Skocz do zawartości

Szczeliny miedzy blokami...???...


cesary4

Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie...
w czerwcu tego roku zaczalem budowe domu systemem gospodarczym. w skrocie sprawa ma sie tak: mam tescia złota raczke, wszystko robi sam i stwierdzil ze dom tez postawi (20 lat temu budowal swoj) po godzinach wpadal "wykwalifikowany murarz", wyciagal narozniki, wypijal 4 browarki icon_biggrin.gif i reszte murowal tesciu do sznurka... Wszystko naprawde dobrze zrobione, piony, poziomy i wszystko inne spoko, ale...
w wielu miejscach zauwazyłem szpary miedzy blokami na wylot, tak jakby za malo kleju, albo cos...(dom stawiam z YTONGA na klej do siporexu IZOLBET) nie wiem czy tak moze zostac, ten wyzej wspomnieny murarz stwierdzil "spoko mlody, nic sie nie stanie, przyjdzie styropian i bedzie ok"
boje sie ze w przyzlosci zacznie mi czerniec sciana, bedzie wylazila wilgoc lub inne swinstwa...
napiszcie prosze co ewentualnie moge z tym zrobic zeby w przyszlosci uniknac niepotrzebnych problemow, a moze tak moze zostac...
Napisano
Cytat

Witam serdecznie...
w czerwcu tego roku zaczalem budowe domu systemem gospodarczym. w skrocie sprawa ma sie tak: mam tescia złota raczke, wszystko robi sam i stwierdzil ze dom tez postawi (20 lat temu budowal swoj) po godzinach wpadal "wykwalifikowany murarz", wyciagal narozniki, wypijal 4 browarki icon_biggrin.gif i reszte murowal tesciu do sznurka... Wszystko naprawde dobrze zrobione, piony, poziomy i wszystko inne spoko, ale...
w wielu miejscach zauwazyłem szpary miedzy blokami na wylot, tak jakby za malo kleju, albo cos...(dom stawiam z YTONGA na klej do siporexu IZOLBET) nie wiem czy tak moze zostac, ten wyzej wspomnieny murarz stwierdzil "spoko mlody, nic sie nie stanie, przyjdzie styropian i bedzie ok"
boje sie ze w przyzlosci zacznie mi czerniec sciana, bedzie wylazila wilgoc lub inne swinstwa...
napiszcie prosze co ewentualnie moge z tym zrobic zeby w przyszlosci uniknac niepotrzebnych problemow, a moze tak moze zostac...


Uff myślałem, że temat będzie o szczelinach między blokami (mieszkalnymi) a tu chodzi o bloczki.
Domyślam się, że budując z YTONG-a stawiasz z bloczków bez pióra i wpustu.W takim przypadku musisz bezwzględnie dawać spoinę poziomą i pionową. Niepowinno być żadnych szpar.Takie numery to można robić w ścianach wewnętrznych ale nie zewnętrznych. Co można zrobić teraz? - uzupełnić szczeliny zaprawą do murowania YTONG-a.
Napisano
dokladnie, chodzi o szczeliny miedzy bloczkami. Chce tez dodac ze klej Izolbet dawali tylko na krawedzie bloczkow... Slyszalem ze klej powinien byc na calej powiezchni bloczka, zeby nie robily sie kanaly powietrzne czy cos w tym stylu. Z tego co piszesz mark01 bede musial poprawiac po tesciu... pewnei srednio mu sie to spodoba, ale co zrobic
Napisano
Cytat

dokladnie, chodzi o szczeliny miedzy bloczkami. Chce tez dodac ze klej Izolbet dawali tylko na krawedzie bloczkow... Slyszalem ze klej powinien byc na calej powiezchni bloczka, zeby nie robily sie kanaly powietrzne czy cos w tym stylu. Z tego co piszesz mark01 bede musial poprawiac po tesciu... pewnei srednio mu sie to spodoba, ale co zrobic


Poradzić Ci coś? Może podziękuj teściowi?! Musisz bezwględnie dopilnować, aby spoiny pionowe i poziome były PEŁNE!!! a nie na krawędziach bloczków.
Napisano
Oj Mark nie masz zupełnej racji.
1. Spoiny poziome muszą być pełne na całej szerokości bo przenoszą obciążenia. Ytong jest gazobetonem, więc nie ma zbyt mocnej struktury.
2. Spoiny pionowe nie muszą być pełne, a nawet lepiej gdy nie są. Wtedy powstaje pustka powietrzna, która jest bardzo dobrym izolatorem.
3. Szczeliny w spoinach pionowych mogą być pod warunkiem, że ich szerokość nie przekracza 2mm i nie ma różnicy ciśnień powietrza. Można to otrzymać gdy płyty styropianu zostaną przyklejone obwodowo lub gdy zaszpachlujesz szczeliny.
4. Jeśli szczeliny są szersze np 4mm to najlepiej je zapiankować.
5. Pod żadnym pozorem nie dziękuj teściowi teraz. Niech dalej pracuje, każda para rąk jest potrzebna, a firmy za grubą kasę też tak Ci mogą zrobić.
6. Nie stosuj zaprawy Ytonga skoro masz inną tańszą. Ściany murowane poza ściskaniem przenoszą niewiele obciążeń i nawet najgorsza zaprawa klejowa do klejenia ma lepsze parametry wytrzymałościowe niż pustaki gazobetonowe, w tym Ytong.
Napisano
Cytat

