Skocz do zawartości

Hydroizolacja fundamentu


Gość

Recommended Posts

Napisano
Murarze, którzy wylewali fundamenty mojego domu nie używali szalunków drewnianych (podobno wystarczył sam wykop, bo ziemia była twarda). Czy jest konieczne wykonanie hydroizolacji fundamentu? Jeżeli tak to, na jaką głębokość muszę odkopać fundament?
Z góry dziękuje za pomoc.
Napisano
Panie Michale,
nie ma potrzeby wykonywania izolacji przeciwwodnych fundamentów w budynku niepodpiwniczonym. Zabezpieczenie przed wnikaniem wilgoci w ściany domu zapewnia bowiem izolacja pozioma ścian zewnętrznych i wewnętrznych ułożona np. z dwóch warstwa papy podkładowej sklejonej lepikiem na poziomie umożliwiającym wygodne połączenie jej z przeciwwilgociową izolacją podpodłogową.
Napisano
Szanowna Radakcjo mijacie się z prawdą. Ale od poczętku. Izolacja wodna w domu nie jest tylko po to, żeby woda nie weszła do budynku, izolacja wodna jest po to aby izolacja termiczna była sucha, czyli musi być w jedną stronę. Zakładając na ciepły dres wojskowy płaszcz OP1 woda nam nie wejdzie, ale wszystko i tak będzie mokre. Dobra izolacja wodna ma wodę nie wpuścić z jednej strony a wypuścić z drugiej. Na dachu rolę tą pełnią np. wentylowane kalenice. W fundamencie izolacje poziomą (najlepiej PCV nie papę, znacznie dłużej poleży) kładzie się na stopie fundamentu, zaś pionowo przybija się folię tłoczoną np. ISOLA . Folia taka wody nie wpuści, a tą schodzącą z muru wypuści. Kiedyś rolę taką pełnił fundament z kamieni granitowych, woda nie była podciągana, ale ta ze ścian zimą swobodnie ściakała poniżej strefy przemarzania. Pod żadnym pozorem nie kładzie się izolacji wodnej poziomej między ścianą a fundamentem. Zwłaszcza jak dom nie jest izolowany (wełna +folia od środka) a ocieplany na zewnątrz. Ciepłe powietrze zimą wchodząc w ścianę oddaje wodę, która ścieka i wychodzi przednim tynkiem, zamarzając robi wiele spustoszenia. 022 5591081
Napisano
Jak Pan sobie wymyśli izolowanie fundamentu od strony wewnętrznej, a może zaizoluje pann tylko od zewnątrz praktyki trochę Panie....
  • 6 miesiące temu...
Napisano
no dobrze, ale jeżeli fundamnty zostały zalane bezpośrednio w gruncie do wysokości zdjętego humusu to co dalej? czy przed wylaniem fundamentu w ten sposób można wykonać hydroizolację i ocieplenie przez włożenie do wykopu folii i np styropianu, przytwierdzenie ich do scian wykopu i następnie zalaniu betonemm?
Napisano
Co chcesz izolować cieplnie a co od wilgoci? Fundament jest otoczony ziemią z trzech stron, pojemność cieplna ziemi dla naszego systemu ogrzewania jest nieskończoność więc pionowa izolacja cieplna fundamentu z zewnątrz w domu niepodpiwniczonym jest izolacją między niegrzanym a niegrzanym (zakładając, że masz termoizolację poziomą w podłodze)
Nieprawdą jest co piszą w większości opracowań (łącznie z prof. Pogorzelskim) ,że ciepło w betonie, czy cegle "idzie" w kierunku styropianu lub równolegle do poziomu gruntu. Fundament odprowadza ciepło we wszystkie strony chłodniejsze od ściany.
Natomiast co do wilgoci to najepiej widać na przykładzie membran www.isola-platon.fi/misc/ProductGuide.pdf Zasada jest prosta (jak goretex) wody nie wpuścić a wypuścić.
Napisano
szcze3rze mówiąc z Twojej odpowiedzi na moje pytanieto nic nie wynika. pod wskazanym linkiem też niewiele można wyczytć bo niewiele osób zna skandynawskie języki lub inne podobne. pytanie brzmiało: co zrobić jeśli fundament został zalany z "gruchy" bezpośrednio w gruncie w domu niepodpiwniczonym. Część nadziemna fundamentu została wykonana z bloczków betonowych.
Napisano
Poprzednio odpowiedzieliśmy, że nie ma potrzeby wykonywania hydroizolacji w domach niepodpiwniczonych. Co do wylewnia fundamentów w gruncie to można to robić jedynie pod budynki lekkie np. drewniane a wtedy nie trzeba również układać izolacji cieplnej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...