Skocz do zawartości

brakująca ława


Recommended Posts

Napisano
Wczoraj miałem wylewane ławy. Niestety nie mogłem przy tym być. Nie było również kierownika budowy. "Fachowcy zrobili błąd i nie zrobili wykopu pod jedną ścianę nośną i nie została ona zalana. Jak można ten błąd naprawić? czy można poprostu zalać brakujący fragment (3m ściana wewnętrzna) czy może trzeba w jakiś sposób połączyć z istniejącymi ławami? Co grozi jeżeli zbrojene nie będzie połączone z istiejącymi ławami ?

Pozdrawiam i liczę na szybkie odpowiedzi.
Napisano
Cytat

Wczoraj miałem wylewane ławy. Niestety nie mogłem przy tym być. Nie było również kierownika budowy. "Fachowcy zrobili błąd i nie zrobili wykopu pod jedną ścianę nośną i nie została ona zalana. Jak można ten błąd naprawić? czy można poprostu zalać brakujący fragment (3m ściana wewnętrzna) czy może trzeba w jakiś sposób połączyć z istniejącymi ławami? Co grozi jeżeli zbrojene nie będzie połączone z istiejącymi ławami ?

Pozdrawiam i liczę na szybkie odpowiedzi.



Fundament zbroi się po to, by wytrzymał różnice naprężeń (by ne pękał, gdy są zbyt duże).
Jeśli nie połączy się się fundamentów zbrojeniem i betonem (nowa część może klawiszować (inaczej osiadać.

Najlepiej skontaktuj się z konstruktorem i z nim skonsulktuj problem - nie tylko chodzi o długość ściany, ale i co niesie (ciężar).

A fundament to podstawa - jak pęknie, to duża bida! Więc warto poradzić się projektanta na miejscu.

a swoją drogą, co to za fachowcy, co nie potrafili wykopać i zalać jak trzeba.

Poza tym nie zalewa się betonu bez kierownika budowy, a zbrojenie powinien był odebrać inspektor nadzoru!
Napisano
Cytat

Wczoraj miałem wylewane ławy. Niestety nie mogłem przy tym być. Nie było również kierownika budowy. "Fachowcy zrobili błąd i nie zrobili wykopu pod jedną ścianę nośną i nie została ona zalana. Jak można ten błąd naprawić? czy można poprostu zalać brakujący fragment (3m ściana wewnętrzna) czy może trzeba w jakiś sposób połączyć z istniejącymi ławami? Co grozi jeżeli zbrojene nie będzie połączone z istiejącymi ławami ?

Pozdrawiam i liczę na szybkie odpowiedzi.


Niech pseudofachowcy biorą młotki i odkują boczne zbrojenie ław i beton na kilkanaście cm w głąb ławy tak aby dowiązać zbrojenie ,,zapomnianej ławy" .Wykop dać głębszy niż zalana ława i podkopać się równiez pod nią choć trochę.Zmyć wodą okruchy betonu na łączeniach i zalać ławę.Beton jest jeszcze kruchy i nie powinno być kłopotów z ,,młotkowaniem".Tu jest nauka dla innych.Róbcie odbiory poszczególnych etapów robót.W tym przypadku po wykopaniu i zazbrojeniu ław.
Napisano
Cytat

Wczoraj miałem wylewane ławy. Niestety nie mogłem przy tym być. Nie było również kierownika budowy. "Fachowcy zrobili błąd i nie zrobili wykopu pod jedną ścianę nośną i nie została ona zalana. Jak można ten błąd naprawić? czy można poprostu zalać brakujący fragment (3m ściana wewnętrzna) czy może trzeba w jakiś sposób połączyć z istniejącymi ławami? Co grozi jeżeli zbrojene nie będzie połączone z istiejącymi ławami ?

Pozdrawiam i liczę na szybkie odpowiedzi.


No to Ty na nich musisz uważać. Bo efekt końcowy może być różny np. brak komina, klatki schodowej czy ściany.
Napisano
Cytat

No to Ty na nich musisz uważać. Bo efekt końcowy może być różny np. brak komina, klatki schodowej czy ściany.


Na etapie wykopu trzeba mieć kogoś kto zna się na rysunku technicznym i potrafi ,,czytać"projekt.Póżniej to już mniejszy kłopot bo zawsze widać że jakiś fundament został bez ściany i ślepy może się o niego potknąć. icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...