam andistoprocent icon_biggrin.gif

icon_arrow.gif http://www.allegro.pl/item577675157_komink...z_montazem.html
Link do komentarza
Dzięki andi za odpowiedź.

No z krzywością tych ścian przesadziłem, obejrzałem raz jeszcze i są ok. Nie będę bawił się w g-k.

Cytat

2. Można kleić pezpośrednio do glazury


Czy wcześniej muszę wyrównać szpary między kafelkami jakimś klejem i poczekać aż przeschnie?

Cytat

5.Jezeli fronty nie są (...) pomalowane farbą to szlifierka taśmowa


No właśnie są pomalowane farbą. To znaczy że szlifierka taśmowa nie da rady i pozostaje opalanie? W sumie to do żywego drewna nie widzę potrzeby się dostać, zerwać chciałbym tyle by po pomalowaniu zamykały się bez problemu bez uszkadzania farby.

Cytat

6."Zrób to sam" hehe to lata tamtej ery


Co do książek - tragedia, nawet w księgarniach technicznych nic nie ma.
Link do komentarza
Cytat

Dzięki andi za odpowiedź.

No z krzywością tych ścian przesadziłem, obejrzałem raz jeszcze i są ok. Nie będę bawił się w g-k.


Czy wcześniej muszę wyrównać szpary między kafelkami jakimś klejem i poczekać aż przeschnie?

Zarzucic klejem pełne ubytki drobnych nie trzeba, zagruntować szkliwo i układać.


No właśnie są pomalowane farbą. To znaczy że szlifierka taśmowa nie da rady i pozostaje opalanie? W sumie to do żywego drewna nie widzę potrzeby się dostać, zerwać chciałbym tyle by po pomalowaniu zamykały się bez problemu bez uszkadzania farby.

Jeżeli chodzi o niedomykanie to zedrzeć najlepiej do żywego z futryn w rantach i w rantach skrzydła. PS. Wyregulować na zawiasach piony, zeszlifować eventualnie tam gdzie ociera skrzydło ( w futrynie raczej tego nie robimy).

Co do książek - tragedia, nawet w księgarniach technicznych nic nie ma.



Od tego są rzemieślnicy a nie laicy.

Pozdrawiam andistoprocent icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Podpowiem jeszcze co można zrobić z tą glazurą icon_smile.gif można ją pomalować ! najtaniej chyba wyjdzie a skoro jest super równa to pozostaje tylko wypełnić ubytki farba i w drogę icon_smile.gif

