Skocz do zawartości

podłogówka a panele


bartas

Recommended Posts

Napisano
mam pytanie...
czy przy podłogówce sprawdzają się panele, albo deska barlinecka? żona się uparła, że w salonie nie chce płytek i teraz mam problem co z tym zrobić... może ktoś ma panele z podłogówką i cos o tym może powiedzieć?
pozdrawiam.
Bartas
Napisano
Cytat

mam pytanie...
czy przy podłogówce sprawdzają się panele, albo deska barlinecka? żona się uparła, że w salonie nie chce płytek i teraz mam problem co z tym zrobić... może ktoś ma panele z podłogówką i cos o tym może powiedzieć?
pozdrawiam.
Bartas



Są panele specjalnie stosowane na ogrzewanie podłogowe gr. 7mm. Deska barlinecka się nie nadaje, podobnie jak parkiet i inne "grube" posadzki.
icon_biggrin.gif
Napisano
Oczywiście, że są panele dedykowane do ogrzewania podłogowego itp. Skoro są ku temu produkowane, to znaczy, że lepiej się w tym sprawdzają, niż panele "standardowe".

Sprzeciw mój jest odnoście stwierdzenia, że parkiet i inne grube posadzki się nie nadają.
Skoro w podłogówce "grzejnikiem" akumulatorem ciepła jest jastrych i np. płytka ceramiczna, to również akumulatorem jest warstwa drewna czy czego innego. Problem pojawia się jedynie w tym, że mając grubą drewnianą podłogę, potrzebuje ona więcej energii z jastrychu, aby osiągnęła zadaną temperaturę i dalej emitowała ciepło w otoczenie - czyli nagrzewa się dłużej... ale działa to również w drugą stronę - studzi się również dłużej niż płytka ceramiczna...
Napisano
Cytat

Oczywiście, że są panele dedykowane do ogrzewania podłogowego itp. Skoro są ku temu produkowane, to znaczy, że lepiej się w tym sprawdzają, niż panele "standardowe".

Sprzeciw mój jest odnoście stwierdzenia, że parkiet i inne grube posadzki się nie nadają.
Skoro w podłogówce "grzejnikiem" akumulatorem ciepła jest jastrych i np. płytka ceramiczna, to również akumulatorem jest warstwa drewna czy czego innego. Problem pojawia się jedynie w tym, że mając grubą drewnianą podłogę, potrzebuje ona więcej energii z jastrychu, aby osiągnęła zadaną temperaturę i dalej emitowała ciepło w otoczenie - czyli nagrzewa się dłużej... ale działa to również w drugą stronę - studzi się również dłużej niż płytka ceramiczna...


Wydaje mi się, że tu nie chodzi o to długość nagrzewania i oddawania. Problem jest w samym materiale. Parkiet-lite drewno, deska warstwowa (barlinecka) są zrobione ...z litego drewna, które bardzo pracuje pod wpływem temperatury i z natury jest wrażliwe na temperaturę.Poza tym ciepło jest zatrzymywane w drewnie grubym.Tak myślę.Poza tym nie słyszałem , aby ktoś kładł ogrzewanie podłogowe pod parkiet lub deskę warstwową.Może ktoś się wypowie, kto ma takie rozwiązanie?
Napisano
Deska barlinecka jest to deska wykonana z litego drewna, ale w sposób warstwowy. Są one układane względem siebie w sposób eliminujący powstające naprężenia.
Co do pracy litego drewna pod wpływem temperatury.... nie jest to jednoznaczne. Generalnie temperatura sama w sobie nie ma znaczenia na pracę drewna. Drewno jest materiałem higroskopijnym i wszelakie naprężenia powstają pod wpływem zmian wilgotności. Dlatego, jeżeli mamy parkiet z drewna dobrze sezonowanego o ustabilizowanej wilgotności, i w pomieszczeniu utrzymujemy wilgotność na równym poziomie, to wpływ temperatury na pracę drewna można pominąć.

Co do zatrzymywania ciepła w drewnie grubym - jeżeli mówimy o podłodze, to nie ma tam drewna grubego, ale tak czy siak nie istnieje przegroda, nawet izolowana, która byłaby w stanie zatrzymać w sobie ciepło... Wszelkie izolatory powodują tylko opóźnienie przejścia ciepła/chłodu przez swój przekrój.
Napisano
Cytat

Deska barlinecka jest to deska wykonana z litego drewna, ale w sposób warstwowy. Są one układane względem siebie w sposób eliminujący powstające naprężenia.
Co do pracy litego drewna pod wpływem temperatury.... nie jest to jednoznaczne. Generalnie temperatura sama w sobie nie ma znaczenia na pracę drewna. Drewno jest materiałem higroskopijnym i wszelakie naprężenia powstają pod wpływem zmian wilgotności. Dlatego, jeżeli mamy parkiet z drewna dobrze sezonowanego o ustabilizowanej wilgotności, i w pomieszczeniu utrzymujemy wilgotność na równym poziomie, to wpływ temperatury na pracę drewna można pominąć.

