Skocz do zawartości

jaka jest wymiana powietrza w wentylacji grawitacyjnej?


fidox

Recommended Posts

odpowiadam sam sobie - czy dobrze wyliczyłem

Założenia:

1. podstawowa sprawa to to że ilość powietrza wchodzącego do budynku musi się równać ilości powietrza wychodzącego (ulatniającego się)

2. z pierwszego punktu wynika że wystarczy iż wyszukam dowolne miejsce krążenia powietrza dokonam pomiarów i wyliczeń

3. takie dobre miejsce przez które musi przejść powietrze to komin

4. zakładam że mamy 3 kominy (proszę mnie poprawić bo nie wiem ile jest ich w standardowym domu)

5. średnica komina to 0,15 m x 0,15 m (a może inaczej?)

6. średnia prędkość powietrza w kominie w sezonie grzewczym to 0,2m3/s
I tu mam prośbę - nie mam pojęcia czy się nie mylę - choć taki szcunek dała mi osoba która zajmuje się zawodowo wentylacją przemysłową

wyliczenia:

3 kominy x 0,2 m3/s x 0,15 m x 0,15 m x 3600 sekund = 48,6 m3/h

czyli więc na godzinę w domu o kubaturze około 500 m3 powierzchni ok. 180 m2 z poddaszem użytkowym średnio na godzinę przepływa 48,6m3 dla 3 kominów (dla 2 o 1/3 mniej)


czy mam racje?
Link do komentarza
Wentylacja ma wlot i wylot. O tym pierwszym nic nie piszesz. Więc nikt nie może szacować 0.2m3/s. Jeżeli ktoś Ci mówi "średnia" to albo Cię chce o oszukać albo się nie zna na tym co gada.
Pamiętaj, mając wentylacje grawitacyjną nie wolno montować wentylatorów w okapie czy łazience PN-83/B-03430/Az3:2000 pkt 4.2. Wybór rodzaju wentylacji.... Nie dopuszcza się równoczesnego stosowenia w pomieszczeniach wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej.. . No chyba że chcesz biegać często do lekarza.
Link do komentarza
mam proste pytanie - nikt nie umie prosto odpowiedzieć
może się mylę i podaję błedne dane więc albo:

1. ktoś poprawia moje i podaje prawidłowe (np przepływ przez komin)

albo
2. podaje ilość powietrza wymienianego przy grawitacyjnym systemie

moja odpowiedź brzmi 48,6 m3/h

proswze o cyfre lub jezęli kotś chce zaprzeczyć to poda mi w zamian dobrą daną
Link do komentarza
Wentylacja ma wlot i wylot. O tym pierwszym nic nie piszesz.

owszem
podam przykład
z miasta A jedzie x samochodów do miasta B
jadą wszycy róznymi drogami z różnych miejsc
dojeżdżają w rózne miejsca
alenp jadę przez jedyny most w okolicy
staję tam i liczę ile samochodów przejechało

powietrze
do domu wpada powietrze strzelinami pod oknami, drzwiami
jest mase tych miejsc
wylatuje kominami
stoję pod kominem - mierzę prędkość
i wiem ile powietrza przeszło przez mój dom


Więc nikt nie może szacować 0.2m3/s.


to podaj prosze jakieś przykłady z danego dnia gdy np na zewnotrz była średnia dla sezonu temperatura
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Kubatura domu jest dynamiczna na zasadzie naczyń połączonych - aby coś wywiało przez te kanały z domku - MUSI być kanał co NAWIEJE do domu rónoważną ilośc powietrza. Rozumiesz tą prostą zależność??,
TEORETYCZNIE kanał 150mmx150mm o wysokości 7,5 m i prędkości 0,2 m/s daje ok 13.5 m3/h (licząć opory) ale To NIC nie znaczy - bo tenże sam kanał może dać 68 m3/h przy prędkości 1 m/s (a to jest cały czas żadna prędkość w standartach wentylacji , gdzie prędkości są od 5-12 m/s).
Więc czy ten kanał da te 50m3/h czy nie da?. odpowiedź należy szukać w systmie NAWIEWNYM powietrza do domu. Jeśli jego nie ma - to nie mamy się co łudzic ,że nawet te marne 40-50m3/h NIGDY nie zostanie osiągniete - a wiemy że chcemy więcej. Jakie mamy systemy nawiewne? - A no najprostrzy to OTWARTE okno !, szczeliny w drzwiach i oknach lub nawietrzaki pod okienne. Jak takich :udogodnień" dom nie posiada - to nie mamy się co łudzić - że coś nam z tego komina wywieje - bo takiej mozliwości nie ma. TB i ja - od prawie nastu lat staramy sie uświadomić , że dynamika płynów (ruchy powietrza ) płynących w domu od nawiewu do wywiewu jest prosta ale mało trafiająca do mentalności uzytkownika domu. Dam przykłada z torbą , jako młodzi stzrelaliśmy z papierowych torem . A co sie działo jak zamist pompowac powietzre do tyorny - oddychaliśmy?. Torba sie kurczyła, bo była szczelna. To samo z domem - dom sie nie skurczy - ale NIC z niego nie wypompujemy. Proste jak praca cepa. Fidoxie ZASTANÓW się jakie masz drogi wlotowe powietrza do domu (oprócz otwartego okna i drzwi) - a potem możesz się zacząć łudzić czy coś zrobiśz z wentylacja grawitacyjną ( w co wątpie szczerze)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...