Skocz do zawartości

jaka jest wymiana powietrza w wentylacji grawitacyjnej?


fidox

Recommended Posts

Napisano
tak wszyscy szukają dziury w całym a prosze napisać jak wygląda wymiana powietrza
a/ latem
b/ zimą

dla grawitacyjnego systemu

w domku budowanego w dzisiejszych czasach 160 - 180 m2 zamieszkałego przez 3-4 osoby
Napisano
odpowiadam sam sobie - czy dobrze wyliczyłem

Założenia:

1. podstawowa sprawa to to że ilość powietrza wchodzącego do budynku musi się równać ilości powietrza wychodzącego (ulatniającego się)

2. z pierwszego punktu wynika że wystarczy iż wyszukam dowolne miejsce krążenia powietrza dokonam pomiarów i wyliczeń

3. takie dobre miejsce przez które musi przejść powietrze to komin

4. zakładam że mamy 3 kominy (proszę mnie poprawić bo nie wiem ile jest ich w standardowym domu)

5. średnica komina to 0,15 m x 0,15 m (a może inaczej?)

6. średnia prędkość powietrza w kominie w sezonie grzewczym to 0,2m3/s
I tu mam prośbę - nie mam pojęcia czy się nie mylę - choć taki szcunek dała mi osoba która zajmuje się zawodowo wentylacją przemysłową

wyliczenia:

3 kominy x 0,2 m3/s x 0,15 m x 0,15 m x 3600 sekund = 48,6 m3/h

czyli więc na godzinę w domu o kubaturze około 500 m3 powierzchni ok. 180 m2 z poddaszem użytkowym średnio na godzinę przepływa 48,6m3 dla 3 kominów (dla 2 o 1/3 mniej)


czy mam racje?
Napisano
Wentylacja ma wlot i wylot. O tym pierwszym nic nie piszesz. Więc nikt nie może szacować 0.2m3/s. Jeżeli ktoś Ci mówi "średnia" to albo Cię chce o oszukać albo się nie zna na tym co gada.
Pamiętaj, mając wentylacje grawitacyjną nie wolno montować wentylatorów w okapie czy łazience PN-83/B-03430/Az3:2000 pkt 4.2. Wybór rodzaju wentylacji.... Nie dopuszcza się równoczesnego stosowenia w pomieszczeniach wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej.. . No chyba że chcesz biegać często do lekarza.
Napisano
mam proste pytanie - nikt nie umie prosto odpowiedzieć
może się mylę i podaję błedne dane więc albo:

1. ktoś poprawia moje i podaje prawidłowe (np przepływ przez komin)

albo
2. podaje ilość powietrza wymienianego przy grawitacyjnym systemie

moja odpowiedź brzmi 48,6 m3/h

proswze o cyfre lub jezęli kotś chce zaprzeczyć to poda mi w zamian dobrą daną
Napisano
Wentylacja ma wlot i wylot. O tym pierwszym nic nie piszesz.

owszem
podam przykład
z miasta A jedzie x samochodów do miasta B
jadą wszycy róznymi drogami z różnych miejsc
dojeżdżają w rózne miejsca
alenp jadę przez jedyny most w okolicy
staję tam i liczę ile samochodów przejechało

powietrze
do domu wpada powietrze strzelinami pod oknami, drzwiami
jest mase tych miejsc
wylatuje kominami
stoję pod kominem - mierzę prędkość
i wiem ile powietrza przeszło przez mój dom


Więc nikt nie może szacować 0.2m3/s.


to podaj prosze jakieś przykłady z danego dnia gdy np na zewnotrz była średnia dla sezonu temperatura
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Kubatura domu jest dynamiczna na zasadzie naczyń połączonych - aby coś wywiało przez te kanały z domku - MUSI być kanał co NAWIEJE do domu rónoważną ilośc powietrza. Rozumiesz tą prostą zależność??,
TEORETYCZNIE kanał 150mmx150mm o wysokości 7,5 m i prędkości 0,2 m/s daje ok 13.5 m3/h (licząć opory) ale To NIC nie znaczy - bo tenże sam kanał może dać 68 m3/h przy prędkości 1 m/s (a to jest cały czas żadna prędkość w standartach wentylacji , gdzie prędkości są od 5-12 m/s).
Więc czy ten kanał da te 50m3/h czy nie da?. odpowiedź należy szukać w systmie NAWIEWNYM powietrza do domu. Jeśli jego nie ma - to nie mamy się co łudzic ,że nawet te marne 40-50m3/h NIGDY nie zostanie osiągniete - a wiemy że chcemy więcej. Jakie mamy systemy nawiewne? - A no najprostrzy to OTWARTE okno !, szczeliny w drzwiach i oknach lub nawietrzaki pod okienne. Jak takich :udogodnień" dom nie posiada - to nie mamy się co łudzić - że coś nam z tego komina wywieje - bo takiej mozliwości nie ma. TB i ja - od prawie nastu lat staramy sie uświadomić , że dynamika płynów (ruchy powietrza ) płynących w domu od nawiewu do wywiewu jest prosta ale mało trafiająca do mentalności uzytkownika domu. Dam przykłada z torbą , jako młodzi stzrelaliśmy z papierowych torem . A co sie działo jak zamist pompowac powietzre do tyorny - oddychaliśmy?. Torba sie kurczyła, bo była szczelna. To samo z domem - dom sie nie skurczy - ale NIC z niego nie wypompujemy. Proste jak praca cepa. Fidoxie ZASTANÓW się jakie masz drogi wlotowe powietrza do domu (oprócz otwartego okna i drzwi) - a potem możesz się zacząć łudzić czy coś zrobiśz z wentylacja grawitacyjną ( w co wątpie szczerze)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...