Skocz do zawartości

Przyłacze wodno-kan. - brak mozliwosci...


Recommended Posts

Załatwiając formalności z budową, pojawił sie nieoczekiwany problem dostałem odpowiedz z miejskich wodociągow o braku możliwości wydania warunków technicznych podłaczenia wod-kan. I do 2011 nie maja planów co do mojej działki. icon_sad.gif

W warunkach zabudowy mojej działki mam napisane, że musze korzystać z wody i odprowadzaś ścieki wyłącznie do miejskiej oczyszczalni....

Do najbliższej sieci wod-kan mam ok. 200m.

Poza tym mam juz wszystkie potrzebne dokumenty..

Czy ktoś miał podobny problem ? i mogłby cos poradzic;) Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Załatwiając formalności z budową, pojawił sie nieoczekiwany problem dostałem odpowiedz z miejskich wodociągow o braku możliwości wydania warunków technicznych podłaczenia wod-kan. I do 2011 nie maja planów co do mojej działki. icon_sad.gif

W warunkach zabudowy mojej działki mam napisane, że musze korzystać z wody i odprowadzaś ścieki wyłącznie do miejskiej oczyszczalni....

Do najbliższej sieci wod-kan mam ok. 200m.

Poza tym mam juz wszystkie potrzebne dokumenty..

Czy ktoś miał podobny problem ? i mogłby cos poradzic;) Pozdrawiam



studnia głębinowa + przydomowa oczyszczalnia ścieków (nie szambo)
Link do komentarza
Cytat

studnia głębinowa + przydomowa oczyszczalnia ścieków (nie szambo)



popieram ja mam już studnie 23m i pracuję nad projektem przydomowej oczyszczalni.
Tanie to to nie jest studnia 7tys,oczyszczalnia drenażowa(bez wywożenia szamba c miesiąc)8tys,,no i z urzędem trzeba się trochę pourzerać bo często odmawiają zgody na to ale to jedyne wyjście przynajmniej w moim przypadku.
Link do komentarza
Jeśli jest taka sytuacja, to proponuję studnię głębinową, ja skorzystałem z takiego rozwiązania. Istotną rolę odgrywa głębokość na jakiej jest woda. Średni koszt metra studni na moim terenie to 280 zł za 1m. Do tego albo szambo albo przydomowa oczyszczalnia. W perspektywie czasowej takie rozwiązanie wydaje mi się rozsądniejsze i oszczędniejsze.
Pozdrawiam
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...