Co do drzwi wnęk to myślę że wystarczy wyrównać je uzupełnić i wygładzić potem podkład i farba albo od razu farba w przypadku diamondhard 8-1500
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Sposoby na wyłączenia fotowoltaiki. Jak skutecznie obniżyć napięcie w instalacji PV Marzec jest pierwszym miesiącem w roku kiedy fotowoltaika pokazuje swoją moc. Niesie to za sobą poważne konsekwencje.  Wyraźnie wzrasta napięcie w sieci, ale za to spada  cena energii od prosumentów w net-billingu (RCE)    Obydwa zjawiska są niekorzystne dla posiadaczy paneli fotowoltaicznych. Zjawiska te będą tylko narastać, ponieważ nowa dyrektywa budynkowa narzuca obowiązek montażu fotowoltaiki na każdym domu oddawanym do użytku już od 2030r. Jednak do tak gwałtownego przyrostu mocy w fotowoltaice nie zdążyły i raczej do 2030 roku nie zdążą przygotować się sieci energetyczne które były projektowane do przesyłu energii od elektrowni poprzez sieci wysokiego i  średniego napięcia do sieci niskich napięć i odbiorcy końcowego. i Jednak rozwój energetyki rozproszonej sprawił że w słoneczne dni energie trzeba kierować w przeciwnym kierunku. W dzielnicach w których fotowoltaika jest popularna pojawił się problem wysokich napięć i w konsekwencji wyłączanie się mikroinstalacji fotowoltaicznych. Sytuacja z roku na rok będzie jeszcze gorsza, przerwy w ciągu dnia będą coraz dłuższe, a problem zacznie się już w ostatnim miesiącu zimy i potrwają do późnej jesieni. Częste wyłączanie mikroinwertera ma negatywny wpływ na jego żywotność, a co gorsze nie mamy własnej produkcji akurat w czasie kiedy powinna być najwyższa. Jak się przed tym chronić, co zrobić aby nasze instalacje w słonecznie dni produkowały prąd a nie tylko szpeciły dachy. O tym w dalszej części. Wersja dla nie lubiących czytać: Sposoby na wyłączenia fotowoltaiki. Jak skutecznie obniżyć napięcie w instalacji PV Optymalny  poziom napięcia w sieci, powinien wynosić  230V i może wahać się maksymalnie o 10%, czyli w przedziale 207-253V. Zgodnie z tymi parametrami ustawiane są również falowniki, czyli główne urządzenia w instalacjach fotowoltaicznych, które przetwarzają prąd. Falownik wyłączy się jeżeli  napięcie w sieci przez 10 minut przekracza  253 V , a wyłączy się natychmiast jak przekroczy 264V natychmiast. Falownik trójfazowy wyłączy sią nawet jeśli napięcie choćby jednej z trzech faz przekroczy dopuszczalną normę.  Problem ten powstaje najczęściej, gdy wiele instalacji PV jest podłączonych do jednej linii energetycznej. Nasila się on podczas słonecznej pogody, kiedy panele fotowoltaiczne produkują najwięcej energii. Jeżeli moc zainstalowana fotowoltaiki w obrębie stacji tansformatorowej znacznie przekracza moc transformatora, to problemy są niemal pewne. Ponadto problem występuję często w domach, które są daleko od transformatorów i w mniejszych miejscowościach.     Co możemy zrobić z problemem wysokich napięć? Jeżeli napięcie w sieci jest stale wysokie to można zgłosić problem do ZE, wysyłając specjalny druk RPV. Może to skutkować obniżeniem napięcia na transformatorze, jednak jeżeli napięcie za transformatorem już jest większe niż zadane, to zabieg ten nie przyniesie spodziewanego efektu.  Po drugie transformatory teoretycznie są dwukierunkowe,  ale nie we wszystkich przypadkach tak jest.  Całkowite rozwiązanie problemu zazwyczaj wymaga wymiany transformatora na trafo o większej mocy, montaż większej ilości transformatorów na danym obszarze, a czasem i wymianę przewodów na grubsze.  Jak wiemy Operatorzy Systemów Dystrybucyjnych (OSD) mają ograniczone budżety, więc zazwyczaj pozostaje nam samodzielnie poradzić sobie z problemem.  Mamy tu kilka opcji do wyboru.      