Skocz do zawartości

Podłoga na stropie drwnianym (Co zrobić?)


Recommended Posts

Napisano
Witam. Próbowałem czytać w różnych postach, lecz nie znalazłem tego czego poszukuję. Mianowicie mam taki problem. Będę miał na dniach układany drewniany strop belkowy. Belki w rozstawie co 60 cm. Mój wykonawca robót chce zadeskować strop od góry zwykła deską, bo potrzebuje po czymś chodzić, stawiać rusztowanie zanim stanie dach, ściana kolankowa i szczyty. Chce je przybić na ścisk, a mówi, że za jakiś czas i tak będą szpary. Następnie jak będę wykańczał sobie poddasze to mówi, że wystarczą zwykłe płyty pilśniowe. Ja natomiast myślałem, żeby wogle dać coś na same belki (filc, piankę, czy inny materiał), i następnie OSB 22 na pióro i wpust. Jednak mój majster mówi, że to tylko wydatek i jak się dostanie trochę wody zanim będzie nakryty dach to wypaczeje i jak się zabrudzi np. zaprawą to też nie dobrze. Proszę o poradę w tej kwestii. Także mam pytanie czy od dołu trzeba dawać folię paroizolacyjną przed watą patrząc od dołu.
Pozdrawiam Marcin
Napisano
Cytat

Witam. Próbowałem czytać w różnych postach, lecz nie znalazłem tego czego poszukuję. Mianowicie mam taki problem. Będę miał na dniach układany drewniany strop belkowy. Belki w rozstawie co 60 cm. Mój wykonawca robót chce zadeskować strop od góry zwykła deską, bo potrzebuje po czymś chodzić, stawiać rusztowanie zanim stanie dach, ściana kolankowa i szczyty. Chce je przybić na ścisk, a mówi, że za jakiś czas i tak będą szpary. Następnie jak będę wykańczał sobie poddasze to mówi, że wystarczą zwykłe płyty pilśniowe. Ja natomiast myślałem, żeby wogle dać coś na same belki (filc, piankę, czy inny materiał), i następnie OSB 22 na pióro i wpust. Jednak mój majster mówi, że to tylko wydatek i jak się dostanie trochę wody zanim będzie nakryty dach to wypaczeje i jak się zabrudzi np. zaprawą to też nie dobrze. Proszę o poradę w tej kwestii. Także mam pytanie czy od dołu trzeba dawać folię paroizolacyjną przed watą patrząc od dołu.
Pozdrawiam Marcin


A co ma być nad owym stropem ,strych,poddasze mieszkalne,strych nieużytkowy,gdzie ta wełna pomiędzy czy na belkach? icon_biggrin.gif
Napisano
Odeskowanie stropu nie jest złym rozwiązaniem, ale deski należy traktować jako pierwsza warstwę podkładu na której później ułożona będzie izolacja akustyczna np. z pianki polietylenowej, wełny mineralnej oraz podkład z płyt OSB lub gipsowo-włóknowych. Natomiast wełna mineralna ułożona między belkami pełni funkcję izolacji akustycznej przed hałasem rozchodzącym się w powietrzu i przy ogrzewanym poddaszu nie musi być osłonięta folią paroizolacyjną. Niekiedy jej ułożenie może spowodować zwiększenie szkód w razie zalania poddasza gdyż uniemożliwi odpływ z nasiąkniętej wodą wełny mineralnej.
Napisano
Cytat

Odeskowanie stropu nie jest złym rozwiązaniem, ale deski należy traktować jako pierwsza warstwę podkładu na której później ułożona będzie izolacja akustyczna np. z pianki polietylenowej, wełny mineralnej oraz podkład z płyt OSB lub gipsowo-włóknowych. Natomiast wełna mineralna ułożona między belkami pełni funkcję izolacji akustycznej przed hałasem rozchodzącym się w powietrzu i przy ogrzewanym poddaszu nie musi być osłonięta folią paroizolacyjną. Niekiedy jej ułożenie może spowodować zwiększenie szkód w razie zalania poddasza gdyż uniemożliwi odpływ z nasiąkniętej wodą wełny mineralnej.


