Skocz do zawartości

Proton II / Dobre Domy


kala77

Recommended Posts

Jestem w trakcie wybierania projektu - MASAKRA , już sama nie wiem co wybrać. Już w 90% procentach jestem zdecydowana na projekt "PROTON II". Co o nim sadzicie?

http://www.dobredomy.pl/?id_project=112


Z tą różnicą, ze chcę dobudować pomieszczenie za garażem, żeby tam była kotłownia i pomieszczenie gospodarcze. Na miejscu kotłowni zrobić małą garderobę. Nie wiem jeszcze jak rozwiązać problem poddasza, czy pociagnąc dach nad całością (z dobudowanym pomieszczeniem), czy skrócić dach i zrobić taras nad garażem, który wystaje poza obręb bryły w tej chwili. icon_sad.gif
Może ktoś z Was również zastanawiał się nad tym lub ma lepszy pomysł. Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Jestem w trakcie wybierania projektu - MASAKRA , już sama nie wiem co wybrać. Już w 90% procentach jestem zdecydowana na projekt "PROTON II". Co o nim sadzicie?

http://www.dobredomy.pl/?id_project=112


Z tą różnicą, ze chcę dobudować pomieszczenie za garażem, żeby tam była kotłownia i pomieszczenie gospodarcze. Na miejscu kotłowni zrobić małą garderobę. Nie wiem jeszcze jak rozwiązać problem poddasza, czy pociagnąc dach nad całością (z dobudowanym pomieszczeniem), czy skrócić dach i zrobić taras nad garażem, który wystaje poza obręb bryły w tej chwili. icon_sad.gif
Może ktoś z Was również zastanawiał się nad tym lub ma lepszy pomysł. Pozdrawiam


Witam!
Ładny domek.
Jednak jeśli chodzi o kotłownię. Umiejscowienie jej jest idealne. Rezygnacja z kotłowni w tym miejscu to pomyłka. Przenosząc kotłownię do dobudowanej częsci za garaż powstają 2 problemy:
1.Komin. Musisz wybudować komin aby podpiąć piec. Komin musi wystawać ponad połać dachową. W salonie i w pom. na piętrze powstanie pion kominowy.
2.Trzeba rozwiązać kwestię zadaszenia. W chwili obecnej dom ma bardzo ładną bryłę. Po wprowadzeniu zadaszenia nad częścią dobudowaną (połączenie w kierunku poprzecznym z zadaszeniem garażu) ta część elewacji będzie wyglądała conajmniej dziwnie.
Poza tym zmieniłbym strop z gęstożebrowego na monolityczny żelbetowy (dosyć duże rozpiętości jak na gęstożebrowy).
Ponieważ i tak i tak projekt będzie adoptowany przez jakiegoś projektanta to on może Ci doradzić co i jak.
Pozdrawiam
Mark01
Link do komentarza
Cytat

Poza tym zmieniłbym strop z gęstożebrowego na monolityczny żelbetowy (dosyć duże rozpiętości jak na gęstożebrowy).
Ponieważ i tak i tak projekt będzie adoptowany przez jakiegoś projektanta to on może Ci doradzić co i jak.
Pozdrawiam
Mark01