Najprościej jest  zwiększyć autokonsumpcję produkowanej energii. W tym celu musimy zmienić swoje przyzwyczajenia. Wiele urządzeń elektrycznych uruchamiamy często wieczorem lub po zachodzie słońca.   Obecnie większość takich urządzeń jak zmywarki, pralki, suszarki do ubrań, bojlery, systemy nawadniania,  pompy ciepła czy klimatyzatory wyposażona jest w programatory czasowe lub timery pozwalające uruchomić urządzenie po określonym czasie. W naszym przypadku celujemy w godziny w których napięcie w sieci zbliża się do krytycznego. Wówczas inwerter będzie miał mniej energii (nadwyżki) do „wypchnięcia” na zewnątrz, a więc napięcie nie będzie tak intensywnie podbijane. Ponadto w domu mamy wiele urządzeń na baterie które należy ładować, jak np odkurzacze automatyczne, laptopy, tablety, latarki,  elektronarzędzia, rowery elektryczne i powoli pojawiają się samochody elektryczne.  Większość z nas w godzinach południowych jest albo w pracy albo w szkole, więc powstaje problem z włączeniem  ładowarek.  Tutaj z odsieczą przychodzą systemy zarządzania energią, a zwłaszcza  inteligentne gniazdka, które możemy zaprogramować aby włączały przesyłanie prądu o dowolnej porze, możemy też sterować nimi zdalnie.  Gniazdka te pozwalają także na automatyzację, czyli możemy określić warunki w jakich zostanie uruchomiony przepływ prądu. Można np zadać warunek że prąd zaczyna lub przestaje płynąć po osiągnięciu określonego napięcia np 250V.    Link do takiego gniazdka podam w opisie filmu. Warto też do autokonsumpcji prądu w szczycie produkcji namówić sąsiadów, bo tylko wtedy to przyniesie wyraźny spadek napięcia w sieci i zwiększy produkcję prądu przez nasze instalacje.     Co jeżeli nawet to nie pomaga?  Wtedy rozsądne będzie obniżenie napięcia w sieci przez włączenie funkcji Q(U) i P(U) w inwerterze. Wiele inwerterów ma funkcję Q(U) oraz P(U) [czytaj - "Q od U" i "P od U"]. Gdy uruchomiona i właściwie skonfigurowana, powoduje ona, że po przekroczeniu 250 V, falownik zmniejsza moc (konkretnie moc czynną wytwarzając w zamian nieco mocy biernej). Skutkiem tego falownik nie sięga granicy 253 V i dalej działa. Pomimo że instalacja działa z nieco mniejszą mocą, to i tak lepsze niż ciągłe wyłączanie i włączanie się całej instalacji. Bardziej radykalnym krokiem jest włączenie elektrycznego grzejnika także za pomocą inteligentnego gniazdka które uruchomi go tylko jak napięcie będzie na maksymalnym poziomie.  W ten sposób zmarnujemy część energii, ale możemy uchronić instalację przed wyłączeniem. Tutaj ważne jest zdiagnozowanie najbardziej obciążonej fazy.  Coraz popularniejszym rozwiązaniem jest magazynowanie nadwyżek energii w akumulatorach. Dzięki temu nie obciążamy sieci niezużytą energią a odebrać ja możemy w dowolnym momencie. Minusem rozwiązania są ceny akumulatorów do magazynowania energii, koszt baterii o pojemności 10 kWh to ok 20 tysięcy złotych. Cenę obniżymy dotacjami np z programu Mój Prąd. Ceny akumulatorów w długoletniej perspektywie spadają o ok 20% rocznie. W chwili obecnej z ekonomicznego punktu widzenia magazyny energii są mało opłacalne, ale za lat kilka ich zakup może być bardzo opłacalny, a nawet niezbędny w przypadku przeciążonej sieci energetycznej. Na każdy kWp instalcji PV niezbędne jest minimum 1 kWh pojemności magazynu energii.  Plusem instalacji hybrydowej jest to iż w przypadku awarii sieci nasza instalacja się nie wyłączy, będzie nadal zasilała nasze urządzenia elektryczne. Taniej wychodzą magazyny ciepła.  Woda w bojlerze o odpowiedniej pojemności może być zagrzewana gdy napięcie zbliża się do krytycznego. Tu znów korzystamy z inteligentnych gniazdek.  Podobną funkcję spełnia klimatyzacja którą możemy uruchamiać w szczycie produkcji prądu, aby po powrocie domowników do domu była już optymalna temperatura.  