U góry będzie użytkowe poddasze ( dwa duże pomieszczenia i łazienka). Będzie ono oczywiście ogrzewane. Wełna będzie myślę pomiędzy belkami. Zastanawiam się również czy dawać coś na belki stropowe a pod deskowanie aby nie skrzypiało.
Napisano
Cytat

U góry będzie użytkowe poddasze ( dwa duże pomieszczenia i łazienka). Będzie ono oczywiście ogrzewane. Wełna będzie myślę pomiędzy belkami. Zastanawiam się również czy dawać coś na belki stropowe a pod deskowanie aby nie skrzypiało.


Moi sąsiedzi mają strop drewniany i strasznie słychać wszystko co dzieje się na górze - dlatego zastosuj możliwe skuteczne metody, aby wyeliminować u siebie ten problem - gdyz jest to bardzo denerwujące. Siedząc w salonie na dole - ma się wrażenie, że sufit się wali na głowę gdy dzieci biegają na górze ...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Moi sąsiedzi mają strop drewniany i strasznie słychać wszystko co dzieje się na górze - dlatego zastosuj możliwe skuteczne metody, aby wyeliminować u siebie ten problem - gdyz jest to bardzo denerwujące. Siedząc w salonie na dole - ma się wrażenie, że sufit się wali na głowę gdy dzieci biegają na górze ...


Mój kierownik robót doradza mi aby miedzy belki stropowe nie dawać wełny do ocieplania, ale wełnę do wygłuszeń. Także między deskowanie na stropie, a płytę osb, czy płytę podłogową dać coś. Jedni mówią, że wystarczy folia paroprzepuszczalna zbrojona lub pianka poliuretanowa (chyba taka jak pod panele, ale gruba ).
Napisano
Cytat

Mój kierownik robót doradza mi aby miedzy belki stropowe nie dawać wełny do ocieplania, ale wełnę do wygłuszeń. Także między deskowanie na stropie, a płytę osb, czy płytę podłogową dać coś. Jedni mówią, że wystarczy folia paroprzepuszczalna zbrojona lub pianka poliuretanowa (chyba taka jak pod panele, ale gruba ).



Wełna bardziej miękka lepiej wygłusza icon_smile.gif.
Ważne jest aby wełny "napchać" pomiędzy belki. To znaczy, nie powinno być żadnych szczelin ani pionowych ani poziomych.
Między deskowanie a płytę koniecznie musisz położyć coś co wygłuszy czyli będzie amortyzowało drgania. Folia paroprzepuszczalna ze zbrojeniem czy bez niego nic nie pomoże. Kładzenie jej w Twoim przypadku jest całkiem bez sensu.
Lepszym rozwiązaniem będzie pianka poliuretanowa. Należy jednak pamiętać, że sprawdza sie ona dobrze w przypadku paneli, kiedy całkowicie izoluje podłogę od konstrukcji nośnej. Trochę inaczej jest w Twoim przypadku. Ty przymocujesz płyty drewniane do istniejącej podłogi za pomocą wkrętów lub innych sztywnych łączników. Łączniki te mimo zastosowania pianki przeniosą część drgań (dźwięków). Efekt będzie mimo wszystko dużo lepszy w porównaniu z brakiem jakiejkolwiek izolacji.
Idealne jest zastosowanie specjalistycznych systemowych łączników. Jest to jednak niepopularne bo wiaże sie z wiekszymi kosztami.
Napisano
Cytat

Mój kierownik robót doradza mi aby miedzy belki stropowe nie dawać wełny do ocieplania, ale wełnę do wygłuszeń. Także między deskowanie na stropie, a płytę osb, czy płytę podłogową dać coś. Jedni mówią, że wystarczy folia paroprzepuszczalna zbrojona lub pianka poliuretanowa (chyba taka jak pod panele, ale gruba ).


Przeczytaj artykuł polecany przez redakcję.Jest wszystko co potrzebujesz wiedzieć icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...