Skocz do zawartości

Jak zrobic podłogę


Recommended Posts

Napisano
Pomieszczenie w którym została zrobiona łazienka jest wydzielone poprzez wstawienie scianki działowej. Aktualnie jest tam podłoga z desek, chce połozyc w łazience na podłogę kafelki oraz ogrzewanie podłogowe. Chciał bym zasięgnąc informacji jakie byłoby najlrpsze rozwiązanie, z początku myslałem o połozeniu na deski płytu OSB grubości 18-22 mm, rozwazałem tez o zastosowaniu wylewki na trudne podłoża czyli takiej która możan stosowac na podłogi z drewna, a ostatnio rozważam zerwanie desek, położenie między llegarami styropianu np. 5 cm i zrobienia wylewki betonowej grubości około 3-4 cm powyżej legarów zbrojonej sciatką. Nie wię jakie rozwiązanie byłoby najlepsze. Wymiar łazienki wynosi ok. 2 x 1,3 m. Mieszkanie znajduje się na poddaszu 1 piętrowej kamienicy.
Napisano
Tego typu podłogi najprościej remontować w systemie tzw. suchego jastrychu z płyt gipsowo-włóknowych. Po usunięciu desek i legarów wykonuje się warstwę wyrównującą - zależnie od grubości z podsypki keramzytowej lub "wymurowanej" z bloczków betonu komórkowego.

Na tak wyrównanym podłożu układa się płyty styropianowe odmiany EPS 100 (ewentualnie pod nimi izolację przeciwwilgociową z folii) a na nich płyty gipsowo-włóknowe o grubości 25 mm łączone na zakład. Na tak przygotowanym podłożu można układać dowolny materiał pokryciowy podłogi.
Napisano
Cytat

Tego typu podłogi najprościej remontować w systemie tzw. suchego jastrychu z płyt gipsowo-włóknowych. Po usunięciu desek i legarów wykonuje się warstwę wyrównującą - zależnie od grubości z podsypki keramzytowej lub "wymurowanej" z bloczków betonu komórkowego.

Na tak wyrównanym podłożu układa się płyty styropianowe odmiany EPS 100 (ewentualnie pod nimi izolację przeciwwilgociową z folii) a na nich płyty gipsowo-włóknowe o grubości 25 mm łączone na zakład. Na tak przygotowanym podłożu można układać dowolny materiał pokryciowy podłogi.




A co jezeli usunięcie legarów nie wchodzi w grę, legary są konstrukcją dachu, czy wtedy wystarczy wyłożyc styropian między legarami,
Czy nie można tych płyt gipsowo-włóknowe położyc bezpośrednio na podłodze z desek
Napisano
Legary nie są z pewnością elementem konstrukcji dachowej - prawdopodobnie mogą to być belki stropowe i wtedy rzeczywiście nie można ich usunąć. Płyty g-w można położyć na podłodze z desek, ale konieczne będzie bardzo staranne ułożenie izolacji przeciwwilgociowej. W przypadku wystąpienia przecieków, deski pod podłoga nie będą mogły wyschnąć, co spowoduje ich gnicie.
Napisano
a czy można zrobić coś takiego jak przedstawiam na rysunku, to co jest na rysunku zaznaczone kjako legary mogą to byc belki stropowe. Planuję dać styropian 5 cm który będzie położony na podsypce (z czego najlepiej zrobic podsypkę, czy można coś takiego kupic gotowe), czy na steropian tez trzeba położyc izolację przeciwwilgociową

DSC01446.jpg

Napisano
mam jeszcze pytanie, czy na tak przygotowaną podłoge można połozyc elektryczne ogrzewanie podłogowe (matę grzewczą), czy ciepło nie będzie przechodzic w strop, czy może na styropian, pod płyty FERMACE LLpołozyc coś w rodzaju ekranu (cienką folię aluminową) jakie kiedyś zakładało się za kaloryfery
Napisano
Płyty suchego jastrychu nie powinny opierać się na legarach (chyba, że są bardzo gęsto rozstawione) gdyż może następować nierównomierne uginanie się podłogi. Lepiej pozostawić pod nimi pustą przestrzeń lub ułożyć cienkie paski z miękkiego styropian.

Styropian w dostatecznym stopniu ochroni przed ucieczka ciepła w kierunku stropu, a stosowanie folii aluminiowej nie da żadnych korzyści - efekt odbicia promieniowania cieplnego występuje tylko w przestrzeni wypełnionej powietrzem. Oczywiście ogrzewanie podłogowe z mat grzejnych można układać na płytach g-w. zatapiając przewody w warstwie zaprawy klejowej.
Napisano
a czy pod płyty g-w na sterupian musze dac izolację przeciwwilgociową, podłoga ta będzie w łazience, czy wystarczy jak naroża podłogi i sciny wykonanej z płyty g-k wodoodpornej zabezpieczę specjalną tasmą zatopionej w płynnej folii

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...