Skocz do zawartości

Dlaczego jest tak drogo!?


Kocur

Recommended Posts

Napisano
Dlaczego w waszym piśmie nie piszecie o paranoi cen w Polsce…dlaczego? Rozumiem, że jesteście uzależnieni od reklamodawców- ale jak można tak dać się doić: przecież każdy za to płaci, ja płace.

http://www.ibg-haus.de/site/traumhaeuser-n...g/giebelhaus/#3


poza tym czy zadaliście sobie kiedyś pytanie dlaczego u nas nie ma rat stałych, tylko walą nas zmiennymi stopami przerzucając ryzyko na klienta ….
Napisano
  Cytat

Dlaczego w waszym piśmie nie piszecie o paranoi cen w Polsce…dlaczego? Rozumiem, że jesteście uzależnieni od reklamodawców- ale jak można tak dać się doić: przecież każdy za to płaci, ja płace.

http://www.ibg-haus.de/site/traumhaeuser-n...g/giebelhaus/#3


poza tym czy zadaliście sobie kiedyś pytanie dlaczego u nas nie ma rat stałych, tylko walą nas zmiennymi stopami przerzucając ryzyko na klienta ….

Rozwiń  


Nie rozumiem Twojego wywodu. Żalisz się na ceny w Polsce? A po co tak biadolisz? Co Ci to da?
Jeśli masz jakieś przemyślenia to je przedstaw. I kto za co płaci? Po co ten link z niemiec-co on ma przedstawiać?
Co do rat - przecież są raty zmienne i stałe. To co że stałe są 2xwiększe niż zmienne ale nie rozumiem po co takie rozżalenie?
Napisano
Nie znam niemieckiego, więc nie wiem jaki jest standard wykończenia tych domków, ale o ile dobrze zrozumiałem to za taki sam domek u nas zapłacisz 100-200 tys więcej.

A z tymi ratami stałymi to jest tak, że nie znam osoby, która by miała raty stałe. Jak są tak nieatrakcyjne to po co je oferować.

Ja sobie zadawałem pytania, co do paranoi wzrostu cen mieszkań, około roku temu i nikt mi nie odpowiedział, dlaczego tak jest. Ja się na to nie zgodziłem, wiec buduję dom w relatywnie do mieszkania niskiej cenie.
  • 1 rok temu...
Napisano
Nie bardzo wiem o co Kocurowi chodzi, domek 121 m2 za 139 tyś euro to daje jakieś 570 tyś (z wyposażeniem), cena jak u nas w Polsce. Dom nawet nie ma garażu , ocieplony standardowo z tego co zrozumiałam z bloczków betonowych. Moje spostrzeżenia: bardzo podobnie a nic taniej wcale aby się tak złościć.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...