Co do zatrzymywania ciepła w drewnie grubym - jeżeli mówimy o podłodze, to nie ma tam drewna grubego, ale tak czy siak nie istnieje przegroda, nawet izolowana, która byłaby w stanie zatrzymać w sobie ciepło... Wszelkie izolatory powodują tylko opóźnienie przejścia ciepła/chłodu przez swój przekrój.




czyli krótko mówiąc podłogówka z deskami lub panelami powinna działać...????
zastanawiam się tylko, czy tak uważacie, czy mówicie to z własnego doświadczenia....
Napisano
Cytat

czyli krótko mówiąc podłogówka z deskami lub panelami powinna działać...????
zastanawiam się tylko, czy tak uważacie, czy mówicie to z własnego doświadczenia....



Ja mam już ból głowy od podłogówki i paneli (mimo, że jeszcze nie mam jednego ani drugiego fizycznie).
Z tego co udało mi się ustalić z wielu źródeł m.in. bezpośrednio od producenta tj. Barlinek, nie ma przeszkód, żeby zrobić podłogówkę pod panelami. Ze względu na większy opór cieplny należy zwiększyć moc grzejnika podłogowego, ale to już zadanie dla projektanta c.o. Zdania są podzielone jeśli chodzi o metodę układania paneli na jastrychu; jedni twierdzą, że lepiej jest kleić panele do podłoża, inni uważają, że można je układać jako podłogę pływającą.
Panele, czy deska barlinecka przystosowane do układania na podłogówce oznaczone są specjalnym logo: coś w stylu kawałka rury od podłogówki a powyżej jej strzałki skierowane do góry, zwykle jest też podany opór cieplny jaki stawiają panele lub deska. Klej do ewentualnego przyklejenia paneli też musi być przystosowany do ogrzewania podłogowego.
Napisano
Ja wypowiedziałem się w spawie drewna jako technolog drewna.

Jako firma instalująca m.in. podłogówkę, przyznam jednak, że nie trafił nam się klient który chciał położyć drewno na podłogówce. Może to dlatego, że nie chciał, lub chciał, ale nie zasięgnął informacji o takiej opcji.
Napisano
Ja mam znajomego, który ma tylko rozdzielnik pod deską barlinecką (zwykłą nie do podłogówki) i po jednym sezonie grzania deski mu się pięknie wypaczyły i zrobiły się cudowne przerwy.
Ja będę kładła na całym parterze podłogówkę pod płytki, jest ich tak dużo, że można wybrać coś fajnego nawet imitującego drewno jak komuś tylko ono na podłodze się podoba. Co do tego, że płytki są zimne (argument mojej teściowej zaziębione nerki itp) to fakt ale po to się pod nie podłogówkę kładzie by były ciepłe, a latem nie ma nic cudowniejszego niż zimna podłoga w upalne dni, zawsze można ubrać skarpetki lub papcie jak komuś ciągnie.
Ja przy trójce dzieci, kocie (i psie w planach) to najchętniej wszędzie bym płytki wyłożyła, cóż za łatwość czyszczenia, bez strachu, że coś zaleję rozwarstwi się itp. Mam w mieszkaniu panele i gdy raz przed wyjazdem na wakacje zbyt hojnie podlałam moje kwiaty (mam ich naprawdę dużo) po powrocie te panele nadawały się tylko do wymiany, więc z tego i wielu innych praktycznych powodów nawet w salonie będą PŁYTKI tylko w sypialniach drewno, ale tam będą zwykłe grzejniki. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Ja mam znajomego, który ma tylko rozdzielnik pod deską barlinecką (zwykłą nie do podłogówki) i po jednym sezonie grzania deski mu się pięknie wypaczyły i zrobiły się cudowne przerwy.


No właśnie.Tak mi się wydaje . Wynika z tego, że deski, parkiet nie nadają się do ogrzewania podłogowego. Można stosować panele przeznaczone na podłogówkę. A najlepiej płytki imitujące panele. Jest tego sporo.
Napisano
Cytat

z tego co my się orientowaliśmy przynajmniej teoretycznie częśc desek (my akurat chcemy kupić formy Baltic Wood) nadaje się na podłogówkę. Ja też jestem "żoną która nie chce płytek w salonie" icon_biggrin.gif
http://www.balticwood.pl/www/index.php?menu=comparison zobaczcie tu.


Byłam, zobaczyłam i WSZYSTKO przeczytałam i podtrzymuję płytki, płytki i jeszcze raz płytki.Polecam serie, które wyglądają jak drewno, a zachodu z nimi o wiele mniej np Woodentic - Paradyż, lub Imatra - Cersanit. Nikt nie twierdzi, że na podłogówkę nie można dać drewna ale czy to jest sensowne to już inna sprawa (wilgotność powietrza stale na tym samym poziomie ,dokładny system utrzymywania temp itp.).Takie upieranie się przy drewnie i podłogówce (można z niej zrezygnować jeśli drewno ważniejsze) przypomina mi kobietkę, która kupuje buty, w których nie może chodzić, ale one jej się tak PODOBAŁY i w końcu łamie nogę. Czego z całego serca NIE życzę.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

oglądałam woodentic. Bardzo ładne. Tylko kurcze drogie.... deskę baltic można kupić w promocji po 70-80 zł/metr a te pytki kosztują 120-130 icon_sad.gif Nie wiem czy to nie za dużo...


Mnie ta cena też gryzie, ale piękne są, ja chyba poszukam czegoś podobnego ale w niższej cenie, seria quercio też prezentuje się nieźle i kosztuje jakieś 77 tyle, że trzeba by było zobaczyć w realu, a nie na zdjęciach, no cóż będę szukać w najgorszym przypadku wenę pinus'a z paradyża albo szwecję ze stargresu. icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...