co do stropu to zgadzam sie w 100% od zawsze monolit był wytrzymalszy chociaż nie cieplejszy.. trzeba pamietac o dodaniu większej grubości styropianu ( styrodur ) pod wylewkę
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chodziło piszącemu o stronę.      Wystarczy odpowiednio dobranym kolorem  markera od spodu opisać cyframi, liczbami wszystkie panele w trakcie rozbierania podłogi.   Panele po demontażu trzeba przesuszyć, ułożyć w innym pomieszczeniu na podłodze jakieś legary, palety,  na nich w trakcie rozbierania podłogi układać 3-4 panele w warstwie, raz wzdłuż, następna warstwa w poprzek, panele na panelach, co drugą warstwę odwracać, układać spód do spodu, mokrym do mokrego, powstanie kwadratowy stos z przestrzeniami, w pierwszej fazie wszystkie końce paneli muszą być podparte.    Prawdopodobnie  po tygodniu (zbadać wilgotność), trzeba będzie przełożyć panele tak, żeby w miejscach, w których w pierwszej fazie się stykały, teraz dotykały już miejsc przeschniętych.   Po wyschnięciu panele muszą wrócić do pomieszczenia, w którym będą montowane na kilka dni przed montażem.   W trakcie ponownego montażu zwrócić uwagę przy ścianach, skorygować, przyciąć  panele tak, żeby z każdej strony przy ścianie pozostała już prawidłowa dylatacja około 5 mm.       Wyłączyć ogrzewanie w pomieszczeniach z uniesionym jastrychem, trzeba będzie po nim chodzić, demontować podłogę, szkoda, żeby gdzieś spękał.   W reszcie mieszkania pozostawić ogrzewanie.   W pomieszczeniach z uniesionym jastrychem trzeba rozszczelnić okna, klamka na ukos, na mikro wentylację + te nawiewniki. Ważne jest wietrzenie pomieszczenia. Nie można jednak dopuścić do tego, by powstawały przeciągi, gdyż może to doprowadzić do nierównomiernego wysychania wylewki.       Wygrzewanie jastrychu cementowego. Zaczynamy więc od tych 29°C. Co 2–3 dni należy ją podnosić, aż do momentu uzyskania temperatury o wartości 50°C.  Taką temperaturę utrzymuje się przez 5-6 dni, a następnie znów obniża co 2–3 dni do poziomu 25°C.    Po wygrzaniu wylewki badamy wilgotnościomierzem. - wilgotność nie może przekroczyć 1,8 % dla jastrychów cementowych.  - anhydrytowego wilgotność nie może przekroczyć 0,3%,  wygrzewamy bardziej do 55°C.
    • Tu akurat nie ma się z czego śmiać... Często "fachowcy"-panelowcy ignorują NAKAZ zachowania dylatacji przy układaniu paneli, często nie kontrolują stanu podłoża przed rozpoczęciem prac, a użytkownicy - a jak widać nie tylko użytkownicy - nie zdają sobie sprawy, jak panele reagują na zmiany wilgotności w otoczeniu...   Co do oznaczania paneli po rozbiórce podłogi - miałem przypadek, że musiałem rozebrać tylko kawałek podłogi (uszkodzony został jeden z paneli na wykończonej już podłodze) - sześć "pasów" - i poszczególne kawałki oznaczałem numerami, przyklejając te numery na zwykłej taśmie malarskiej i powtarzając te numery markerem na lewej strunie kawałków...
    • Dzień dobry Proszę o pomoc, wskazówki. Mam warunki zabudowy z których jasno wynika, że nieprzekraczalna linia zabudowy to 2m od granicy działki. Po drugiej stronie granicy działki jest asfaltowa droga o szerokości ok 3,5m i dalej jest następna działka na której w ścisłej granicy stoi stary, murowany dom. Jeżeli wybuduje swój dom zgodnie z WZ, tj. 2m od granicy działki to odległość mojego domu od domu sąsiada po drugiej stronie ulicy będzie ok 6m.  Znajomy zwrócił mi uwagę, że to co jest w WZ nie ma większego znaczenia bo zgodnie z przepisami przeciwpożarowymi odległość między budynkami musi być minimum 8m. Jak to się ma do WZ, co ma wyższy priorytet? Dlaczego WZ nie uwzględniają tych przepisów? Czy istnieje możliwość wybudowania się zgodnie z WZ?   
    • Albo spacery boso, albo kostrzewa.  Po tej pracy w upalną noc położyłabyś się na tym mchu,  jak na dywanie i patrzyła w gwiazdy, a tak lipa ta  kostrzewa będzie włazić ci w oczy, uszy i w coś tam jeszcze.
    • Ja nie narzekam nawet miłość to bezcenny dar.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...