Oj Mark nie masz zupełnej racji.
1. Spoiny poziome muszą być pełne na całej szerokości bo przenoszą obciążenia. Ytong jest gazobetonem, więc nie ma zbyt mocnej struktury.
2. Spoiny pionowe nie muszą być pełne, a nawet lepiej gdy nie są. Wtedy powstaje pustka powietrzna, która jest bardzo dobrym izolatorem.
3. Szczeliny w spoinach pionowych mogą być pod warunkiem, że ich szerokość nie przekracza 2mm i nie ma różnicy ciśnień powietrza. Można to otrzymać gdy płyty styropianu zostaną przyklejone obwodowo lub gdy zaszpachlujesz szczeliny.
4. Jeśli szczeliny są szersze np 4mm to najlepiej je zapiankować.
5. Pod żadnym pozorem nie dziękuj teściowi teraz. Niech dalej pracuje, każda para rąk jest potrzebna, a firmy za grubą kasę też tak Ci mogą zrobić.
6. Nie stosuj zaprawy Ytonga skoro masz inną tańszą. Ściany murowane poza ściskaniem przenoszą niewiele obciążeń i nawet najgorsza zaprawa klejowa do klejenia ma lepsze parametry wytrzymałościowe niż pustaki gazobetonowe, w tym Ytong.


Proponuję lekturę!!!
http://www.xella.pl/html/pol/pl/6433.php
na samym dole.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wykonujemy podciąg oraz trzpienie bramy garażowej. Belka jest długa ale we dwóch udaje nam się ją wciągnąć na górę. Kończymy zbrojenie oraz domykamy wszytko szalunkami. Całość jest gotowa do betonowania!    
    • Ja zrobiłem poziomo UD na podłodze i w nie wsadziłem CD co 60cm, na to tak samo UD, oczywiście CD przykręcone do ściany kolankowej na hakach w połowie i przy górnym UD. Łączył będę takim elastycznym profilem, z tego co szukałem robi go tylko Knauf. https://allegro.pl/oferta/profil-naroznikowy-elastyczny-knauf-100mm-5mb-12547494762 U Ciebie w zależności co będzie na ścianach, bo może być zwykły tynk, natomiast na ścianie kolankowej nie bardzo widzę inną możliwość jak płyta GK połączona takim profilem. Ale można po prostu zjechać płytą do samej do ściany kolankowej i zrobić połączenie ślizgowe z tynkiem. Wszystko zależy co planujesz na ścianach czy ścianie kolankowej. Ale podstawowy problem jest taki, że ten ostatni profil wcale nie jest tak nisko, płyta w "powietrzu" będzie około 30cm z tego co widzę i nie da się tego tak zostawić, czyli albo połączyć takim elastycznym profilem bezpośrednio z ze ścianą kolankową, czyli wywinąć profil pod kątem ~150° przykręcić go do murłaty i zjechać 2-3cm płytą do murłaty. Wtedy połączenie ślizgowe i na to już sama szpachla. Tylko z tego co widzę, płyta minie ścianę kolankową i ratuje Cię chyba tylko GK. Jak chcesz, zrobię Ci fotkę jak to u mnie wygląda, bo ten stelaż na ściance kolankowej jest u mnie jeszcze na wierzchu. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witajcie,   Kontynuacja pytań dotyczących poddasza. Zacząłem walczyć z suchą zabudową GK. W związku z tym mam na ten moment pytania. Wieszaki na skosach robię w odstępie 40 cm - chyba powinno wystarczyć.   Pierwszy profil CD60 mam dość nisko - zdjęcie:     Jednakże na samym dole przy murłacie do czego powinienem przykręcić płytę GK finalnie? Potrzebuję tam jeszcze jakiegoś profilu na samym dole?   Kwestia góry i sufitu jest widoczna tutaj:     Jak ten skos połączy się z sufitem to jak powinienem zrobić te łączenie? Też jakieś specjalne profile na łączeniu skos-sufit powinienem zastosować?
    • mnie czeka coś podobnego...aczkolwiek w innym wydaniu kolejny raz, na sąsiedniej działce (własność mojej mamy) zainstalował sie w lasku bezdomny - materacyk, ubrania suszące się na sznurkach, oprócz tego butelki, puszki itd...rano znika, wraca po 20, jak już straż miejska nie pracuje. Policja za 1 razem (czerwiec) zbyła sąsiada, że może ten ktoś jest właścicielem tego terenu  Ale wyniósł się, kilka dni temu wrócił kawałek niżej. Wczoraj dostał ultimatum - jak do poniedziałku sam się nie wyniesie, to wszystko zniknie (pomijam już fakt, że sprawa była zgłoszona tutaj https://mapy.geoportal.gov.pl/iMapLite/KMZBPublic.html ) Worki mam przygotowane i jutro pewnie pojadę do Pszoku (wątpię, żeby ostrzeżenia poskutkowały)  
    • Nie mam hydroizolacji właśnie i dawanie silikonów starcza tylko na 3-4 miesiące ponieważ robi się czarny i grzyb się osadza .Zerwałem Stary silikon i dokładnie wyczyściłem .Czyli co kupić fugę cementowa i dać tam to będzie najlepszy sposób ?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...