Skocz do zawartości

brakująca ława


Recommended Posts

Napisano
Wczoraj miałem wylewane ławy. Niestety nie mogłem przy tym być. Nie było również kierownika budowy. "Fachowcy zrobili błąd i nie zrobili wykopu pod jedną ścianę nośną i nie została ona zalana. Jak można ten błąd naprawić? czy można poprostu zalać brakujący fragment (3m ściana wewnętrzna) czy może trzeba w jakiś sposób połączyć z istniejącymi ławami? Co grozi jeżeli zbrojene nie będzie połączone z istiejącymi ławami ?

Pozdrawiam i liczę na szybkie odpowiedzi.
Napisano
Cytat

Wczoraj miałem wylewane ławy. Niestety nie mogłem przy tym być. Nie było również kierownika budowy. "Fachowcy zrobili błąd i nie zrobili wykopu pod jedną ścianę nośną i nie została ona zalana. Jak można ten błąd naprawić? czy można poprostu zalać brakujący fragment (3m ściana wewnętrzna) czy może trzeba w jakiś sposób połączyć z istniejącymi ławami? Co grozi jeżeli zbrojene nie będzie połączone z istiejącymi ławami ?

Pozdrawiam i liczę na szybkie odpowiedzi.



Fundament zbroi się po to, by wytrzymał różnice naprężeń (by ne pękał, gdy są zbyt duże).
Jeśli nie połączy się się fundamentów zbrojeniem i betonem (nowa część może klawiszować (inaczej osiadać.

Najlepiej skontaktuj się z konstruktorem i z nim skonsulktuj problem - nie tylko chodzi o długość ściany, ale i co niesie (ciężar).

A fundament to podstawa - jak pęknie, to duża bida! Więc warto poradzić się projektanta na miejscu.

a swoją drogą, co to za fachowcy, co nie potrafili wykopać i zalać jak trzeba.

Poza tym nie zalewa się betonu bez kierownika budowy, a zbrojenie powinien był odebrać inspektor nadzoru!
Napisano
Cytat

Wczoraj miałem wylewane ławy. Niestety nie mogłem przy tym być. Nie było również kierownika budowy. "Fachowcy zrobili błąd i nie zrobili wykopu pod jedną ścianę nośną i nie została ona zalana. Jak można ten błąd naprawić? czy można poprostu zalać brakujący fragment (3m ściana wewnętrzna) czy może trzeba w jakiś sposób połączyć z istniejącymi ławami? Co grozi jeżeli zbrojene nie będzie połączone z istiejącymi ławami ?

Pozdrawiam i liczę na szybkie odpowiedzi.


Niech pseudofachowcy biorą młotki i odkują boczne zbrojenie ław i beton na kilkanaście cm w głąb ławy tak aby dowiązać zbrojenie ,,zapomnianej ławy" .Wykop dać głębszy niż zalana ława i podkopać się równiez pod nią choć trochę.Zmyć wodą okruchy betonu na łączeniach i zalać ławę.Beton jest jeszcze kruchy i nie powinno być kłopotów z ,,młotkowaniem".Tu jest nauka dla innych.Róbcie odbiory poszczególnych etapów robót.W tym przypadku po wykopaniu i zazbrojeniu ław.
Napisano
Cytat

Wczoraj miałem wylewane ławy. Niestety nie mogłem przy tym być. Nie było również kierownika budowy. "Fachowcy zrobili błąd i nie zrobili wykopu pod jedną ścianę nośną i nie została ona zalana. Jak można ten błąd naprawić? czy można poprostu zalać brakujący fragment (3m ściana wewnętrzna) czy może trzeba w jakiś sposób połączyć z istniejącymi ławami? Co grozi jeżeli zbrojene nie będzie połączone z istiejącymi ławami ?

Pozdrawiam i liczę na szybkie odpowiedzi.


No to Ty na nich musisz uważać. Bo efekt końcowy może być różny np. brak komina, klatki schodowej czy ściany.
Napisano
Cytat

No to Ty na nich musisz uważać. Bo efekt końcowy może być różny np. brak komina, klatki schodowej czy ściany.


Na etapie wykopu trzeba mieć kogoś kto zna się na rysunku technicznym i potrafi ,,czytać"projekt.Póżniej to już mniejszy kłopot bo zawsze widać że jakiś fundament został bez ściany i ślepy może się o niego potknąć. icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...