Nietypowym rozwiązaniem, które może się sprawdzić w niektórych przypadkach jest zastąpienie falownika trójfazowego  trzema falownikami  jednofazowymi podpiętymi do trzech różnych faz.  Jak wiadomo falownik trójfazowy wyłączy się jeżeli napięcie na dowolnej fazie przekroczy normę. Takie rozwiązanie ma wiele zalet: Różnice napięć między fazami przestają mieć znaczenie – każdy falownik działa niezależnie. W razie awarii/wyłączenia falownika 2/3 instalacji wciąż działa. W razie zaniku jednej fazy pozostałe dwa inwertery działają. Minusem jest wyższy koszt instalacji: trzy osobne falowniki kosztują więcej niż jeden trójfazowy, ponadto dochodzi zwielokrotnione okablowanie i zabezpieczenia. Podobny efekt osiągniemy montują mikroinwertery podpięte do różnych faz.    Jeżeli jesteśmy przed montażem instalacji fotowoltaicznej, to musimy zadbać o wydłużenie czasu własnej produkcji prądu za pomocą instalacji Wschód zachód, co pozwoli rozciągnąć swoją produkcję prądu poza czas szczytu produkcji z większości instalacji w okolicy które zazwyczaj są skierowane na południe. Do przekroczenia dopuszczalnego napięcia nie dochodzi ranem ani wieczorem, a w południe. Należy przyjąć że już wkrótce od godziny 10 do 14 a w niektórych miejscach nawet przez 8 godzin na dobę, i to aż przez ponad pół roku sieć będzie przeciążona i większość instalacji PV będzie wyłączona.  Dodatkowym plusem tego rozwiązania jest wzrost własnej autokonsumpcji poprzez własny prąd od wschodu słońca, aż do zachodu, a nie tylko w południe kiedy jesteśmy w pracy. W nowym systemie rozliczeniowym zwanym netbilingiem taki układ paneli jest niemal konieczny. Obecnie ceny paneli Fotowoltaicznych niesamowicie spadły. Można już nabyć zestaw 10kWp wraz z falownikiem za około 10 tyś zł. Warto też wiedzieć że mała instalacja 3,3kWp wraz z montażem to koszt 15-18 tyś zł, zaś instalacja o 3 krotnie większej mocy (10kWp) kosztuje niecałe 2x więcej, czyli około 30 tys zł. Koszt kwp w małej instalacji to około 6 tys złotych, zaś w dużej to około 3000zł. Duże instalacje 50 kWp to koszt około 100 tys zł, więc koszt kWp to zaledwie 2000zł. Instalatorzy proponują obecnie drogie  małe instalacje argumentując to bardzo wysoka  autokonsumpcją co pozwoli szybko zwrócić koszt inwestycji.  Jest to prawda, ale niestety taka instalacja nie obniży znacznie naszych rachunków. Montując jeden panel 300W w domu o dużych rachunkach za prąd osiągniemy niemal 100% autokonsumpcje, szybki zwrot inwestycji, jednak nie zauważymy tego w rachunkach za prąd.  Warto więc pomyśleć o instalacji o dużo większej mocy niż proponują o obecnie monterzy. Zaletą będzie duży wzrost produkcji prądu w miesiącach o słabym nasłonecznieniu, oraz w pochmurne dni i zaraz po wschodzie i przed zachodem słońca. Jak wiemy w samo południe jest duże ryzyko że wyłączone zostaną zarówno małe jak i duże instalacje PV. taki układ pozwoli też na sprzedaż prądu w lepszych cenach, bo jak wiadomo w południe są one bardzo niskie.  Oczywiście nie polecam zmiany ustawień falowników podnosząc górny próg napięcie, ponieważ jest to szkodliwe dla urządzeń elektrycznych podpiętych do sieci w naszej okolicy.   Jestem ciekaw czy macie jakieś własne sposoby na obniżenie napięcia w sieci.
    • Dlatego trzeba wygiąć pod odpowiednim kątem wcześniej i dopiero przykręcić profil. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Tylko warunek, że po zamocowaniu profilu nie mogą się prostować. 
    • Te Esy możesz wyginać jak chcesz, tego spadu tam nie ma na tyle żeby sobie Esami nie poradzić. Wygniesz, dokręcisz pchełkami i będzie ok. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Oczywiście. To jest wieszak regulowany. Wiercisz w suficie i mocujesz haczyk na dyblu i ten wieszak na nim. Tymi sprężystymi blaszkami regulujesz wysokość zawieszenia mocowania.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...