Skocz do zawartości

Rurki miedziane czy PCV


magda84

Recommended Posts

Napisano
Prosze o opinie na temat wykonania ogrzewania grzejnikowego z rurek PCV zamiast miedzianych. Jakie są mniej wiecej koszty wykonania i czy faktycznie taka instalacja sie sprawdza. pozdrawiam Magda
Napisano
Oferta rur z tworzyw sztucznych jest dość duża.Mamy PP,PCV,PB,PexAlPex,PE.
Najgorszym z tych wszystkich materiałem jest PCV.Radzę takich rur nie brać w ogóle pod uwagę.Tak do CO jak i do wody.To partyzantka a nie instalacja z prawdziwego zdarzenia.
Na pierwszym miejscu postawił bym PB,zaraz potem PexAlPex, dalej PE,PP.
Instalacja (porządna) z PexAlPex potrafi być droższa od miedzianej,bo choć rury są relatywnie tanie,to już złączki koszmarnie drogie.Oczywiście jest na rynku duża oferta takich rur z Chin,ale nie potrafię się do nich przekonać.No bo niby jak,skoro w pierwszej chińskiej złączce skręcanej jaką wziąłem do ręki ukręcił się gwint już po dwóch obrotach....
Dobrą relację ceny do jakości mają rury PP,i to jest chyba najbardziej optymalne rozwiązanie.
Oczywiście zasada jest taka,że do instalacji CO z kotłem węglowym stosujemy rury metalowe a do gazowej,olejowej,czy elektrycznej można zastosować ruty z tworzyw.Chodzi tu o odporność termiczną w przypadku ewentualnego zagotowania się kotła węglowego.
Ja wykonuję instalacje wodne z PB (Hepworth),podłogówki z PexAlPex,CO do gazu również z PB,a do węgla tylko z miedzi.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
A o jaki procent jest droższa instalacja wykonana z miedzi a np. z PB czy też pex/al/pex ?? Czy jeśli piec jest na eko-groszek czy inne paliwo stałe to musi być miedź ?, przecież teraz prawie każdy piec kupuje się ze sterownikiem temperatury na piecu i nie ma możliwości aby zagotowała się woda, chyba że czegoś nie wiem icon_sad.gif

Piotr
Napisano
Obecnie miedź sporo staniała,więc instalacja z niej wykonana jest teraz najtańsza.(porównując miedź,PB i PexAlPex)Z tym,że z PB można instalację wykonać samemu,a z miedzi to już jednak trudniejsze.
To racja,że przy kotle z podajnikiem bardzo trudno zagotować instalację,ale ja już 2 razy miałem 120st,podczas palenia na ruszcie dodatkowym.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...