Skocz do zawartości

Sciany i dachówki ceramiczne


Recommended Posts

Napisano
Proszę o szybką informację na temat:
1. Zastosowania w budowie domu jednorodzinnego pustaków MAX 220 o wymiarach 288/188/220 Biegonic lub innego producenta w kontekście ich cen, mozliwości uzyskania upustów oraz klasy. Dodatkowo jeżeli jest możliwość podania ile pustaków ww typu jest potrzebnych do budowy domu parterowego z użytkowym poddaszem i garażem dwustanowiskowym o powierzchni domu ok. 190 m2 (1330x950) i garażu ok. 38m2 + poddasze nad garażem (670x950).
2. Dachówek ceramicznych firmy CREATON. Czy cena idzie w parze z jakością i czy nie można za niższą cenę kupić dachówek o podobnej jakości np. WIEKOR, RuppCeramika.
Dziękuję za informację
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Ja buduję : ściany z betonu komórkowego, dach z dachówki betonowej EURONIT lub ceramicznej ROBEN ( dachówki te maja najlepszy stosunek cena/jakość ). Myslę że ściany z cegły ceramicznej którą ocieplimy welna lub styropianem to nieporozumienie lub namowa hurtowników ( mają najwiekszą marże na ceramice bo wychodzi wiele sztuk a liczy sie od sztuki, a taki siporex o wymiarach 24x24x59 to zdecydowanie mniej sztuk do dokładki . Ostatnia uwaga współczuje kucia bruzd na instalacje i wiercenia na kołki w ceramice. Siporeks do takich robót to idealny materiał. Pozdrawiam !
  • 1 rok temu...
Napisano
jeśli chodzi o dachy to firmy wprowadzaja promocje chcąc ściągnąć do siebie klienta. moim skromnym zdaniem w naszym klimacie najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o pokrycie dachowe jest dachówkka cementowa. w sprawie ścian ceramika poryzowana to dobre rozwiązanie. nie radze sugerowac sie tym ze w niej ciężko coś tam kuć. ciągle kuć w nim wszak nie bedziemy.
pozdrawiam
Napisano
help help
mam pytania odnośnie zmian:
-dom w projekcie ma być mur porotherm- jest beton komórkowy
-dom w projekcie ma dach z dachówki ceramicznej- jest betonowa
-schody mają być betonowe- są drewniane
-zlikwidowana jest jedna ścianka działowa
czy będą jakieś problemy przy odbiorze budynku?
czy oderający mierzy w środku domu?
DZIĘKI ZA POMOC icon_smile.gif
Napisano
sasiadowi nie chcieli odebrać domu bo nie miał wykonanych balustrad na balkonach. nie wiem jak w twoim regionie ale w radomiu strasznie sie teraz czepiają. nie wiem na jakie zmiany pozwala projektant twojego domu, ale tak czy inaczej wszelkie zmiany powinny byc naniesione na projekt przez uprawnioną osobę dokonującą adaptacji. dotyczy to materiału z którego wykonane są ściany. z pokryciem i wnętrzem raczej problemów byc nie powinno.
pozdrawiam marcin@bmwauto.pl

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...