Gość Napisano 15 listopada 2004 #1 Napisano 15 listopada 2004 Sprawa dotyczy gwarancji na kocioł. Czy wszystkie części kotła objęte są pełną gwarancją, czy też niektóre z jego części składowych mają krótszą gwarancję. Moje pytanie wynika z historii, którą przeżyła moja znajoma. Otóż mimo to, że miała gwarancję na kocioł, instalator zażądał 800 złotych za wymianę części, która rzekomo straciła gwarancję.
Redakcja Napisano 15 listopada 2004 #2 Napisano 15 listopada 2004 Gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem się producenta do naprawy bądź wymiany wyrobu jeśli ujawnią się w nim wady w czasie użytkowania. Warunki gwarancji takie jak czas trwania, zakres, sposób naprawy itd. określone są w karcie gwarancyjnej i nie wykluczają np. różnych okresów ochrony gwarancyjnej na poszczególne podzespoły urządzenia. Udzielenie gwarancji nie ogranicza jednak możliwości dochodzenia swoich praw z tytułu wad wyrobu w stosunku do sprzedawcy w ciągu 2 lat, w sytuacjach jakie określone zostały w ustawie o sprzedaży konsumenckiej (niezgodność towaru z umową) zamieszczoną w Dz. Ust. z 2002 roku nr 141 poz. 1176
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się