Skocz do zawartości

Ściana z płyt gk dzieląca dwa okna


Recommended Posts

Napisano

Cześć ponownie,

to już mój kolejny temat na forum, dotyczący remontu pokoju. Pierwszy dotyczył zrywania tapet, co też uczyniłem i dziękuje za wszelką pomoc,. Temat malowania narazie stanął , ponieważ przed malowaniem czy też szpachlowaniem chciałem również pokój podzielić na dwie części, który dzieliłby również dwa okna przy zawiasach. Pomyślałem dlatego, że założę nowy temat, gdyż być może sprawa nie tylko dla mnie nie jest taka oczywista, a w odnalezieniu rozwiązania problemu na pewno pomoże ten sam tytuł. 

 

A teraz do konkretów, postawienie ściany działowej na pewno byłoby prostsze gdybym mógł to zrobić w dowolnym miejscu, jednak muszę to zrobić bardzo precyzyjnie, ażeby sam profil podłogowy i sufitowy, był tak dopasowany aby idealnie płyta gipsowa pasowała do szczeliny między zawiasami okien.  Narysowałem to sobie w programie graficznym w skali 1:1 i  wygląda to właśnie tak jak na zdjęciach.  Na projekcie kolorem beżowym zaznaczyłem parapet, kolorami niebieskim i jasnoniebieskim płyty gipsowe 2 x 12,5 mm. Kolorem szarym listwę podłogową 75mm. Kolorem żółtym zawiasy.

Czy moja konstrukcja ma sens? Ściana ma dzielić dwa oddzielne pokoje do spania i po prostu życia.

Jak połączyć płyty gipsowe w miejscach czerwonych kropek? Na klej czy wkręty? Jak połączyć w ogóle 2 płyty gipsowe razem czy również na wkręty?

Czy w miejscu łączenia ściany (zielonej kropki) , jako że to okna nie będzie żadnego problemu z wilgocią? 

No i czy lepiej zrobić projekt nr 1( z bliższym połączeniem od zawiasów). Czy projekt nr2 ( z dalszym połączeniem zawiasów). 

 

Jeżeli jakaś osoba przebrnęła przez całość z góry dziękuje za każdą pomoc. I wybaczcie jeżeli pytam o rzeczy totalnie oczywiste, ale nie znam się unnamed.thumb.jpg.1dfe5b6be8d700f02d2f2cd9a6ff2ffc.jpg😛

Jak wejść między okna v2.jpg

Jak wejść między okna v1.jpg

Napisano

Z czego jest ten łącznik pomiędzy oknami? Ty najpierw otwórz okna i zmierz przestrzeń jaką masz między otwartymi (pod kątem prostym) oknami. Ile wynosi?

Problemów z wilgocią być nie powinno, przy normalnym ogrzewaniu i właściwej wentylacji, ale na wszelki wypadek, tę część przy oknach możesz zrobić z płyty zielonej i będziesz miał spokój.

Kleju żadnego, tylko płyty i profile. W ogóle to o jakie połączenie płyt Ci chodzi? Jedna na drugiej czy doczołowo? Niewiele z tego rozumiem.

 

Kiedyś znajomy tak pokój podzielił, ale nie "dojechał" do tej ścianki miedzy oknami, Tam zostawił szparę, tak z 10 cm. dla lepszej wymiany powietrza.

 

 

Napisano
44 minuty temu, retrofood napisał:

Z czego jest ten łącznik pomiędzy oknami? Ty najpierw otwórz okna i zmierz przestrzeń jaką masz między otwartymi (pod kątem prostym) oknami. Ile wynosi?

Problemów z wilgocią być nie powinno, przy normalnym ogrzewaniu i właściwej wentylacji, ale na wszelki wypadek, tę część przy oknach możesz zrobić z płyty zielonej i będziesz miał spokój.

Kleju żadnego, tylko płyty i profile. W ogóle to o jakie połączenie płyt Ci chodzi? Jedna na drugiej czy doczołowo? Niewiele z tego rozumiem.

