Skocz do zawartości

Jak zrobic podłogę


Recommended Posts

Napisano
Pomieszczenie w którym została zrobiona łazienka jest wydzielone poprzez wstawienie scianki działowej. Aktualnie jest tam podłoga z desek, chce połozyc w łazience na podłogę kafelki oraz ogrzewanie podłogowe. Chciał bym zasięgnąc informacji jakie byłoby najlrpsze rozwiązanie, z początku myslałem o połozeniu na deski płytu OSB grubości 18-22 mm, rozwazałem tez o zastosowaniu wylewki na trudne podłoża czyli takiej która możan stosowac na podłogi z drewna, a ostatnio rozważam zerwanie desek, położenie między llegarami styropianu np. 5 cm i zrobienia wylewki betonowej grubości około 3-4 cm powyżej legarów zbrojonej sciatką. Nie wię jakie rozwiązanie byłoby najlepsze. Wymiar łazienki wynosi ok. 2 x 1,3 m. Mieszkanie znajduje się na poddaszu 1 piętrowej kamienicy.
Napisano
Tego typu podłogi najprościej remontować w systemie tzw. suchego jastrychu z płyt gipsowo-włóknowych. Po usunięciu desek i legarów wykonuje się warstwę wyrównującą - zależnie od grubości z podsypki keramzytowej lub "wymurowanej" z bloczków betonu komórkowego.

Na tak wyrównanym podłożu układa się płyty styropianowe odmiany EPS 100 (ewentualnie pod nimi izolację przeciwwilgociową z folii) a na nich płyty gipsowo-włóknowe o grubości 25 mm łączone na zakład. Na tak przygotowanym podłożu można układać dowolny materiał pokryciowy podłogi.
Napisano
Cytat

Tego typu podłogi najprościej remontować w systemie tzw. suchego jastrychu z płyt gipsowo-włóknowych. Po usunięciu desek i legarów wykonuje się warstwę wyrównującą - zależnie od grubości z podsypki keramzytowej lub "wymurowanej" z bloczków betonu komórkowego.

Na tak wyrównanym podłożu układa się płyty styropianowe odmiany EPS 100 (ewentualnie pod nimi izolację przeciwwilgociową z folii) a na nich płyty gipsowo-włóknowe o grubości 25 mm łączone na zakład. Na tak przygotowanym podłożu można układać dowolny materiał pokryciowy podłogi.




A co jezeli usunięcie legarów nie wchodzi w grę, legary są konstrukcją dachu, czy wtedy wystarczy wyłożyc styropian między legarami,
Czy nie można tych płyt gipsowo-włóknowe położyc bezpośrednio na podłodze z desek
Napisano
Legary nie są z pewnością elementem konstrukcji dachowej - prawdopodobnie mogą to być belki stropowe i wtedy rzeczywiście nie można ich usunąć. Płyty g-w można położyć na podłodze z desek, ale konieczne będzie bardzo staranne ułożenie izolacji przeciwwilgociowej. W przypadku wystąpienia przecieków, deski pod podłoga nie będą mogły wyschnąć, co spowoduje ich gnicie.
Napisano
a czy można zrobić coś takiego jak przedstawiam na rysunku, to co jest na rysunku zaznaczone kjako legary mogą to byc belki stropowe. Planuję dać styropian 5 cm który będzie położony na podsypce (z czego najlepiej zrobic podsypkę, czy można coś takiego kupic gotowe), czy na steropian tez trzeba położyc izolację przeciwwilgociową

DSC01446.jpg

Napisano
mam jeszcze pytanie, czy na tak przygotowaną podłoge można połozyc elektryczne ogrzewanie podłogowe (matę grzewczą), czy ciepło nie będzie przechodzic w strop, czy może na styropian, pod płyty FERMACE LLpołozyc coś w rodzaju ekranu (cienką folię aluminową) jakie kiedyś zakładało się za kaloryfery
Napisano
Płyty suchego jastrychu nie powinny opierać się na legarach (chyba, że są bardzo gęsto rozstawione) gdyż może następować nierównomierne uginanie się podłogi. Lepiej pozostawić pod nimi pustą przestrzeń lub ułożyć cienkie paski z miękkiego styropian.

Styropian w dostatecznym stopniu ochroni przed ucieczka ciepła w kierunku stropu, a stosowanie folii aluminiowej nie da żadnych korzyści - efekt odbicia promieniowania cieplnego występuje tylko w przestrzeni wypełnionej powietrzem. Oczywiście ogrzewanie podłogowe z mat grzejnych można układać na płytach g-w. zatapiając przewody w warstwie zaprawy klejowej.
Napisano
a czy pod płyty g-w na sterupian musze dac izolację przeciwwilgociową, podłoga ta będzie w łazience, czy wystarczy jak naroża podłogi i sciny wykonanej z płyty g-k wodoodpornej zabezpieczę specjalną tasmą zatopionej w płynnej folii

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...