Skocz do zawartości

"Mokra" piwnica...


Gość

Recommended Posts

Napisano
Po 7 latach od budowy pojawiły się w kilku miejscach przecieki w piwnicy ( na styku ściana-posadzka). Nie widać jakichś pęknięć czy podobnych uszkodzeń mechanicznych.Mur jest cały czas wilgotny .W trakcie budowy zastosowano izolację 3x papa na lepiku plus ścianka osłaniająca z cegły betonowej.Jak, w miarę prosty i niedrogi sposób poradzić sobie z tym problemem? Odsłonięcie ścian piwnicy od zewnątrz jest niemożliwe ze względu na przylegające do budynku inne obiekty.
Napisano
Przecieki występują prawdopodobnie na skutek uszkodzenia hydroizolacji na styku ściany i podłogi w piwnicy lub nieszczelności w izolacji pionowej zewnętrznej. W wyniku osiadania domu mogło bowiem dojść do jej przerwania lub została ona połączona niestarannie. Naprawę - gdy uszkodzona została izolacja pozioma - można przeprowadzić od środka budynku odkuwając pas podłogi wzdłuż ścian piwnicy, aż do poziomu izolacji na ławie fundamentowej. Pozwoli to na ustalenie przyczyny przecieków oraz naprawę, gdy uszkodzeniu uległa izolacja podpodłogowa. Sposób uszczelnienia będzie polegał na uzupełnieniu pasa izolacji przy ścianach (ułożenie dwóch warstw papy na lepiku ułożonych na osuszonym podłożu) i ponowne zabetonowanie posadzki. Zabieg ten trzeba wykonać wzdłuż wszystkich ścian nie tylko zewnętrznych, ale i wewnętrznych. Może się jednak okazać że przecieki wystąpiły na skutek uszkodzenia izolacji na ławie fundamentowej np. w wyniku jej pęknięcia, bądź nieszczelności izolacji pionowej i wtedy zlikwidowanie zawilgocenia będzie znacznie trudniejsze. Ze względu na brak dostępu do fundamentów od zewnątrz domu, nie można zastosować metody podcinania ścian i wprowadzenia nowej izolacji poziomej albo uszczelnić izolacje ścian, pozostaje zatem jedynie zastosowanie jednej z metod osuszania np. termoiniekcji, przeprowadzanej przez wyspecjalizowane firmy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
    • Podbudowa pod komin jest kluczowym elementem zapewniającym stabilność i bezpieczeństwo konstrukcji komina. Należy o to zadbać już na etapie fundamentów. Na płycie robimy izolację poziomą, a na niej murujemy bloczki betonowe. To na nich staną kominy systemowe. Zaczynamy również murować pustaki wentylacyjne pod sufitem, które przejdą niedługo przez strop.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...