Skocz do zawartości

Jakie rury wybrać?


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich forumowiczów,
Zamierzam doprowadzić wodę ze studni do domu. Skorzystam z rur PCV. Zastanawiam się nad tym, jaką rurę wybrać: 32mm czy może lepiej 40mm? Czekam na Wasze opinie.
Wielkie dzięki. icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Witam wszystkich forumowiczów,
Zamierzam doprowadzić wodę ze studni do domu. Skorzystam z rur PCV. Zastanawiam się nad tym, jaką rurę wybrać: 32mm czy może lepiej 40mm? Czekam na Wasze opinie.
Wielkie dzięki. icon_wink.gif


Wszystko zależy od tego co to będzie czyli pompa głębinowa czy w domu. Ale i tak do czegoś (pompy) trzeba to podpiąć. Jesteś tym uwarunkowany.
Napisano
Cytat

Wyrzutnia wielkie dzięki. Czekam na opinie innych forumowiczów icon_mrgreen.gif


32 to może być trochę mało do zasilania trzech domów icon_wink.gif , hłe hłe . Dużo zależy od pompy, jej wydajności , wysokości podnoszenia i od wydajności złoża. Napisz , czym dysponujesz
Napisano
To wszystko o czym piszesz to zależy od wielkości hydrofora ,poza tym awaria nie wiem gdzie doczytałeś się o trzech domach,a gdyby nawet to i tak 32 wystarczy tylko żeby pompa się często nie załączała trzeba by dać duży hydrofor
Napisano
Cytat

Ale i tak do czegoś (pompy) trzeba to podpiąć. Jesteś tym uwarunkowany.


Popieram to co wcześniej napisałem. Hydrofor też ma jakieś wejście ( 1" , 5/4" lub 1 1/2" ) ale i instrukcja montażu hydroforu też o tym mówi. Przecież nie podepniesz rury 40 jeżeli wejście do hydroforu prykładowo jest 1" bo to nic ci nie da. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

To wszystko o czym piszesz to zależy od wielkości hydrofora ,poza tym awaria nie wiem gdzie doczytałeś się o trzech domach,a gdyby nawet to i tak 32 wystarczy tylko żeby pompa się często nie załączała trzeba by dać duży hydrofor


Sorry , że pozwoliłem sobie na żart z tymi trzema domami. icon_redface.gif
Napisano
Nie kupiłem jeszcze hydroforu, wysokość podnoszenia to jakieś 3m do poziomu gruntu, woda będzie wykorzystywana jedynie do potrzeb domowych. Końcówkę od hydroforu zawsze mogę przerobić na większą lub mniejszą. Dzięki.
Napisano
Cytat

Nie kupiłem jeszcze hydroforu, wysokość podnoszenia to jakieś 3m do poziomu gruntu, woda będzie wykorzystywana jedynie do potrzeb domowych. Końcówkę od hydroforu zawsze mogę przerobić na większą lub mniejszą. Dzięki.


Zrobiło się małe zamieszanie. Może zacznijmy od początku , czyli od pompy - zamierzasz ją kupić , czy już masz ? A jeśli , to jaką?
  • 2 lata temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Nie obrażaj się, ot nie spojrzałeś na datę załozenia tematu.
Przez te trzy lata autor zapewne wybrał średnicę rury i zrealizował przyłacze.
Napisano
nie,nie akurat na datę zwróciłem uwagę, ale temat wydał mi sie frapujacy i postanowiłem do niego dołączyć a nie zakładać nowego o tej samej treści,tym bardziej ,że wypowiadali sie sądząc po postach nie hydraulicy

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...