 

Kiedyś znajomy tak pokój podzielił, ale nie "dojechał" do tej ścianki miedzy oknami, Tam zostawił szparę, tak z 10 cm. dla lepszej wymiany powietrza.

 

 

Dzięki za odpowiedź, znów 😁 Łącznik jest z tworzywa takiego jak tutaj na zdjęciu, nie wiem co to jest. Czytałem że w przypadkach pojedynczych płyt dobrze jest to zrobić płytą OSB. Rozumiem czyli po prostu impregnowaną to ma sens. Już próbowałem otwierać, i lepiej się otwiera okno po lewej, a po prawej trochę słabiej no ale tego nie da się uniknąć. Chodzi mi o zrobienie podwójnej płyty z dwóch płyt po 12,5mm , czyli w zasadzie podwójne płytowanie, chodzi mi o tę pochyłą płytę, ona nie będzie przymocowana do żadnego profilu, tylko będzie połączona w miejscach czerwonych kropek i chodzi głównie o to łączenie. W zasadzie głównie chodzi mi o tę ściankę pochyłą bo to jest taki manewr który nie do końca wiem jak mam zaplanować. Bo między te okna nie wejdzie żaden profil to jest problem, bo tam jest między tymi oknami(nie wliczając wymiarów zawiasów okien) 69 mm a profil ma do ścianek ma 75 mm więc się nie da, chyba że o czymś nie wiem i są węższe.. Przestrzeń jaką mogę "włożyć" między zawiasy to tak naprawdę 25mm więc na styk z podwójną płytą gk.

unnamedas.jpg

Napisano

Teoretycznie można zrobić taki myk, że przy samym oknie zamontujesz tylko jedną płytę, a tam gdzie więcej miejsca dać dwie płyty i między nie profil UD 3cm i wtedy będzie ścianka taka jak powinna być, więc grubość będzie miała 55mm. Profil z każdej strony montujesz na kołkach np do podłogi. A tą część płyty, która ma sięgać do okna możnaby dać dłuższą i tam na krawędzi dać wąski pasek płyty i przykręcić do profila. Ale od razu piszę, będzie to trochę komicznie wyglądało. Natomiast jak do okna to zamontujesz, to nie mam pojęcia.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
30 minut temu, vlad1431 napisał:

Teoretycznie można zrobić taki myk, że przy samym oknie zamontujesz tylko jedną płytę, a tam gdzie więcej miejsca dać dwie płyty i między nie profil UD 3cm i wtedy będzie ścianka taka jak powinna być, więc grubość będzie miała 55mm. Profil z każdej strony montujesz na kołkach np do podłogi. A tą część płyty, która ma sięgać do okna możnaby dać dłuższą i tam na krawędzi dać wąski pasek płyty i przykręcić do profila. Ale od razu piszę, będzie to trochę komicznie wyglądało. Natomiast jak do okna to zamontujesz, to nie mam pojęcia.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
 

Oj ludzie kochani, w co ja się wpakowałem 😁  chodzi Ci żebym listwę dał tutaj gdzie zaznaczyłem na żółto? 

remontt.jpg

remont.jpg

Napisano

Nie wiem jaką listwę masz na myśli, bo o żadnej listwie nie pisałem. Podejrzewam że piszesz o czymś, do czego mógłbyś przymocować płytę GK, ale nie wiem czy ktoś coś takiego robi. To mogłaby być jakaś np plastikowa listwa przykręcona do okna, żeby płyta mogła w nią wejść. Coś w tym rodzaju:
https://www.grupapsb.com.pl/produkt/listwa-do-plyt-g-k-bp5-typu-j-12-5-mm-2-5-mb-50-szt-bella-plast-00465250.html
Tam gdzie zaznaczyłeś na żółto i na czerwono. A ramka zaznaczona na granatowo miałałby być z właśnie z płyty GK, wysuniętej ze ścianki o której pisałem wcześniej, czyli z profilem UD 3cm w środku.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka





Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...