Skocz do zawartości

Wymiana panelu prysznicowego na kolumnę


Recommended Posts

Napisano

Witam.

Czy jest możliwość zmiany panelu prysznicowego na kolumnę bez przerabiania/kucia? W instrukcji widzę, że oba wymagają takiego samego rozstawu - 15cm i 1/2". Pytanie czy oprócz konieczności wywiercenia dodatkowej dziury aby przymocować tą kolumnę coś jeszcze będzie problemem? Obecnie średnio mam możliwość zdjęcia go aby sprawdzić dokładniej/zrobić zdjęcie.

Obecnie mam taki panel: https://corsan.pl/product-pol-880-Panel-prysznicowy-Corsan-NEO-Termostat-Czarna-stal-Deszczownica-LED.html

I chciałbym wymienić go np na takie coś: https://corsan.pl/product-pol-1155-Zestaw-natryskowy-Kolumna-prysznicowa-Corsan-ANGO-Deszczownica-25cm-Czarna.html

Napisano

obraz.thumb.png.d0eb2db6f13694052e6aa121f35da91f.png

 

My też potrafimy pomóc :yahoo:

 

Możesz śmiało wymienić ten panel na kolumnę...

Może - ale nie musi - być konieczność doregulowania (o milimetry) rozstawu "krzywek" - czyli redukcji mimośrodowych - przy montażu nowego sprzętu...

No i zamaskowania otworów w glazurze po miejscach montowania "starego" panela...

Napisano

@podczytywacz Ściągnąłem ten panel i niestety tam jest rozstaw 10cm (nie wiem czemu tak zrobili). Z tego co czytałem można próbować zastosować mimośrody jakieś. Są takie dostępne w polsce aby zwiększyć rozstaw z 10cm na 15cm?

Znalazłem na razie na aliexpress coś takiego:
aliexpress

Napisano (edytowany)

W takim razie bardziej spodziewałbym się układu pionowego, a nie tych 10 cm:zalamka:

 

Coś instalator nieźle kombinował...

 

Możesz pokazać fotkę jak to podłączenie wygląda?

Z jakich rurek jest u Ciebie instalacja wodna?

 

 

Korpus na rysunku zalinkowanego panelu ma 19 cm, a w instrukcji napisano:

0q.thumb.jpg.8b8500db8dc3a0f1de3df4d729261bd7.jpg

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano

Pięknie obrobione!!!

 

Tymi alliexpresowymi krzywkami nie wyprowadzisz bezboleśnie rurek na te 15 cm :bezradny:

Będzie trochę zabawy, wiercenia i podkuwania... i da się użyć krzywek, dołączonych do nowego panelu...

Dobrze by było mieć/znaleźć taką (lub podobną wzorem i kolorem) jedną całą płytkę, skuć tą z otworami i zrobić odejście jednej z rurek w poziomie...

Dobry instalator/glazurnik z tym sobie poradzi!

 

Albo zostaw stary panel...

 

Widać ślad starego panela - jest jeszcze sporo miejsca na standardowe podejście:zalamka: instalator chciał sobie "ułatwić" i wyszło tak, jak wyszło... :bezradny:

Napisano (edytowany)

Z panelami jest niestety ten problem, że tutaj woda jest tragiczna - mnóstwo kamienia który się wszędzie osadza i utrzymanie tego panelu żeby wyglądał jakoś to mnóstwo roboty. Gdybym wiedział wcześniej że tak będzie to od razu byłaby założona kolumna. No ale...

Edytowano przez Ascaroz (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
14 minut temu, Ascaroz napisał:

No ale...

 

Któż to mógł przewidzieć...:scratching:

 

Najmniej inwazyjnym rozwiązaniem byłoby wyprowadzenie kolankami ponad glazurę, rozstawienie symetrycznie na obie strony do wymiaru standardowego (tak, aby zamontować baterię ze standardowym rozstawem), zabudowaniem wszystkiego i zrobieniem czegoś w rodzaju skrzyneczki/półeczki, ukrywającej te wystające rurki...

Całość odstawałaby od ściany ok 8 - 10 cm... Półeczka mogłaby służyć na odstawienie mydelniczki, czy butelki szamponu...

 

Na jakiej wysokości nad podłogą brodzika  jest to wyjście wody?

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano

Obejrzałem te krzywki z linku z Alliexpressu i na tymczasem pozycja nr 6 wystarczyłaby... Dwa takie elementy wkręcone w miejscu zaworków ( pewnie z pomocą przedłużek) tak, aby z rozetami, osłaniającymi otwory w glazurze, znalazły jak najbliżej ściany - załatwiłby sprawę...

Jedynie czas transportu jest dość długi :bezradny:

Na Allegro jest coś podobnego, o większym rozstawie osi otworów, sporo droższego, ale dostępnego prawie na już...

IMG_20240609_225433.thumb.jpg.290a2abdf3366333f6e72ffa288cd433.jpg

 

Te krzywki nieźle wyglądają i mogłyby być dobre...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...